مهران بیت

در حوزه ارز دیجیتال وایت پیپر چیست؟

سندی که معمولا یک فایل PDF است که توضیحی کامل از یک پروژه غیر متمرکز مثل …

زهرا موسی
مقالات
۲۵ خرداد , ۱۴۰۰
1381 بازدید

سندی که معمولا یک فایل PDF است که توضیحی کامل از یک پروژه غیر متمرکز مثل : ارز دیجیتال یا شبکه مبتنی بر بلاک چین در ان ارائه میشود . در واقع وایت پیپر یک معرفی نامه است که به خواننده توضیح میدهد یک پروژه قرار است چه مشکلی را حل کند . وایت پیپر توانایی این را دارد که در هر حوزه ای وجود داشته باشد و فقط محدود به ارز دیجیتال نیست .
هر زمان که با یک ارز دیجیتال جدید رو به رو هستیم (مخصوصا اگر پروژه در مرحله عرضه اولیه سکه یا ICO قرار داشته باشد) ، اولین حرکتی که باید انجام دهیم ، مطالعه وایت پیپر است .

هدف از نوشتن این سند در حوزه ارزهای دیجیتال وایت پیپر چیست؟

  1. ارائه برنامه ها و نقشه ای دقیق از آینده این ارزها .
  2. مشکلی که این محصول قرار است آن را حل کند ..توضیح کاملی از خود فناوری که پشت آن قرار دارد .
  3. جزئیاتی در مورد توکن دیجیتال آن و اطلاعاتی در خصوص تیم توسعه دهنده و نقشه راه آنها برای این پروژه .
وایت پیپر

معروف ترین وایت پیپر موجود در فضای ارز دیجیتال کیست ؟

با عنوان (بیت کوین یک سیستم پرداخت نقد الکترونیک و همتا به همتا) ، در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو ، خالق ناشناس بیت کوین انتشار پیدا کرده است و تولد اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان را رقم زده است .

دلیل اهمیت مطالعه وایت پیپر پروژه ها ؟

وایت پیپر به شما اجازه میدهد تا خود پروژه را درک کنید و آشنا شوید .
با مطالعه وایت پیپر میشود مشکلی را که در این پروژه در تلاش رفع آن است پیدا کنید و بررسی کنید که آیا این پروژه میتواند همچین مشکلی را حل کند یا خیر .
توانایی سنحش اعتبار توکن پروژه را در اختیار قرار میدهد و شما میتوانید با دید باز تری در مورد سرمایه گذاری کردن یا سرمایه گذاری نکردن روی آن تصمیم بگیرید .

مالک شبکه بیت کوین کیست؟

برای پاسخ به این سوال میتوانید به بخش آموزش های بیت کوین در سایت مهران بیت مراجعه کنید .

وایت پیپر شامل چه بخش هایی است؟

  • چکیده
  • مقدمه
  • تعریف مشکل
  • توضیح محصول
  • جزئیات فنی
  • توکن
  • جریانات مربوط به عرضه عمومی
  • معرفی تیم توسعه دهنده
  • جمع بندی

چکیده

در این قسمت یک خلاصه کوتاه اما کلی از پروژه و بخش های آن به شما ارائه میدهد . در حقیقت وظیفه چکیده این است که شما را برای ادامه مطالعه وسوسه کند و کنجکاوی شما را درمورد این پروژه برانگیزد .

مقدمه

معمولا مطالب اساسی مثل ماهیت بلاک چی و ارزهای دیجیتالو مزایای آن ها گنجانده میشود ، در ضمن بازاری که این ارز دیجیتال برای ورود به آن در تلاش است را در همین بخش معرفی میکند .

تعریف مشکل

در این قسمت جزئیات بیشتری در رابطه با بازار هدف پروژه در اختیار کاربران قرار می دهد و با دقت بیشتری چالش های موجود در صنعت ارزهای دیجیتال بررسی میکند .

