مهران بیت

در چه مواردی صرافی‌ها مجاز به مسدود کردن وجوه رمزنگاری کاربران هستند؟

حتما برای افراد ماهر در حوزه رمزنگاری نیز پیش آمده است که وارد حساب خود شوند و متوجه شوند …

مهران خرمی
مقالات
۲۲ شهریور , ۱۴۰۰
1458 بازدید

حتما برای افراد ماهر در حوزه رمزنگاری نیز پیش آمده است که وارد حساب خود شوند و متوجه شوند که به ان دسترسی ندارند. بله حقیقتاً این اتفاق وحشتناک است. سوالات زیادی به ذهنتان خطور خواهد کرد مبنی بر این‌که چطور حساب شما مسدود شده و یا چگونه و درچه مدت زمانی می‌توانید آن را بازیابی کنید؟

آشنایی با پنج دلیلی که صرافی‌ها را وادار به مسدود کردن حساب شما می کند

 

 1- در مبادلات شما متوجه فعالیت‌هایی مشکوک شده‌اند

صرافی‌های رمزنگاری برای جلوگیری از وقوع جرم در این حیطه، ابزارها و نرم افزارهایی را جهت شناسایی وجوه رمزنگاری که با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط  با قمار یا معاملات بازار سیاه هستند نصب کرده‌اند. برای مثال با استفاده از فناوری سیفرتریس(CipherTrace) قادر هستند تا معاملات خطرناک و مشکوک را مشخص کنند و تعیین کنند که آیا معاملات در حال انجام شما تحت شرایط ممنوعه است.

2-زمانی که اقدام به نقض قوانین تبادل(Exchange) کنید

صرافی‌های رمزنگاری هر یک شرایط و ضوابط مختص به خود را برای سرمایه‌گذاران دارند. همان طور که در زمان ثبت نام در یک پلت فرم، شما موافقت می‌کنید تا از قوانین و مقررات تعیین شده در آن پیروی کنید و هرگونه سرپیچی و تخلف از آن قوانین به معنای نقض حقوق آن پلت‌فرم تلقی شده و این اجازه را دارد تا  حساب شما را تعلیق کند. به عنوان مثال، صرافی‌های زیادی در دنیا هستند که ترکیب‌کردن معاملات سکه‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند پس مشارکت در چنین معاملاتی موجب مسدود شدن حساب رمزنگاری شما خواهد شد.

3-تهدید حملات سایبری به صرافی‌ها

با این‌که کلیه صرافی‌های حوزه رمزنگاری ویژه‌گی‌های امنیتی خود را ارتقاء داده‌اند، اما باز هم مثل یک شکار سودآور برای هکرها و کلاهبرداران سایبری به‌شمار می‌رود. آن زمان‌که حمله‌ی سایبری رخ بدهد، صرافی‌ها آماده هستند برای اقداماتی جهت محدود کردن آسیب‌های ناشی از آن که اولین راه‌کار مقابله به تعلیق درآوردن تمامی معاملات آن‌ها است.

4-بروز یک خرابی در سیستم صرافی‌ها

از آن جهت که صرافی‌های رمزنگاری شده نیز از فناوری مبتنی بر اینترنت بهره می‌برند، گاهی پیش می‌آید که سیستم اینترنت دچار اشکال یا خرابی موقت شود. بیشتر این خرابی‌ها به دلیل افزایش تقاضا برای دریافت خدمات از یک پلتفرم است به این معنی که با توجه به روند صعودی ارزهای دیجیتال، بسیاری از سرمایه‌گذاران که تمایل دارند در سود آن سهیم شوند حجم عظیمی از سفارشات را وارد کرده و جب سنگین شدن سیستم می شوند. در نهایت، صرافی برای جلوگیری از قطعی احتمالی در سیستم حساب‌ها و معاملات را برای مدتی کوتاه مسدود می‌کند تا فشار را از روی شبکه خود بردارد.

 

5-مسدود شدن فعالیت‌های صرافی توسط یک حکم قضایی

بسیاری از حوزه‌های قضایی به شکل ویژه پروژه‌های رمزنگاری را تحت نظارت قرار می‌دهند و برخی اوقات، نهادهای نظارتی به دلیل ضوابطی دستور تعلیق فعالیت‌های صرافی یا حساب‌های خاص را از دادگاه می‌گیرند. در نهایت این صرافی‌ها که تمایلی به نقض قوانین ندارند، راهی جز پذیرش این حکم و رعایت آن ندارند. در مواردی که دستور قضایی موجب مسدود شدن حساب شما می‌شود، دو گزینه بیشتر ندارید. اولین گزینه این که به دنبال دستور قضایی جایگزین برای بازگرداندن حساب خود باشید و گزینه  دوم این که منتظر بمانید تا روند دادگاه مراحل خود را طی کند.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
در روز های آینده تکلیف دستگاه های توقیف شده مشخص خواهد شد.

به گزارش مهران بیت و به نقل از گروه پارلمانی تسنیم اولین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم …

چگونه می توان بیت کوین خود را از طریق اورژانس با بیتلین دومینو محافظت کرد

حفظ بذر بازیابی کیف پول بیت کوین برای حاکمیت خود بسیار مهم است. در اینجا نحوه انجام …

Mnuchin ، وزیر سابق خزانه داری آمریکا  می‌گوید اکنون دیدگاهش درباره  بیت کوین تکامل یافته است

وزیر پیشین خزانه داری آمریکا Mnuchin می‌گوید دیدگاه او درباره بیت کوین “کمی پیشرفت کرده است …

مهاجرت پلتفرم های NFT به لایه دوم اتریوم

همزمان با معرفی پیاپی پلتفرم های لایه دومی رمزارزها برای حل مشکل ترافیک و کندی لایه اول اتریوم …

شرکت اینترنتی “د ناین لیمیتد” همکاری خود را جهت تامین برق مصرفی استخراج بیت کوین با شرکت روسی اعلام کرد

در هفته اول آوریل، شرکت اینترنی د ناین لیمیتد ، اعلام کرد قصد دارد 2000 قطعه از آوالون‌ ماینر …

CeFi یا امور مالی متمرکز چیست؟

ما غیراقتصاددان ها و مردم معمولی در سیستم مالی فعلی طوری قرار گرفته ایم که ماهی …