مهران بیت

جنسیس بلاک یا بلاک اولیه چیست؟

جنسیس بلاک اولین بلاک از یک بلاکچین است. نسخه های مدرن بیت کوین آن را به عنوان بلاک …

مهدی محمدی
مقالات
۱۱ دی , ۱۳۹۹
1811 بازدید

در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم جنیسیس بلاک یا همان بلاک اولیه بپردازیم.

جنسیس بلاک چیست؟

جنسیس بلاک اولین بلاک از یک بلاکچین است. نسخه های مدرن بیت کوین آن را به عنوان بلاک 0 شماره گذاری می کنند ، اگرچه نسخه های بسیار اولیه آن را به عنوان بلاک 1 به حساب می آورند. این یک مورد خاص است که از آنجا که به یک بلوک قبلی اشاره نمی کند.البته این کلمه به اولین بخش کتاب انجیل نیز اشاره دارد . بلاک جنسیس پایه و اساس کل سیستم معاملات بیت کوین را تشکیل می دهد و نمونه ی اولیه ی سایر بلوک های موجود در بلاکچین بیت کوین است . در سال ۲۰۰۹ ، سازنده بیت کوین که فرد مجهول الهویه ای به نام ساتوشی ناکوموتو بود ، بلاک جنسیس را ساخت .

جنسیس بلاک بیت کوین

معروف ترین بلوک جنسیس “Bitcoin Chain” بود که توسط Satoshi Nakamoto در 3 ژانویه ایجاد شد. این بلوک دارای پاداش 50 بیت کوین است که برای همیشه در دسترس نیست. مشخص نیست که آیا جایزه Genesis Block استخراج شده است یا خیر  و Satoshi Nakamoto در این باره توضیحی نداده است. “معامله coinbase” با هر بلوک در شبکه Bitcoin موجود است. معامله coinbase اولین معامله ای است که یک ماینر در یک بلوک ساخته شده توسط خود قرار می دهد. این یک معامله است که به ماینر در Bitcoins برای ایجاد موفقیت آمیز بلوکی برای انتقال به شبکه پاداش می دهد.  

در خلال جنسیس بلاک بیت کوین، پیامی برای همیشه توسط ساتوشی در تاریخ نگاشته شد. در خلال پارامتر coinbase به همراه داده های بلاک عادی، پیام زیر داخل شد که در زمان خود تبدیل به سرتیتر روزنامه تایمز شد.

روزنامه تایمز تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹: “صدراعظم در آستانه دومین کمک مالی به بانک ها”

این پیام احتمالا به عنوان یک برچسب زمانی داخل شد تا ثابت کند که این بلاک قبل از سوم ژانویه ایجاد نشده است. همچنین سرتیتر انتخاب شده ارتباط محکمی با دلیل ایجاد بیت کوین در وهله اول دارد.

علت نیاز به جنسیس بلاک

بدون Genesis Block ، اعتماد به یک بلاکچین و دانستن زمان و چگونگی شروع کار برای ماینران بسیار دشوار است. . از نظر تئوری ، هیچ نیازی واقعی به Genesis Block وجود ندارد. با این وجود داشتن یک نقطه شروع ضروری است که همه بتوانند به آن اعتماد کنند. از آنجا که هر زنجیره فیزیکی باید با یک حلقه فیزیکی شروع شود ، Genesis Block اولین حلقه تک است. یا می توانستید آن را مانند زیر بنای یک ساختمان ببینید. ممکن است بدون نقطه شروع محکم فروپاشی کند. شما همچنین می توانید آن را به عنوان نقطه شروع یک مسابقه مشاهده کنید. اگر هر ماینر هر کجا که می خواست شروع به کار می کرد ، شما هیچ نقطه توافق و هیچ مبنایی برای اعتماد نداشتید.

بلاک دیتا

مثالی که در اینجا ارایه شده است اطلاعات مربوط به بلاک جنسیس بیت کوین است.

تعداد معاملات: 1

هزینه معامله: 0.00 دلار

ارتفاع بلوک: 0

زمان: 03/02/2009 ، ساعت 18:15

Nonce: 208393

سختی بلاک: 1

ارتفاع یک بلاک تعداد بلاک های ثبت شده قبل از بلاک آخر است.برای مثال ارتفاع بلاک جنیسیس برابر صفر است.بلاک ها به ترتیب بلاکچین شماره گذاری می شوند. توجه داشته باشید که چندین بلاک می توانند ارتفاع یکسانی داشته باشند. این می تواند به دلیل وجود چند انشعاب در شبکه باشد. مرتفع ترین بلاک در بلاک چین آخرین بلاک است.برای مثال آخرین بلاک بیت کوین در زمان نوشتن این مقاله 595130 است.

سختی بلاک عددی است که نشان می دهد چه مدت طول می کشد تا یک ماینر بلوک جدیدی به زنجیره بلوک اضافه کند.

میراث اصلی بلاک جنسیس

همانطور که می دانید مبنای اصلی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال حذف شخص ثالث در معاملات است . در بیت کوین هیچ شخص و یا نهادی بین بیت کوین و مصرف کننده وجود ندارد . شبکه بیت کوین به طور مداوم با استناد به معادلات بسیار پیچیده ریاضی که در ابتدا توسط کامپیوتر ها و بعدا توسط دستگاه های استخراج حل می شوند خود را چک می کند . تراکنش های بیت کوین تا وقتی که توسط شبکه تایید نشوند ، به رسمیت شناخته نمی شوند و اعتباری ندارند . یکی دیگر از سوپاپ های امنیتی بیت کوین این است که تمامی تراکنش ها از ابتدا تا انتها درون شبکه ذخیره می شوند ، بنابراین حرکات ماینرها قابل ردیابی خواهد بود که این امر باعث می شود که پنهان کردن هرگونه مدرک مبنی بر دستکاری در شبکه غیر ممکن شود .

با این وجود شاید میراث اصلی بلاک جنسیس ، مسئولیت پذیری ، صداقت و شفافیت باشد ، مواردی که امروزه روز ، اکثر بانک ها و موسسات مالی در حصول آن ها مشکل دارند .

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
محدودیت‌های جدید با سقوط حجم معاملات در صرافی‌های رمزنگاری همراه شد

اخبار جدید حاکی از کاهش حجم معاملات در پلت‌فرم‌های رمزنگاری در کره جنوبی است  درست …

از کیف پول ویندوزی جکس (به انگلیسی Jaxx) چه می‌دانید؟

همواره یک کیف پول دیجیتالی به شما این امکان را می‌دهد که طیف وسیعی از ارزهای رمزپایه را …

سیستم عامل استخراج ارزهای دیجیتال

یکی از بهترین انتخاب ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتال سیستم عامل ویندوز ۱۰ از زمانی …

ایلان ماسک فاش کرد که شخصاً مالک بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است!

ایلان ماسک مدیر عامل اسپیسکس و تسلا، اعلام کرد که شخصاً صاحب بیت کوین، اتریوم …

کشف 54 دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان

به گزارش مهران بیت وبه نقل از خبرگزاری مهر اصفهان – سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان …

آلمان: بازار توکن سهام شرکت‌های صرافی بایننس با قوانین کشور مغایرت دارد

بازار توکن سهام شرکت‌های صرافی بایننس با قوانین کشور آلمان مغایرت دارد …