مهران بیت

افزایش قیمت بیت کوین در پی ناکامی آمریکا در طرح ایجاد ۱ میلیون شغل جدید

پس از انتشار گزارش مرتبط با عملکرد ضعیف ایالات متحده در زمینه ایجاد مشاغل جدید و ادامه روند چاپ پول بانک مرکزی آمریکا …

مهران خرمی
اخبار ارزدیجیتال
۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۰
1508 بازدید

پس از انتشار گزارش مرتبط با عملکرد ضعیف ایالات متحده در زمینه ایجاد مشاغل جدید و ادامه روند چاپ پول بانک مرکزی آمریکا، بازار بیت کوین پس از مدت‌ها با جهشی در قیمت روبه‌رو شد.

تخمین زده شده بود در ماه آپریل ۱ میلیون شغل جدید در آمریکا اضافه شود، اما در گزارش مشاغلی که توسط آمریکا منتشر شد این رقم با فاصله بسیار زیادی از انتظارات، فقط ۲۲۶،۰۰۰ شغل بود. گزارش ضعیف مشاغل، باعث افزایش بدبینی مردم در رابطه با سیاست‌های چاپ پول بانک مرکزی آمریکا شد و این موضوع باعث رشد  ۲ درصدی بیت کوین شد. شاخص‌های S&P ۵۰۰  و Nasdaq  نیز روز خود را با رنگ سبز به پایان رساندند، این در حالی بود که گزینه‌های امن سرمایه‌گذاری همچون اوراق خزانه‌داری شاهد افت قیمت بودند.

ناکامی آمریکا در برآورده کردن انتظارات در رابطه با افزایش مشاغل نشان از ضعیف بودن روند بهبود اقتصادی است، این به این معناست که بانک مرکزی آمریکا به چاپ پول ادامه خواهد داد و این می‌تواند مانند سوخت برای رشد دارایی‌های پرخطر باشد. جرمی پاوِل (Jerome Powell)، مدیرعامل بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرده این افزایش تورم گذراست و تغییر سیاست‌های فدرال رزرو به عوامل مختلفی ازجمله شرایط بازار کار بستگی خواهد داشت.

متی گرین‌اسپن (Mati Greenspan)، بنیان‌گذار شرکت کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics)، در خبرنامه روزانه خود گفت: «عکس‌العمل بیت کوین نسبت به این موضوع (گزارش شغلی آمریکا) انکارناپذیر است، حتی طلا و نقره نیز شاهد رشد تازه‌ای بوده است.»

آخرین باری که آمریکا چک محرک اقتصادی به شروندان خود داد، باورها بر این بود که اقلب مردم با تمام این پول بیت کوین می‌خرند، اما این دفعه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در حال خرید دوج کوین هستند.

در زمان انتشار گزارش مشاغل آمریکا، بیت کوین در سطح ۵۷،۰۰۰ دلار معامله می‌شد و پس از انتشار آن جهشی در قیمت رخ داد و بیت کوین به سطح ۵۸،۰۰۰ دلار رسید. هم‌اکنون، قیمت بیت کوین حدود  ۵۹،۰۰۰ دلار است.

نمودار ۱ ساعته بیت کوین

در حال حاضر آلت کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین رشد بیشتری را تجربه کرده‌اند و توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده‌اند.

نمودار تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال

این فصل حقیقتا فصل آلت کوین هاست، زیرا نرخ تسلط بیت کوین بر بازار شاهد افت چشم‌گیری بوده است و برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۸ به زیر ۵۰ درصد رسیده است. نرخ تسلط بیت کوین یعنی مقایسه حجم بازار بیت کوین با مجموع حجم بازار ارزهای دیجیتال دیگر.

آدام موریس (Adam Morris)، هم‌بنیان‌گذار کریپتو هد (Crypto head)، در ایمیلی نوشت: «با توجه به رویداد‌های گذشته، ابتدا بیت کوین به اوج قیمت خود رسیده و ریزش می‌کند، سپس فصل آلت کوین‌ها شروع می‌شود.»

وی  در رابطه با دوج کوین افزود: «این نوع ارزهای دیجیتال اولین ارزهایی خواهند بود که هنگام سقوط بازار، ناگهان ۹۵ درصد افت خواهند کرد. این رویداد قبلا در سال ۲۰۱۸ نیز رخ داده است.»

وی در رابطه با اتریوم نوشت: «از سوی دیگر، به احتمال زیاد اتریوم به رشد خود ادامه خواهد داد و اگر تاریخ دوباره تکرار شود، تا پایان سال اتریوم به اوج قیمت خود خواهد رسید.»

منبع : coindesk

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
چگونگی تاثیر توییتر بر بازار ارز های دیجیتال

قیمت بیت کوین در این ماه چهار رقمی شد و سری به ۱۰ هزار دلار زد. درست مانند تعداد توییت هایی …

بالاترین پاداش قرن رمزنگاری  به  هکر کلاه سفید

هکر کلاه سفید همان الکساندر اس‌چلیندوین(Schlindwein) است که در صنعت رمزنگاری به این نام شهرت …

چگونه NFT بخریم یا بفروشیم؟

اگر روی عنوان این مقاله کلیک کرده اید و وارد این صفحه شده اید احتمالا به کسب درآمد از NFT ها …

35٪ از استرالیایی‌ها بر این باورند که ارز بیت کوین بیش از ارز فیات معامله می‌شود

یک بررسی جدید در حوزه ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که 35٪ از مردمان استرالیا بر این باورند …

والت اچ دی (کیف پول HD) و ویژگی هایش

در کیف پول یک ارز دیجیتال مثل بیت کوین، یک جفت کلید خصوصی و عمومی بطور تصادفی ایجاد …

آشنایی با توکن‌اُمیکس(Tokenomics)

راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری دارایی‌های رمزنگاری توسط فین‌تچ(fintech) از سوی ناظران مالی موسسه …