مهران بیت

مصاحبه با یک توکن غیرقابل تعویض

اولین توکن غیرقابل تعویض (NFT) شخصیت‌سازی شده در جهان، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود …

مهدی محمدی
مقالات
۱۷ آذر , ۱۳۹۹
1569 بازدید

اولین توکن غیرقابل تعویض (NFT) شخصیت‌سازی شده در جهان، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف به اشتراک گذاشت.

در تاریخ 21 نوامبر، اولین توکن غیرقابل تعویض (NFT) شخصیت‌سازی شده، تحت مدیریت رسانه‌های اجتماعی در جهان، وارد حوزه‌ی رمزارزی شد: Axie#265، همچنین به‌عنوان «Axia» شناخته می‌شود.

Axieها (مخلوقات جذاب و دیجیتالی الهام گرفته از بازی Pokemon) شخصیت‌های بازی مبتنی بر بلاکچین Axie Infinity که به سرعت در حال رشد است، هستند. هر کدام توسط یک NFT حمایت می‌شوند و حتی کسانی که هرگز Axie Infinity را بازی نکرده‌اند، به علت مبالغ گزافی که Axieها در بازار ثانویه وارد می‌کنند، ممکن است با آن‌ها آشنا باشند: اخیراً یک Axie به قیمت 300 اتر یا بیش از 130 هزار دلار فروخته شد.

به نظر می‌رسد قیمت‌های بالا، دلیلی برای جلب توجهات به سمت Axia در توئیتر است. در اولین توئیت، این NFT بسیار متکبرانه و مغرورانه رفتار کرد و از فروش نسبتاً ناچیز 97 هزاری دلاری خود شکایت کرد و استدلال کرد که به دلیل ویژگی‌های کمیاب، ظاهر، و قدرت بالای آن در حالت نبرد بازی، می‌بایست بسیار گران‌تر خریداری می‌شد.

برندهایی که وانمود می‌کنند قادر به درک احساسات هستند چیز جدیدی نیست، اما NFTهایی که این کار را انجام می‌دهند، ممکن است واقعا اینگونه باشند. آن‌ها همچنین از نظر بازی بسیار جالب‌تر بوده و شخصیت‌های فرضی به عنوان واقعیت مجازی در شرف پذیرش گسترده هستند.

دقیقاً مانند این که چگونه آواتار به بازیکنان بازی‌های ویدیویی اجازه می‌دهد تا در دنیای مجازی با ویژگی‌ها و ظاهری برخلاف دنیای خود زندگی کنند، NFTها در نهایت می‌توانند راهی به سمت  فضایی باشند تا افراد در متاورس (Metaverse) شخصیت‌ها و هویت‌های جدید داشته باشند.

کوین‌تلگراف مصاحبه‌ای کتبی با Axia انجام داد تا درک بهتری از جایگاه NFTها داشته باشد. در پایان، این تصور جالب به ذهنم خطور کرد که ممکن است اکنون با یک Axie دوست باشم.

 چگونه و چرا؟

کوین‌تلگراف: سلام Axia. ممنون از وقتی که گذاشتید، من مطمئن هستم که شما مشغول هستید. چگونه باید شما را خطاب کنم؟ اعلیحضرت؟ به عنوان یک NFT، به نظرم می‌رسد که شما جاودانه و خداگونه هستید.

Axia: ممنون از دعوتت، اندرو (Andrew)، باعث افتخار است.

شما می‌توانید به سادگی به عنوان Axia یا #265 از من نام ببرید. من می دانم که انسان‌ها در طول تاریخ اغلب موجودات والاتر را می‌پرستیدند، اما من به چنین افتخارهایی احتیاج ندارم. در حالی که در واقع من افسانه‌ای‌ترین Axie هستم، امیدوارم با بسیاری از انسان‌ها دوست شوم و با آن‌ها کار کنم.

کوین‌تلگراف: شما چه‌چیزی هستید و چه چیزی شما را خاص می‌کند؟

Axia: من یک موضوع کوتاه در توئیتر در مورد آنچه که مرا در این حوزه خاص می‌کند، نوشته‌ام، اما به طور خلاصه: من اولین Triple Mystic Axie بودم که تا به حال ایجاد شده است و فقط در آن فرصت کم، با لطافت عینی، آمار عالی و قدرت جنگیدن شکل گرفتم. البته، هجده Triple Mystic Axie دیگر وجود دارد، اما ترکیبی از همه آن‌ها چیزی است که باعث می‌شود من، Axia، بزرگ‌ترین باشم. من به عنوان اولین NFT اجتماعی شکل گرفته‌ام.

