مهران بیت

آشنایی با NFT های PFP (تصویر پروفایل)

دنیای جدید و شجاع مجموعه های کلکسیونی رمزنگاری بازیگران زیادی را به میدان …

مهدی محمدی
NFT
۰۵ آذر , ۱۴۰۰
1840 بازدید

دنیای جدید و شجاع مجموعه های کلکسیونی رمزنگاری بازیگران زیادی را به میدان آورده است. یکی از آنها NFT (توکن های غیرقابل تعویض) دارایی های دیجیتال منحصر به فردی است که در بازارهای ثانویه خریداری و معامله می شوند. این نوشتار NFTهای PFP‌ و دلایل افزایش محبوبیت های آنها را توضیح می دهد.

اما پیش از آن باید بدانید که یک NFT یا توکن غیر قابل معاوضه یا توکن غیرمثلی یا بی­همتا راهی برای نشان دادن مالکیت در دنیای دیجیتال است. همه ی ما تجربه ای با مجموعه های کلکسیونی داریم. به تمبرهای پستی خود، نسخه محدود قوطی های کولا و کارت های پوکمون خود فکر کنید، NFTها فقط نسخه ی دیجیتالی آنها هستند. برخی از نمونه های رایج NFT عبارتند از کلکسیون، هنر دیجیتال، آیتمهای بازی، نام های دامنه، سرزمینهای مجازی و بسیاری موارد دیگر. با پشتوانه ی فناوری بلاک­چین، کمیابی NFT های منفرد را می توان با بررسی قرارداد هوشمند NFTهایی که مالک آنها هستیم یا قصد خرید آنها را داریم، تایید کرد. سرمایه گذاران و سازندگان اکنون می توانند تعداد دقیق کپی های پروژه ی NFT و تاریخچه ی مالکیت آنها را با دقت صددرصد به دنیا بگویند و نوعی اعتبار برای NFTها ایجاد کرده اند.

اولین قدم، درک متاورس

اگر اولین باری است که در مورد متاورس می شنوید داستان کمی علمی تخیلی به نظر خواهد رسید. کلمه ی متاورس،‌ متا به معنای فراتر و جهان را با هم ترکیب می کند. یک اصطلاح متقاطع که به مکانی اشاره دارد که در آن اینترنت،‌ واقعیت افزوده و دنیای مجازی با هم برخورد می کنند. در این دنیا دیگر ازطریق رایانه یا تلفن هوشمند خود از اینترنت استفاده نخواهید کرد بلکه در آن غوطه ور خواهید شد. روز کاری شما طوری خواهد گذشت که انگار در حال بازی ویدیویی هستید. در حالی که در آشپزخانه خودتان راه می روید خرید مواد غذایی انجام می دهید.

NFTها بذرهایی هستند که به گسترش متاورس کمک می کنند. چیزی که به نظر می رسد یک فایل عکس ساده است ممکن است به استارت آپ میلیارد دلاری بعدی در جهان مجازی تبدیل شود.

اینفوگرافی PFP NFT

محبوبیت NFTهای PFP

یک تصویر پروفایل یا به اختصار PFP نوعی از NFT است که محبوبیت رو به رشدی دارد. آنها قطعات کوچک هنری هستند که ممکن است فرض کنید تصویر پروفایل توییتر هستند. سلبریتی ها و اینفلوئنسرها بخاطر خریدهای کلان اینها مورد توجه هستند. اولین توکن غیر قابل معاوضه ی PFP کریپتوپانکس نام داشت که در سال 2017 آغاز به کار کرد.

 در آن پروژه روی بلاک­­­­چین اتریوم ده هزار آواتار یکتا تولید و به طور رایگان بین علاقمندان توزیع شد. از آنجایی که بعضی از ویژگی های آن نایاب تر از بقیه بود به این آواتارها از همان ابتدا به چشم اجناس کلکسیونی نگاه می شد. متعصبان بلاک­چین شروع به استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی کردند تا نشان دهند که آنها هم به قبیله ی کریپتو پیوسته اند.

به تدریج خرید کریپتوپانکها بسیار سخت شد. بسته به نایابی، قیمتهای 6 رقمی تا میلیونها دلاری مطرح می شود تازه اگر خوش شانس باشید و  یکی از آنها را پیدا کنید. البته پروژه های دیگری هم شروع کردند به کپی کارهای کریپتوپانک و همه ی امکان­ها از بین نرفته است.

صحبت نهایی

فضای کریپتو با سفته بازی تقویت شده اما لازم است بدانید که فروش NFTهای PFP بسیار دشوار است. آنها مشابه هنر فیزیکی هستند. چیزی نیستند که شما وقتی که نیاز به پول پیدا کردید بتوانید به طور آنی بفروشید. بجای آنکه دنبال چیزی بگردید که به شما ضربه بزند، چیزی را بیابید که از استفاده از آن به روش خود لذت ببرید.

 

 

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
وبمانی (web money) چیست ؟

تا به دیروز خرید از بزرگ ترین و معتبر ترین فروشگاه های دنیا و یا انتقال پول برای گیرنده های …

با پرداخت بیت کوین چه چیزهایی را میتوان خرید؟

بیت کوین برای خرید انلاین مثل ارزهای رایج دلار و یورو در حال افزایش است. امروزه هرچه پیش تر …

چگونگی عملکرد پورتفولیو کوین مارکت‌کپ  (CoinMarketCap portfolio)

اگر شما یک سرمایه‌گذاری رمزنگاری دارید، به طور معمول ممکن است ارزهای آن …

با تغییر چشم انداز در بحران کووید ، بیت کوین به بالاترین سطح سه ساله می رسد

به گزارش مهران بیت وبه نقل از theguardian بیت کوین ، شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده …

NFT چیست و چرا بعضی از آنها میلیونها دلار می ارزد؟

کلویی چشم پهلو دختر جوانی بود که عکس دوران کودکی اش با حالت خاصی که انگار …

یک NFT دینامیک (Dynamic NFT) دقیقا به چه معناست؟

کلمه ی غیرقابل معاوضه کم و بیش به معنای بی نظیر یا بی همتاست. مثلا …