مهران بیت

رئیس بانک مرکزی مکزیک اعلام کرد که معاملات بیت کوین شباهت زیادی به یک تبادل دارند

رئیس بانک مکزیک مکزیک آلخاندرو دیاز دی لئون، در اظهاراتش در مورد رمزنگاری اعلام کرد که …

زهرا موسی
اخبار ارزدیجیتال
۲۱ شهریور , ۱۴۰۰
1356 بازدید

رئیس بانک مکزیک مکزیک آلخاندرو دیاز دی لئون، در اظهاراتش در مورد رمزنگاری اعلام کرد که ارزش بیت کوین در مقایسه با پول سنتی یا همان ارز فیات در بانک مرکزی این کشور شبیه به یک فلز گران‌بها است. او همچنین در آخرین تصمیم بانک در مورد بیت کوین گفت: ما جایگاه بیت کوین را به عنوان یک مناقصه قانونی معتبر رد کردیم و علت این امر به دلیل بی‌ثباتی قیمت آن است که به عنوان یک مانع بزرگ برای پذیرش کامل آن عمل می‌کند.

برعکس کشور السالوادور که با تصویب و به رسمیت شناختن بیت کوین مشاغل را ملزم به خرید و فروش با آن کرده است، در مکزیک رئیس بانک مرکزی آلخاندرو دیاز دی لئون این کشور موقعیت بیت کوین به عنوان یک مناقصه قانونی و روشی برای پرداخت زیر سوال برد. و در اظهاراتش در مورد این ارز دیجیتال اعلام کرد:” از نظر ما هر شخصی که بیت کوین را در ازای یک کالا یا خدمات دریافت کند، در حقیقت به جای معامله یک مبادله انجام داده است. به این دلیل که آن شخص در عمل یک کالا را با یک کالای دیگر معاوضه کرده اما در واقع پولی در این بین رد و بدل نشده است.”

به شکل اتفاقی، دولت السالوادور تنها یک روز بعد از به رسمیت شناختن بیت کوین در این کشور به عنوان یک روش پرداخت قانونی در اولین خرید  آن200 بیت کوین را به ارزش 10.4 میلیون دلار در زمان خرید دریافت کردند، که این نمایشگر خطر نوسانات این ارز است. رئیس جهمور السالوادور، با توجه به این وضعیت اعلام کرد در طی این نوسانات خرید بیت کوین بیشتری نیاز است و در مجموع باید 550 بیت کوین خریداری شود. به گفته رئیس جمهور، این حرکت در کشور باعث رهایی دولت از چاپ حدود یک میلیون پول کاغذی شد. اما دیاز دی لئون با اشاره به این مورد، موضع‌گیری خود را در قبال خطرات ذاتی نوسانات قیمت روزانه ارز در هنگام برخورد با ارزهای رمزنگاری شده اعلام کرد.

رئیس بانک مرکزی مکزیک اعلام کرد که معاملات بیت کوین شباهت زیادی به یک تبادل دارند

رئیس بانک مرکزی مکزیک در توضیح عدم اطمینان خود نسبت به ارزش و نیاز به بیت کوین اعلام کرد:  هیچ‌یک از مردم مکزیک که قدرت خرید و فروش آن‌ها اندک است، حاضر نیستند حقوقشان 10٪ از روزی به روز دیگر افزایش یا کاهش پیدا کند. پس چطور می‌توانند این نوسان رمزنگاری را بپذیرند. پس از این نظر بیت کوین نمی‌تواند برای افرادی که قدرت خرید ندارند یک محافظ خوب از ارزش سرمایه آن‌ها باشد.

اظهارات دیاز دی لئون  در مورد بیت کوین نشان‌دهنده‌ی این است که احتمال پیروی مکزیک از السالوادور بسیار کم است. همچنین در ماه‌های گذشته مقامات وزارت دارایی مکزیک در مورد پیشنهادات مربوط به ارزهای دیجیتال هشدار داده‌اند و خطرات مربوط به پرداخت‌ها و نوسانات ارزش بیت کوین را به همگان گوشزد کرده‌اند. مقامات مالی در مکزیک به‌طور مرتب اعلام می‌کنند که هیچ موسسه مالی در این کشور مجاز به انجام مبادله و ارائه عملیات پرداخت با دارایی‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم و ریپل نیستند.

 

منبع: cointelegraph

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
در روز های آینده تکلیف دستگاه های توقیف شده مشخص خواهد شد.

به گزارش مهران بیت و به نقل از گروه پارلمانی تسنیم اولین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم …

بیت کوین در قله ی 66 هزار دلار | کاهش بازده اوراق باعث از سرگیری روند صعودی شد.

معامله گران می گویند ممکن است بیت کوین در در قیمت 70 هزار دلار با فشار فروش مواجه شود …

اقدام چین در استفاده از ارز دیجیتال آن را تضمین می کند

آیا آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) موفقیت آمیز خواهد بود؟ ارائه یک کیف پول …

معرفی معتبرترین سایت‌های استخراج ابری برای ارز دیجیتال

در این شیوه ماینینگ یک سرمایه‌گذار قراردادی برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده منعقد …

مصاحبه با یک توکن غیرقابل تعویض

اولین توکن غیرقابل تعویض (NFT) شخصیت‌سازی شده در جهان، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود …

کشف 54 دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان

به گزارش مهران بیت وبه نقل از خبرگزاری مهر اصفهان – سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان …