مهران بیت

چگونه با سرمایه گذاری در NFT می توان در 6 ماه صد هزار دلار درآمد کسب کرد؟

اگر بشنوید کسی از یک تعمیرگاه واقعی خود در 6 ماه 100 هزار دلار درآورده چه خواهید گفت …

مهدی محمدی
NFT متاورس
۰۹ دی , ۱۴۰۰
1523 بازدید
POLC

اگر بشنوید کسی از یک تعمیرگاه واقعی خود در 6 ماه 100 هزار دلار درآورده چه خواهید گفت؟ یا اگر بشنوید دوست معمولی شما یک بانک واقعی تاسیس کرده چه؟ این خبرها اکنون و در دنیای واقعی برای ما تعجب آور خواهد بود. بعلت محدودیت های دست و پاگیری که در دنیای فعلی گریبان گیر ماست نه می توان دستمزدهای چند ده هزار دلاری از یک تعمیرگاه ماشین انتظار داشت و نه پیدا کردن یک شغل پردرآمد در یک بانک، خیلی در دسترس است چه برسد به تاسیس یک بانک!

اما حالا دیگر می توان گفت دنیای واقعی تنها دنیایی نیست که ما می توانیم در آن شانس مان را امتحان کنیم. متاورس، یک فضای واقعیت مجازی که در آن کاربران می توانند با محیطی که توسط کامپیوتر ساخته شده و همچنین با کاربران دیگر تعامل کنند، طی چند هفته ی گذشته به خاطر میلیون ها دلاری که مردم در زمین های مجازی خود خرج می کنند، به طور نجومی رشد کرده است. سرمایه گذارانی مانند رابرت دویل 37 ساله در حال حاضر از این دارایی ها کسب درآمد می کنند.

یک متاورس که هنوز به طور کامل هم راه اندازی نشده، توانسته فضایی را مهیا کند که در آن رابرت دویل تعمیرگاه مجازی ماشین و بانک خود را در آن تاسیس کند و طبق داده های کیف پولش توانسته 100 هزار دلار در 6 ماه گذشته درآمد کسب کند. این متاورس پولکا سیتی (Polka City) نام دارد و در سال 2021 آغاز به کار کرده است. بازیکنان می توانند در این متاورس NFTهایی بخرند که نشان دهنده ی تاکسی های مجازی، پمپ بنزین ها، بیلبوردها یا حتی موتورسیکلتها هستند. به طور هفتگی هم سود خود را به شکل توکن بومی این پلتفرم یعنی POLC دریافت می کنند. بازیکنان می توانند حتی قبل از راه اندازی عمومی این بازی دارایی های دیجیتالی در این بازی را بخرند یا معامله کنند. خود سازندگان این بازی آن را با بازی GTA مقایسه می کنند، یک بازی بسیار مشهور در بین بازی های ویدیویی اکشن.

دویل معتقد است این بازی می تواند یک بازی میلیارد دلاری باشد و اگر ارزش بازی به آن قیمتها نزدیک شود، قیمت توکن های آن می تواند به 30 تا 50 دلار هم برسد. البته رسیدن به آن قیمتها کمی زمان می برد زیرا بازی هنوز کاملا راه اندازی نشده است.

دویل توانست در این مدت 111646 سکه پولکاسیتی جمع کند که در یک سال گذشته 500 درصد افزایش داشته و با توجه به قیمت یک دلاری این ارز در حال حاضر ارزش آنها بیش از 111 هزار دلار است. بخش اعظم این سکه ها از مالکیت دویل در تعمیرگاه خودرو به دست آمده است. او گفته است که پس از راه اندازی بازی قرار است از کسانی که از تعمیرگاه او استفاده می کنند پول دریافت کند و همچنین 25 درصد کارمزدهای وام هایی که بانک او می پردازد هم به او می رسد.

نقشه ی راه این بازی قرار است مسیرهای سودسازی دیگری را هم در مراحل بعدی باز کند. صاحبان دیسکوهای مجازی و گالری ای هنری در پولکاسیتی هم تا پایان سال 2021 می توانند روند سودسازی خود را آغاز کنند.

این مسئله قابل ذکر است که NFTهایی که برای خرید دارایی ها در متاورس مورد نیاز بود هم چندان ارزان نبودند. دویل گفته که خرید تعمیرگاه خودرو برای او 23 هزار دلار و بانک هم 3500 دلار خرج برداشته است. دویل از این درآمدی که برای خود دست و پا کرده بسیار هیجان زده است و می گوید با همین NFT که دارد در سال های آینده نتایج بیشتری عاید او می شود و او می تواند هزینه ی مسکن، هزینه های پزشکی، خودرو شخصی و غذای خانواده اش را بپردازد.

متاورس ها در سال های اخیر کمابیش به اشکال مختلف وجود داشته اند. اما تصمیم فیس بوک در ماه اکتبر برای تغییر نام تجاری خود به متا به تسریع رونق متاورس ها کمک کرد. دو سال و نیم پیش دویل یک مشاور املاک و مستغلات بود اما حالا از ارزهای دیجیتال و پروژه های مرتبط، گره ها، استیکینگ و استخراج امرار معاش می کند. او همچنین ریاست یک شرکت تحقیقاتی کریپتو به نام Cryptonairz را بر عهده دارد که به افراد کمک می کند درآمد غیر فعال ایجاد کنند. او همچنین هشدار داده است که این نوع سرمایه گذاری با خطراتی همراه است و مدتی طول می کشد تا بفهمید وارد چه چیزی شده اید.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تاریخچه بیت کوین کش

راجر ور به مسیح بیت کوین شهرت دارد، از همان اول در جامعه بیت کوین بود و در استارت آپ های بلاکچین …

چگونگی تاثیر توییتر بر بازار ارز های دیجیتال

قیمت بیت کوین در این ماه چهار رقمی شد و سری به ۱۰ هزار دلار زد. درست مانند تعداد توییت هایی …

قانون‌گذاران پاراگوئه بسیار متفاوت از آن‌چه انتظار می‌رفت لایحه بیت کوین را ارائه کردند

هفته گذشته در کنگره ملی گروهی از قانون‌گذاران پاراگوئه یک لایحه در مورد”بیت کوین” ارائه دادند، که به نظر می‌رسد …

چرا وقتی non-fungible token (NFT) خریداری می‌کنیم کاملاً آن را در اختیار نداریم؟

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اولین بار زمانی مورد توجه عموم قرار گرفت که یک اثر کولاژ دیجیتالی …

ارزی که در عرض چند ساعت 2000 درصد رشد کرد!

چند ساعت پس از اینکه آندره کرونجی از توکن جدید خود رونمایی کرد؛ این ارز با افزایش قیمتی …

نکاتی که یک تریدر باید بداند!

حتما به گوشتان رسیده که دانش آموزان کنکوری بعد از آزمون هایی که درموسسات می دهند سریع …