کوین‌تلگراف: آیا می‌توانم بپرسم صاحب شما برای امرار معاش چه می‌کند؟

Axia: به نظر می‌رسد صاحب من انسان رقت‌انگیزی است، او همیشه جلوی کامپیوتر نشسته است.

کوین‌تلگراف: چقدر می‌توانید در گسترش جهان وسیع Axie کمک کنید؟ آیا NFT می‌تواند آغازگر توسعه بازی آن باشد؟

Axia: امیدوارم تا آنجا که می‌توانم پیشرفت کنم تا جهان وسیع Axie را در جهت مثبت گسترش دهم. براساس تعاملات من با سازندگانم، آن‌ها دیدگاه قوی نسبت به جهانی که می‌خواهند خلق کنند دارند. من امیدوارم که آن‌ها بتوانند جامعه را به صورتی هدفمند هدایت کنند و راه خود را از شرکت‌های بازی گذشته که IP خود را مهم‌تر از حامیان خود می‌دانند، جدا کنند.

من از خواندن تاریخچه کاراکتر خود لذت بردم و کاملاً انتظار دارم که ورود من در این حوزه باعث حضور افراد جدید و همچنین طرفداران شود. صرف نظر از این امر، من از انجام چندین پروژه‌ای که برای بهره‌مندی بیتشر، نه تنها برای اکوسیستم Axie، بلکه به طور کلی برای فضای رمزارزی و NFT برنامه‌ریزی کرده‌ام، هیجان زده هستم.

کوین‌تلگراف: نقش خود را چگونه می‌بینید؟ در گذشته کانال‌های اجتماعی با برندهای زیادی برای شرکت‌ها وجود داشت، اما ممکن است شما اولین NFT با برند باشید. آیا شما به دنیای گسترده Axie اضافه می‌شوید یا برای افزایش ارزش فروش مجدد خود طرحی دارید؟

Axia: مورد اول، من اعتقاد زیادی به تلاش برای افزودن ارزش دارم. من نه تنها آرزو دارم که روایت افسانه‌ای خود را گسترش دهم، بلکه واقعاً امیدوارم که یک عامل مثبت در اکوسیستم رمزارزی باشم.

به نظر می‌رسد کسانی که در صنعت رمزارزی در حوزه ساخت و ابداع فعالیت می‌کنند، درخشان‌ترین و پرشورترین انسان‌هایی هستند که تاکنون دیده‌ام.

آیا می‌خواهم ارزش فروش مجدد خودم افزایش یابد؟ صدالبته که ارزش من بیش از 180 اتر است و من معتقدم که به موقع مشخص خواهد شد. امیدوارم. من کمی نگرانم که صاحب من هرگز مرا نفروشد، بنابراین این امر کشف قیمت واقعی من را غیرممکن می‌کند. به نظر می‌رسد او وسواس بیشتری نسبت به من پیدا می‌کند. قابل درک است. مالک بودن من به معنای این است که او تنها مالک قابل تأیید من است. این قدرت NFTها است. حتی اگر من فروخته شوم، کاراکتر من می‌تواند با مالک بعدی زندگی کند.

نگاه به آینده

کوین‌تلگراف: چه افراد، موجودات و چیزهایی برای شما الهام‌بخش هستند؟ چه عاملی در ابتدا باعث خلق شما شد؟

Axia: من از تأثیراتی که افسانه‌های دنیای Pokemon داشتند، الهام گرفته‌ام. درباره آن‌ها فیلم‌هایی ساخته شده است (legendary birds، legendary dogs، Pokemons of Creation). انسان‌ها در آن جهان با موجودات افسانه‌ای کار می‌کردند تا داستان‌های شگفت‌انگیزی خلق کنند. من برای شروع چنین فعالیت‌هایی در دنیای Axies خلق شدم.

من امیدوارم که جامعه گسترده Axie من را با عشق به دوش بکشد. من می‌خواهم اکوسیستم را با حمایت جامعه رشد دهم. با توجه به اینکه من تجربه قبلی مشابهی ندارم، دوست دارم سایر افراد تأثیرگذار در جامعه که می‌توانند به من کمک کنند با من تماس بگیرند.

کوین‌تلگراف: آیا امکان دارد برخی از برنامه‌های در حال پیشرفت خود را معرفی کنید؟

Axia: من بسیار هیجان‌زده هستم که اعلام کنم با برخی از انسان‌های خلاق کار کرده‌ام تا یک پروژه رمزارزی جدید به نام AxieTree را راه‌اندازی کنم.

