مهران بیت

آشنایی با CryptoQuant| بزرگترین پایگاه تحلیل آنچین

اگر مقاله ی “تحلیل آنچین در دنیای کریپتو” در بخش مقالات سایت مهران بیت را خوانده باشید …

مهدی محمدی
تحلیل آنچین
۲۹ دی , ۱۴۰۰
1327 بازدید
آموزش و معرفی سایت cryptoquant

اگر مقاله ی “تحلیل آنچین در دنیای کریپتو” در بخش مقالات سایت مهران بیت را خوانده باشید، با کلیات مفهوم تحلیل آنچین آشنا شده اید. آنجا گفتیم که داده ها و اطلاعات عظیمی هر روز بر روی شبکه های بلاک چینقاله ی ین پایگاه تحلیل آنچین

 ذخیره می شود که دسته بندی و تحلیل آنها می تواند در تصمیم گیری های مالی ما در بازار رمزارزها بسیار مفید باشد. اگر تازه قدم به این بازار گذاشته اید می توانید نوشته های تحلیلگرانی که کار با نمودارها و داده های آنچین بلدند را بخوانید و از آنها استفاده کنید. اما اگر می خواهید پا را یک قدم فراتر نهاده و خود آرام آرام وارد حرفه ی تحلیل شوید و علاوه بر معامله به تحلیل گری هم بپردازید باید از پایگاه های داده ی موجود بهره بگیرید. حتی برای پیدا کردن و خواندن تحلیل های دیگران هم بهترین جا انجمن های همین سایت ها هستند که مثلا در سایت CryptoQuant در تب Quicktake می توانید بهترین تحلیل ها را پیدا کنید. ما در اینجا و در چند مقاله ی دیگر به معرفی مهمترین سایت های ارائه ی کننده ی خدمات تحلیل آنچین می پردازیم. فعلا با سایت CryptoQuant شروع کنیم.

پایگاه CryptoQuant چه می کند؟

این سایت به طور مداوم در حال جمع آوری داده های آنچین و فیوچرز است که به کمک آنها به بینشی در مورد فعالیت های اساسی سرمایه گذاری که درون شبکه در حال انجام است، دست پیدا می کنیم. کریپتوکوانت این داده ها را از درون بلاکچین ها و صرافی های اصلی ارز دیجیتال جمع آوری می کند. بیش از یک میلیون تحلیلگر از داده های این سایت استفاده می کنند و هر ماه بیش از ده هزار مقاله به داده های آن ارجاع می دهند.

کریپتوکوانت تک تک تراکنش های بازار را رصد کرده، آدرس ها را از طریق ماشین لرنینگ خوشه بندی و لیبل گذاری می کند و بازیگران حقیقی و حقوقی مثل صرافی ها یا استخرهای استخراج یا موارد دیگر را شناسایی می کند. سپس خروجی داده های خود را بر روی پایگاه داده ی خود منتشر می کند.

چگونه از سایت cryptoquant استفاده کنیم؟

خروجی های تحلیل کریپتوکوانت می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • داده های شبکه که به خود شبکه ی بلاکچین مربوط است مثل تعداد آدرس های فعال
  • داده های بازار مربوط به داده های قیمتی که توسط صرافی های ارزهای دیجیتال تولید می شوند
  • داده های جریان بازیگران بازار که حرکت جریان پول را در میان مهم ترین بازیگران شبکه مانند صرافی ها و استخراج کنندگان خلاصه می کند.
  • در سایت کریپتوکوانت چه اطلاعاتی در دسترس است؟

    تعداد بسیار زیادی داده و اطلاعات و نمودار که در نگاه اول ممکن است گیج کننده به نظر برسد. اما بسته به هدف ما از تحلیل آنچین می توانیم از بین آنها انتخاب و در تب داشبورد آنها را لیست کنیم تا موقع مراجعات بعدی نیاز نباشد دوباره برای مشاهده ی آنها دنبال تک تک آنها بگردیم. برای ورود به سایت و استفاده از خدمات رایگان آن کافیست ایمیل خود را وارد کنید و سپس آن را وریفای کنید.

    تب چارت

    تصویر بالا صفحه ی اول سایت کریپتوکوانت است. از نکات مثبت این سایت می توان به این نکته اشاره کرد که تقریبا زیر هر اصطلاحی توضیح کوتاهی برای آن وجود دارد. در قسمت بالا چپ صفحه جایی که آرم و اسم بیتکوین وجود دارد یک کشو وجود دارد که می توانید نام دارایی دیجیتالی که نیاز به داده های آن دارید را انتخاب کنید. بالغ بر 70 رمزارز بلاکچین مختلف در این کشو وجود دارد که مهمترین رمزارزها را در خود پوشش داده است. در زیر نام رمزارز هم لیستی از متریک یا همان معیارهایی وجود دارد که کریپتوکوانت از میان داده های خام استخراج، دسته بندی و تبدیل به نمودار می کند.

معرفی سایت crypto quant

 

تب داشبورد

 در این تب می توانید نمودارهای مورد علاقه یا نیاز خود را به طور مرتب بچینید و با هر بار مراجعه به سایت همه آنها را به صورت یکجا داشته باشید.

تب  Pro Chart

در تب پروچارت هم نموداری در قالب تریدینگ ویو وجود دارد که می توانید نمودار متریک های مختلف را همزمان روی نمودار قیمت یا نمودارهای دیگر کپی کرده و یک جا مقایسه و بررسی کنید تا به همبستگی معیارهای مختلف تحلیل آنچین با قیمت پی ببرید. تقریبا اکثر قسمت های این بخش پولی هستند و با اکانت رایگان به آنها دسترسی ندارید.

تب Alert

شاید کاربردی ترین بخشی باشد که ممکن است در یک سایت طراحی شده باشد. در نهایت هر تحلیلگری بعد از مدتی به یک استراتژی خاص خود در معاملات می رسد و می خواهد که وقتی آن شرایط محقق شد کسی یا برنامه ای یا رباتی باشد که به او اطلاع دهد. بخش آلرت از سه طریق نوتیفیکیشن، ایمیل و تلگرام شرایطی را که مطلوب شماست و برای سایت تعیین کرده اید را به محض تحقق به اطلاع شما می رساند، شرایطی مثل رسیدن یک نمودار به یک عدد خاص.

آموزش سایت تحلیل آنچین cryptoquant

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
چگونه بهترین سکه رمزنگاری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

هنر این‌که بدانید چطور تصمیم بگیرید و چه سکه‌ای باید بخرید تنها از طریق تحقیق و گسترش دانش ما …

ایلان ماسک فاش کرد که شخصاً مالک بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است!

ایلان ماسک مدیر عامل اسپیسکس و تسلا، اعلام کرد که شخصاً صاحب بیت کوین، اتریوم …

جنگ اوکراین، امتحان بزرگ بیت کوین بعنوان یک دارایی مطمئن در بحران ها

با ریزش 50 درصدی قیمت بیت کوین در سه ماه اخیر، حالا دیگر سخت است که به بیت کوین …

اصطلاح لیکویید شدن به چه معناست؟

یکی از اصطلاحاتی که در مسیر که هر تریدر با آن آشنا می شود لیکویید شدن است. لیکویید شدن …

۹ اندیکاتور پرکاربرد در تحلیل تکنیکال

با استفاده از چند اندیکاتور از یک دسته در حقیقت ما اطلاعات یکسانی را که در یک حوزه جای …

وظایف کاری بانک مرکزی اروپا چیست؟

وقتی می‌گوییم بانک مرکزی اروپا در حقیقت منظور بانک مرکزی منطقه یورو است به این دلیل که …