مهران بیت

کاربرد اندیکاتور در تحلیل تکنیکال

شما در هر شغل و حرفه‌ای که مشغول به کار باشید، نیاز به یک سری ابزار خاص دارید تا بتوانید کارتان …

مهران خرمی
مقالات
۲۳ فروردین , ۱۴۰۰
1674 بازدید

شما در هر شغل و حرفه‌ای که مشغول به کار باشید، نیاز به یک سری ابزار خاص دارید تا بتوانید کارتان را بهتر و دقیق‌تر انجام دهید. برای مثال یک پزشک به فشارسنج، اتوسکوپ، گوشی پزشکی و … نیاز دارد و یک معمار هم به تخته رسم و قلم راپید و خط‌کش. حال یک تحلیل‌گر و سرمایه‌گذار در بازار ارزهای دیجیتال هم به ابزارهایی نیاز دارد تا بتواند تحلیل درستی از حرکات بازار داشته باشد. یکی از این ابزارهای کاربردی، اندیکاتورها هستند. در واقع، اندیکاتورها ابزارهایی در نمودار هستند که از طریق محاسبات ریاضی، اطلاعات بیش‌تری راجع به قیمت در اختیار ما قرار می‌دهند. با استفاده از اندیکاتورها می‌توانیم زمان مناسب برای ورود به پوزیشن در هر سهم را انتخاب نماییم. در ادامه‌ی این مطلب از سایت آموزش و استخدام چراغ به بررسی مفهوم اندیکاتور، انواع اندیکاتور در تحلیل تکنیکال و معرفی اندیکاتورهای پرکاربرد در ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

منظور از اندیکاتور در تحلیل تکنیکال چیست؟

در حقیقت منظور از اندیکاتور در تحلیل تکنیکال مجموعه‌ای از اطلاعات می‌باشد که با استفاده از فرمول‌های خاصی استنتاج می‌گردند. اطلاعات ورودی که از آن‌ها برای به ‌دست آوردن اندیکاتورها استفاده می‌شود، می‌تواند ترکیبی از قیمت‌های آغازین (Open)،پایانی (Close)،سقف (High) و کف (Low) یک بازه‌ی زمانی باشد. اطلاعات قیمت می‌تواند تنها شامل قیمت آغازین، پایانی، سقف، کف و یا ترکیبی از این‌ها باشد. این اطلاعات در قالب فرمول‌های ساده‌ی ریاضی و بعضاً پیچیده‌ای قرار می‌گیرد. خروجی نهایی به شکل یک گراف نمایش داده خواهد شد. این گراف در واقع روی قیمت‌ها قرار می‌گیرد و یا به صورت یک پنجره‌ی مجزا از قیمت‌ها می‌باشد. این پنجره‌ی مجزا و منحنی‌ای که به شکل دیاگرام در داخل آن قرار دارد، به نام اندیکاتور شناخته می‌شود. تحلیل‌گران با توجه به اتفاقاتی که روی چارت رخ می‌دهد این دیاگرام را تجزیه و تحلیل می‌نمایند و نقاط خرید یا فروش به موقع سهم را تشخیص می‌دهند.

نکته: هیچ‌گاه از اندیکاتورها به تنهایی برای پیش‌بینی بازار استفاده نکنید. این نکته را همواره به یاد داشته باشید که اندیکاتور در تحلیل تکنیکال به‌عنوان یک مکمل می‌باشد. در حقیقت، اندیکاتورها ابزاری هستند که از آن‌ها برای اطمینان خاطر از تحلیل‌هایی که قبلاً روی نمودار انجام داده‌ایم، استفاده می‌شود.

یکی از نکات مهم در تحلیل تکنیکال، بررسی اندیکاتورها است.

آشنایی با اندیکاتورها و نحوه ترکیب اندیکاتورهای مناسب و کمک به عدم ایجاد سیگنال‌های اشتباه، یک اقدام موثر در تحلیل تکنیکال خواهد بود.

ندیکاتورها بطور کلی در سه دسته جای می‌گیرند.

در صورتی که اندیکاتورهای یک طبقه خاص را با هم ترکیب کنیم افزونگی اندیکاتور انجام داده‌ایم. البته امکان ترکیب چند اندیکاتور از دسته‌های مختلف نیز با یکدیگر وجود دارد.

دسته‌های اندیکاتور عبارت اند از:

  • اندیکاتورهای حرکت
  • اندیکاتورهای تعقیب روند
  • اندیکاتورهای تغییرپذیری
  • اندیکاتورهای مطالعات نمودار

با ترکیب درست این اندیکاتورها و شناخت کافی درباره هرکدام و هر دسته می‌توان به نتایج و اطلاعات مناسبی دست پیدا کرد. البته در صورت رعایت نشدن این موضوع و ترکیب اشتباه نیز به همان میزان کار ما گره خواهد خورد

 

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
مالیات بر ارزهای دیجیتال چگونه اعمال می‌شود؟

تجارت ارزهای رمزنگاری شده ، خرید یا فروش آن‌ها در برخی از کشورها مشمول مالیات می‌شود …

الگوریتم اثبات پوشش Proof of Coverage

در مقالات مربوط به الگوریتم های اجماع بلاکچین که در سایت مهران بیت ارائه شده است، این مسئله …

پرسش و پاسخ کوتاه درباره ارز ریپل

یکی از مواردی که Ripple را در میان رقبای خود متمایز می کند ، قیمت اندک هر رمز (در حال حاضر 0.20 دلار) است …

آشنایی با بهترین ابزار توسعه اتریوم برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز

اتریوم یک پلت‌فرم ارز رمز پایه و بلاکچینی منبع باز و غیرمتمرکز با قابلیت قرارداد هوشمند …

ایلان ماسک تأیید کرد: دوج کوین موضوع اصلی برنامه Saturday Night Live در هفته آینده است

مدیرعامل تسلا تأیید کرد که شنبه آینده در برنامه تلویزیونی مشهور «Saturday Night Live» حضور خواهد داشت و …

صرافی کوین بیس امکان خرید با پی پل را به پلتفرم خود اضافه کرد

کوین بیس از این پس به کاربران آمریکایی خود اجازه می‌دهد که تا سقف روزانه …