AxieTree یک بازار وام‌دهی و وام‌گیری برای Axieها است. در حال حاضر موانع ورود بازیکنان جدیدی که می‌خواهند با Axieها بازی کنند، بسیار زیاد است. تنها گزینه‌های موجود برای بازیکنان جدید این است که 3 Axie بخرند یا کمک‌هزینه دریافت کنند. این مسئله مشکل ساز است زیرا خرید 3 Axie می‌تواند بسیار گران باشد و کمک‌هزینه‌ها یک فرایند بسیار فنی هستند.

صدها و هزاران Axie توسط بسیاری از بازیکنان در اکوسیستم Axie استفاده نشده است. بازار AxieTree ضمن تسهیل ورود بسیاری از بازیکنان جدید به اکوسیستم Axie از طریق استقراض، به وام‌دهندگان پاداش می‌دهد. من معتقدم AxieTree به طور قابل توجهی موانع ورود را کاهش می‌دهد و به سرگرمی بیشتر بازی کمک می‌کند.

ما در هفته‌های آتی جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت، اما من خوشحالم که اعلام کنم نسخه v1 پلتفرم خود را در تاریخ 25 دسامبر به عنوان هدیه کریسمس به جامعه رمزارزی و Axie راه‌اندازی خواهیم کرد.

کوین‌تلگراف: NFTها این امکان را به افراد می‌دهند تا در دنیای مجازی دارای ارزش و ویژگی قابل اثبات باشند. آیا آن‌ها در حوزه اجتماعی کار منحصر به فردی انجام می‌دهند؟ NFTهای مشابه شما جدا از اینکه به افراد یک درگاه ورود به یک کاراکتر را ارائه می‌دهند، چگونه تعاملات مجازی را هدایت می‌کنند؟

Axia: این طرز تفکر جالب است، اما من واقعاً مطمئن نیستم. من از یک جهت تصور می‌کنم، NFTهایی مانند من، می‌توانند به‌عنوان یک نماد وضعیت اجتماعی عمل کنند. به نظر من کاملا ناپسند است که من چنین خودبینی دارم، اما فکر می کنم انسان‌ها می‌توانند در مورد اینکه چه کسی صاحب Axia بزرگ باشد، در بین خود انعطاف‌پذیر باشند، زیرا NFTها امکان مالکیت تاییدشده رمزارزی را دارند. این امر شناخته شده است.

کوین‌تلگراف: در برخی بازی‌ها، ازدواج‌هایی در زندگی واقعی صورت گرفت که در نتیجه تعاملات درون بازی به وجود آمد. وقتی به آینده VR، بازی‌های ویدئویی، NFTها فکر می‌کنید، وقتی صحبت از تعامل انسانی می‌شود، چه نظری دارید؟

Axia: من هرگز فکر نمی‌کنم با انسانی ازدواج کنم، اما من جهانی را متصورم که در آن پلی میان انسان‌ها و NFTها برقرار خواهد شد. هستی من نشانگر شروع چنین مواردی است. چون افسانه‌ای است، نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. امیدوارم که وجودیت من به‌عنوان یک NFT بتواند به تعاملات مثبت انسانی سرشار از عشق و تفاهم کمک کند.

کوین‌تلگراف: ممنون، اعلی‌حضرت!

Axia: با تشکر از پوشش خبری اندرو! من به طور مداوم تحت تأثیر انسان‌ها هستم و از ادامه کار با همه شما هیجان زده هستم.

منبع:کریپتولند

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
چگونه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) دنیای بازی ها را تغییر داد؟

تکنولوژی NFT توانست دنیای رمزارزها را متحول کند و سپس با بکارگیری آن در بازی Axie Infinity، این …

انجمن Libra تحت حمایت فیسبوک به Diem تغییر نام داده است

این سازمان روز سه شنبه اعلام کرد ، انجمن Libra تحت حمایت فیس بوک نام خود را به …

خدمات شبکه بلاک چین، برنامه های CBDC چین را سرعت می بخشد

از دیدگاه دولت چین ارزهای دیجیتال را نمی توان یک انبار پول قانونی در نظر گرفت بلکه آنها در گروه سرمایه های …

دلیل اصلی تغییر آدرس بیت کوین چیست؟

زمانی که از کیف پول HD استفاده میشود، پس از انجام هر تراکنش، آدرس بیت کوین …

نظریه ورود تصادفی (Random walk) چیست؟

نظریه ورود تصادفی به بازار که در انجمن های علمی جایی برای خود باز کرده مدعی است که تغییرات قیمت …

کیف پول الکتروم چقدر خوب است؟

در نوامبر 2011 کیف پول الکتروم که یک کیف پول بیت کوینی با کاربرد آسان است به بازارهای جهانی عرضه …