توضیح محصول

میتوانید از این قسمت محصول معرفی شده توسط توسعه دهنده یا توسعه دهندگان را مطالعه کنید و متوجه شوید این پلتفرم ، محصول یا سرویس دقیقا چه کاری را انجام میدهد ؟ عملکرد آن به چه شکل است ؟ چگونه میتواند مشکلات عنوان شده را برطرف کنید؟

جزئیات فنی

در این قسمت شما جزئیات فنی درمورد بلاک چین پروژه موردنظر را پیدا خواهید کرد . مانند : شیوه توسعه و عرضه کوین یا توکن دیجیتال آن ، توضیح دقیق و فنی روش توسعه محصول ، مشخصات فنی آن ، مواردی هستند که در این قسمت از سند با آن ها رو به رو خواهید شد .

توکن

این قسمت کاملا به توکن یا کوین دیجیتال پروژه مربوط است . با خواندن این قسمت خواهید فهمید که عملکرد توکن یا کوین های دیجیتال جدید چه خواهد بود ، وجود آنها چه منفعتی برای کاربران این پروژه در مقیاس بزرگ تر ، جامعه ارزهای دیجیتال به همراه خواهد داشت .

جزئیات مربوط به عرضه عمومی

اگر این وایت پیپر در رابطه با فروش یک توکن خاص باشد ، اطلاعات مرتبط به عرضه عمومی آن هم در آن گنجانده میشود .نکاتی مانند : عرضه بخش های مختلف محصول ، زمان راه اندازی ، طرح های تشویقی ‌، جزئیاتی درمورد افراد واجد و فاقد شرایط برای سرمایه گذاری به روی محصول ، نقشه راه پروژه ، روش استفاده از سرمایه جذب شده ، میتوانید در این قسمت از آنها استفاده کنید .

معرفی تیم توسعه دهنده

در قسمت پایانی اطلاعاتی درمورد بنیان گذاران پروژه و توسعه دهندگان ارشد آن وجود دارد . میتوانید در این قسمت سوابق تخصصی هر یک از اعضای پروژه را پیدا کنید و با نقشی که در پروژه فعلی دارند آشنا شوید . یکی از پایه های اصلی موفقیت در هر پروژه ارز دیجیتالی یک تیم قوی و با تجربه است . به همین دلیل است که این بخش در وایت پیپر از اهمیت زیادی برخوردار است .

جمع بندی

یک وایت پیپر خوب در آخرین مرحله با یک نتیجه گیری به پایان میرسد . در این قسمت خلاصه ای از نکات اصلی پروژه گفته میشود در صورتی که عرضه عمومی توکن در شرف وقوع باشد ، این موضوع در این قسمت یادآوری میشود تا علاقمندان فرصت شرکت کردن را از دست ندهند .

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
هکرها به سیستم عامل های ارز دیجیتال میزبان GoDaddy حمله کردند

شرکت Godaddy یک شرکت ثبت دامنه اینترنتی و میزبانی وب است که به صورت آنلاین …

ایلان ماسک تایید کرد: تسلا بیت کوین‌های خود را نفروخته است

دقایقی پس از آن‌که ایلان ماسک در توییتر خود تایید کرد که تسلا بیت کوین‌های خود را نفروخته است، قیمت بیت کوین …

وظایف کاری بانک مرکزی اروپا چیست؟

وقتی می‌گوییم بانک مرکزی اروپا در حقیقت منظور بانک مرکزی منطقه یورو است به این دلیل که …

JPMorgan قانونی کردن بیت‌ کوین‌سازی مزیت اقتصادی محسوسی برای کشورها نیست!

جی‌پی‌مورگان به تازگی نظراتی در مورد بیت کوین‌سازی در السالوادور، همان کشوری که اخیراً در کنار دلار …

چگونه شماره حساب خود را از شماره کارت به دست بیاوریم؟

چگونه شماره حساب خود را از شماره کارت بدست آوریم؟ این سئوالی که شاید برای بسیاری در …

درآمدزایی در بازی SKYWEAVER

اگر علاقمند به بازی های کارتی، بلاک چینی و درآمدزا هستید و برای انتخاب یک بازی …