مهران بیت

چگونه به یک برنامه نویس بلاک چین تبدیل شویم؟

اگر می دانید که صنعت بلاکچین فقط معامله و خرید و فروش توکن و رمزارز نیست …

مهدی محمدی
برنامه نویسی بلاکچین
۰۹ آذر , ۱۴۰۰
1516 بازدید
برنامه نویسی بلاکچین

اگر می دانید که صنعت بلاکچین فقط معامله و خرید و فروش توکن و رمزارز نیست و اگر از دستمزدهای بالا در صنعت بلاکچین چیزی شنیده اید یا حتی شنیده اید که فناوری بلاکچین قرار است انقلابی در نحوه ی مدیریت داده ها و تجارت در دنیای دیجیتال ایجاد کند، بسیار منطقی است که بخواهید به حرفه ای بپردازید که پتانسیل زیادی برای رشد دارد و دارای فناوری های جدید و پویایی است که عصر آن تازه شروع شده است.

بلاک چین که در ابتدا به عنوان پلتفرمی برای پشتیبانی از بیتکوین ایجاد شد، سطحی از امنیت و کاربردپذیری را نشان داد که حالا بسیاری از بخش های تجاری و دولتی به آن توجه کرده اند و می خواهند از آن استفاده کنند.

کار یک متخصص بلاکچین چیست؟

برای پاسخ به این پرسش نیاز است تا کمی موضوع را باز کنیم. باید بدانید که دو نوع متخصص یا توسعه دهنده ی بلاکچین وجود دارد. توسعه دهنده ی هسته ی بلاکچین و توسعه دهنده ی نرم افزار بلاکچین. اینها زیرشاخه های توسعه دهنده ی بلاک چین هستند. یک توسعه دهنده ی هسته ی بلاکچین امنیت و معماری سیستم بلاکچین پیشنهادی را طراحی می کند و پایه ای برپا می کند که دیگران روی آن بنای خود را می سازند. کدام دیگران؟ بله منظور توسعه دهندگان نرم افزار بلاکچین که از معماری اصلی ساخته شده، برای ایجاد برنامه ها مخصوصا انواع غیرمتمرکز آن یا dappها و وب سرویس ها استفاده می کنند.

شاید مواردی باشد که یک فرد بتواند هر دو نقش را انجام دهد. مثلا در کسب و کارهای کوچک بسیار پیش می آید که یک نفر با یک دست چند هندوانه بلند کند. در هر صورت نقش ها و مسئولیتهای روزمره ی یک توسعه دهنده ی بلاک چین به قرار زیر است:

  • طراحی پروتکل های بلاکچین
  • طراحی معماری شبکه ای که بتوان از آن برای متمرکز کردن یا نامتمرکز کردن داده ها استفاده کرد
  • توسعه ی بک اند طبق پروتکل های بلاکچین
  • توسعه ی طرحهای فرانت اند بسته به نیازهای مشتری
  • توسعه و نظارت بر قراردادهای هوشمند

مسئولیت توسعه ی بلاکچین، توسعه ی راه حل های نوآورانه برای مشکلات چالش برانگیز، مثل راهکارهایی برای فرماندهی و کنترل و یکپارچگی بالاست. همچنین تجزیه و تحلیل های پیچیده، طراحی، توسعه، آزمایش و اشکال زدایی نرم افزار رایانه ای، مخصوصا برای سخت افزارهایی که از انواع جدید و متفاوتی هستند یا برای خطوط سرویس اختصاصی کسب و کارها از جمله وظایف متخصص بلاکچین است. از سوی دیگر آنها بر روی چندین سیستم کار می کنند و از دانش خود در مورد یک یا چند پلتفرم و زبانهای برنامه نویسی استفاده می کنند.

البته موانعی هم بر سر راه توسعه دهندگان بلاکچین وجود دارد. به عنوان مثال یک متخصص باید با زیرساختهای قدیمی و محدودیت های آن کنار بیاید و در عین حال انتظارات ذاتی یک پروژه ی بلاکچین را برآورده کند. از سوی دیگر چالش هایی برای درک عملی بودن اجرای

سیستم های رمزنگاری غیرمتمرکز از نظر فنی وجود دارد. اینها مهارتهایی بود که برنامه نویسان و کارشناسان سنتی فناوری اطلاعات با آن بیگانه بودند و حالا یک توسعه دهنده ی بلاکچین به مهارت های تخصصی رمزنگاری نیاز دارد.

