مهران بیت

ایلان ماسک: رقابت اصلی میان ارز فیات و دیجیتال است و من طرفدار دومی هستم

بعد از تجربه یک رکود متشنج کننده، که باعث شد بازار ارز­های دیجیتال آخر هفته پر تلاطمی را تجربه کند …

مهران خرمی
اخبار ارزدیجیتال
۰۴ خرداد , ۱۴۰۰
1692 بازدید

ایلان ماسک بار دیگر نظر خود را درباره ارزهای دیجیتال در توییتر اعلام کرد و از ارزهای دیجیتال حمایت کرد، اما این حمایت به شرط آن است که فعالیت این حوزه به محیط زیست آسیب نزند.

بعد از تجربه یک رکود متشنج کننده، که باعث شد بازار ارز­های دیجیتال آخر هفته پر تلاطمی را تجربه کند، ایلان ماسک صبح امروز در یک توییت حمایت همه جانبه خود را از ارزهای دیجیتال ابراز کرد.

مدیر­عامل تسلا که به دلیل تغییر سیاست‌های این شرکت در رابطه با پذیرش بیت­ کوین برای خرید خودرو­های برقی به طور گسترده مورد انتقادات قرار گرفته بود و به خاطر سقوط ارزش بیت کوین مقصر شناخته شده بود، به یکی از کاربر­­ان که پرسیده بود «چه نظری درباره کسانی از او خشمگین هستند دارد» پاسخ داد.

به نظر می‌رسد ماسک نگرشی بلندمدت نسبت به شرایط دارد، او گفته است چالش اصلی ارز­های­ دیجیتال افت کوتاه مدت قیمت­ها نیست، بلکه نبرد مداوم با فیات است.

ایلان ماسک در پاسخ به این کاربر نوشت:

«رقابت اصلی میان ارز فیات و دیجیتال است و من طرفدار دومی هستم.»

ایلان همچنین خاطرنشان کرد که  او از ارز­های ­دیجیتال در این تقابل «حمایت» می­کند، اما نه به شدت، زیرا او اعتقاد دارد تعادلی باید میان این دو باشد.

از زمان سقوط بازار، توئیت­های ایلان­ماسک به شدت مورد توجه قرار گرفته است. سقوط سنگینی که 50% از ارزش ارزهای دیجیتال اصلی را از بین برد و این تصور را ایجاد کرد که بازار صعودی به پایان رسیده است.

ایلان ماسک به دفعات نشان داده است که با توییت­های خود می‌تواند بر بازار دوج­کوین تاثیر بگذارد، اما ارز­های دیجیتال بزرگتر همچون بیت کوین مقاومت بیشتری در مقابل نوسانات این چنینی از خود نشان می‌دهند، با این وجود ماسک اخیراً  از برخی ارزهای دیجیتال حمایت نکرده و بر این باور است که ارزهای دیجیتال، به راهی نیاز دارند تا با محیط زیست سازگارتر شوند.

او در این رابطه گفته است:

«صادقانه بگویم، من کاملاً به ارز­های­ دیجیتال ایمان دارم، اما این ]ارزهای دیجیتال[ نباید باعث افزایش گسترده مصرف سوخت­های فسیلی، به ویژه ذغال ­سنگ شود.»

رسانه‌های فعال در حوزه بازارهای مالی از نزدیک نظرات دمدمی و غالباً متغیر وی را زیر­نظر دارند تا حدی که بررسی اخیر نشان داد نیمی از استرالیایی­­ها معتقدند «ماسک مخترع بیت کوین» است. شایان ذکر است که بیت کوین توسط توسعه دهنده‌ای به نام « Satoshi Nakamoto» ایجاد شده است.

به نظر می‌رسد جامعه ارز­های­ دیجیتال علیه ماسک شده‌ است و اکنون دادخواستی از سوی فعالان این حوزه در حال انتشار است که او را به فروش بیت کوین‌های خود و بیت کوین‌های تسلا فراخوانده است.

منبع : Cointelegraph

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
وزیر اطلاعات ترامپ درباره سلطه چین به ارز های دیجیتال هشدار داد

هشدار های جامعه اطلاعاتی ایالات متحده نگرانی ها را درباره ادامه تسلط چین در فضای ارز دیجیتال افزایش داده است. مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده …

بازی Lightnite | شلیک کنید، بیتکوین بگیرید

یک بازی آنلاین چند نفره ی هیجان انگیز که در آن بازیکنان می توانند با شلیک به حریفان خود …

معرفی الگوریتم اثبات زمان سپری شده (PoET)

اثبات زمان سپری شده (PoET) یکی از الگوریتم های مکانیسم اجماع شبکه بلاک چین است …

تاثیرات بلاکچین در آینده عرصه حقوقی-قضایی

به گزارش سایت ارز دیجیتال وبه نقل از مهران بیت فناوری بلاک‌چین طی سالیان گذشته توجه کارشناسان زیادی را به خود جلب نموده است …

آشنایی با کلاهبرداری در شبکه ارزهای دیجیتال

افرادی با نیت‌های خوب به‌دنبال سرمایه‌گذاری و احتمالاً سودآوری هستند و قصد دارند بخشی …

آشنایی با روش‌های جدید کسب درآمد از متاورس(metaverse)

متاورس (metaverse) در واقع شبیه به یک جهان موازی است، به شکلی که جهان فیزیکی را با جهان …