مهران بیت

چگونه تحلیل های تکنیکی وفاندامنتالی(پایه ای) را با هم هماهنگ کنیم؟

تحلیل یکی از مهمترین بخش های بازار سرمایه است که به وسیله آن می توان سهام یک شرکت …

مهدی محمدی
مقالات
۲۹ فروردین , ۱۴۰۰
1555 بازدید

تحلیل یکی از مهمترین بخش های بازار سرمایه است که به وسیله آن می توان سهام یک شرکت یا ارزدیجیتال  را ارزیابی کرده و ارزنده بودن آن را تشخیص داد. در بازار سرمایه از دو روش تحلیلی برای ارزیابی سهام شرکت ها استفاده می شود که این دو روش شامل تحلیل فاندامنتال(بنیادی) و تکنیکال است. علی رغم این حقیقت که تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال اغلب با یکدیگر مغایرت دارند، ولی راه هایی وجود دارد که بتوان با هدف بهره وری مالی با یکدیگر سازگار شوند. پیش از این در اینجا تفاوت های تحلیل تکنیکال و بنیادی را باهم در مهران بیت بررسی کردیم.

تحلیل بازار را از هر جهتی می توان آغاز کرد.همان طور که من معتقدم که فاکتور های تکنیکال،فاندامنتال شناخته شده ی بازار را هدایت می کند همچنین هم معتقدم که هر حرکت بزرگی در بازار به دلیل فاکتور های فاندامنتال زیربنایی ایجاد می شود.بنابراین این قضیه نیاز به آگاهی از شرایط فاندامنتال بازار را برای هر تحلیلگر تکنیکال روشن می کند. حداقل کار ممکن این است که تحلیل گر تکنیکال از تحلیلگران فاندامنتال بپرسید که آیا قرار است که رخداد خاصی در عوامل فاندامنتال رخ بدهد تا بتواند درباره حرکاتی قابل توجه بازار که در روی نمودار دیده می شود قضاوت کند.

به علاوه نحوه ی عکس العمل بازار به اخبار فاندامنتال می تواند یک نشانه ی تکنیکال بسیار عالی باشد. تحلیلگر فاندامنتال نیز  می تواند از فاکتور های تکنیکال برای تایید تحلیل اولیه خود استفاده کند ویا از آن به عنوان اخطار اولیه اتفاقات مهم بازار استفاده کند. تحلیل گر فاندامنتال می تواند نمودار قیمت را بررسی کند و یا از سیستم های کامپیوتری تعقیب کننده روند به عنوان فیلتر برای جلوگیری از برداشت اشتباه از روند موجود استفاده کند.

برخی از حرکات غیر عادی در نمودار قیمت می تواند اخطاری درباره فاندامنتال باشد وتحلیل گر را وادار کند که وضعیت فاندامنتالی را کمی دقیق تر بررسی کند. در طی سال های فعالیتم در بخش تکنیکال شرکت های بزرگ معامله گر،اغلب برای مشورت درباره ی برخی حرکات بزرگ بازار که قریب الوقوع به نظر می رسید،به بخش تحلیل فاندامنتال شرکت مراجعه می کردم. در بسیاری از مواقع با پاسخ هایی نظیر “این هرگز اتفاق نمی افتد” یا “امکان ندارد” مواجه می شدم. در بسیاری اوقات همان شخص دو بعد مجدانه تلاش می کرد که دلایل فاندامنتال همان حرکت ناگهانی و دور از انتظار را بیابد.

واضح است که همواره جایی برای همکاری و هماهنگی بین این دو نحوه تحلیل وجود دارد.

john j.murphy

 

 

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
بازی Shroom Kingdom | ساخت مراحل بازی هم با شما

اگر در گوگل Shroom Kingdom را جستجو کنید از شما می پرسد آیا منظورتان …

پیشنهاد 5 برابری دستمزد عادی به متخصصان بلاک چین روسی

در روسیه میزان دریافت حقوق مربوط به کارکنان حوزه بلاک چین به سرعت در حال افزایش است …

آشنایی با سازمانهای غیرمتمرکز خودگردان (DAO)| بخش اول

دیگر همه می دانیم که بلاک چین ها به طور اساسی در حال متحول کردن سیستم مالی ما هستند …

۹ اندیکاتور پرکاربرد در تحلیل تکنیکال

با استفاده از چند اندیکاتور از یک دسته در حقیقت ما اطلاعات یکسانی را که در یک حوزه جای …

معرفی دو سایت رایگان تحلیل آنچین

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از بخش پولی سایت‌های بزرگ تحلیل آنچین استفاده کنید، بدانید که لازم نیست قید آن را بزنید، ده‌ها سایت دیگر وجود دارند که خدمات ارائه داده‌ها و نمودارهای تحلیل آنچین را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

مقامات سوئیس خبر راه‌اندازی صرافی برای بازار رمزنگاری را تایید کردند

امروز در حرکتی ناگهانی مقامات مالی دولت سوئیس به راه‌اندازی بازار دارایی‌های دیجیتال …