 

چگونه یک نفر تبدیل به توسعه دهنده ی بلاک چین می شود؟

بعد از این همه توضیح این سوال مطرح می شود که با این همه مسئولیت، چگونه می توان فردی را با مهارت های لازم آموزش داد تا حدی که بتواند بر چالش های توسعه بلاکچین غلبه کند؟ در اینجا دو موقعیت متفاوت در کار وجود دارد. افرادی که کاملا از صفر شروع می کنند و هیچ پیشینه ای در برنامه نویسی ندارند و کسانی که در مشاغلی مشابه با بلاک چین تجربه دارند.

اینفوگرافی برنامه نویسی

برای تبدیل شدن به یک متخصص بلاکچین به چه طرز فکر و ذهنیتی نیاز دارید؟

قبل از اینکه به سراغ آن دو دسته از افراد برویم، بهتر است خودمان را با طرز فکری که برای توسعه دهندگان بلاکچین مناسب است، آشنا کنیم. چون چالش های توسعه ی بلاک چین منحصر به فرد هستند، یک ذهنیت منحصر به فرد هم نیاز است.

هر زمان که کلمه ی هکر را می شنوید، حس مثبتی منتقل نمی شود. هر کسب و کار محترمی دوست ندارد با هکرها ارتباطی داشته باشد. با این حال این ذهنیت هکری است که به توسعه دهندگان خوب بلاکچین کمک می کند. به این دلیل که هکرها در مواجهه با مشکلات و موانع به جای درگیر شدن در شیوه ی تفکر متعارف، تمایل دارند خارج از چارچوب فکر کنند.

علاوه بر این، یک توسعه دهنده ی خوب بلاکچین به خوبی با یک تیم کار می کند و می تواند همکاری کند. در یک موضوع مرتبط، یک توسعه دهنده ی بلاکچین ایده آل می داند که چه زمانی برای یک مشکل کمک بخواهد و چه زمانی باید به تنهایی به پاسخ برسد. پس بهترین نامزد برای توسعه ی بلاکچین، به خوبی با دیگران کار می کند، محدودیت های خود را به خوبی می شناسد و می تواند به طور غیرمتعارف با مشکلات برخورد کند.

کسانی که در برنامه نویسی و توسعه کاملا تازه کار هستند

اگر شما فردی هستید که می خواهید یک توسعه دهنده ی بلاکچین شوید اما هیچ مهارت یا تجربه مرتبطی ندارید که به پشتوانه ی آن کار کنید، اگر بخواهیم صادق باشیم، راه سختی در پیش دارید و به کار و تعهد بیشتری نیاز دارید. اما خوشبختانه همیشه راهی هست و در اینجا مراحلی را به شما معرفی می کنیم که تمام علاقمندان به شغل توسعه دهنده ی بلاکچین می توانند آنها را انجام دهند.

مقالات دیگر ما در همین سایت را پیگیری کنید.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
معرفی بازی Big Time
معرفی بازی Big Time ۱۴۰۰/۰۹/۲۹

بیگ تایم یک بازی رایگان است که در آن می توانید به کسب درآمد بپردازید. این بازی از نوع …

بررسی فیلم سینمایی Trust Machine: The Story of Blockchain

از جمله مستندهای معروف و جذاب در حیطه ارزهای دیجیتال و فناوری نوآورانه بلاکچین، می توان …

ایلان ماسک با تغییر عکس پروفایل خود در تأیید حمایت از دوج کوین، باعث جهش 1.250٪ حجم معاملات شد

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیسکس، در توئیت خود در مورد ارز رمزنگاری …

در بازار توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT) باید به کدام گرایش‌ها توجه کنید؟

توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT)، برخلاف ارزهای رمزنگاری شده قابل تعویض نیستند. در مقابل …

در حوزه ارز دیجیتال وایت پیپر چیست؟

سندی که معمولا یک فایل PDF است که توضیحی کامل از یک پروژه غیر متمرکز مثل …

شرکت نرم افزاری میکرواستراتژی به دنبال سرمایه گذاری بیشتر بر روی بیت‌کوین است

شرکت نرم افزار تجاری MicroStrategy ممکن است بخاطر تشکیل پرونده SEC، بیشتر در …