مهران بیت

قانون‌گذاران پاراگوئه بسیار متفاوت از آن‌چه انتظار می‌رفت لایحه بیت کوین را ارائه کردند

هفته گذشته در کنگره ملی گروهی از قانون‌گذاران پاراگوئه یک لایحه در مورد”بیت کوین” ارائه دادند، که به نظر می‌رسد …

مهران خرمی
اخبار ارزدیجیتال
۳۰ تیر , ۱۴۰۰
1374 بازدید

هفته گذشته در کنگره ملی گروهی از قانون‌گذاران پاراگوئه یک لایحه در مورد”بیت کوین” ارائه دادند، که به نظر می‌رسد پیشنهادی کاملا متفاوت از آن‌چه طرفداران رمزنگاری انتظار آن را داشتند باشد. لایحه در خصوص بیت کوین به دنبال کنترل و تنظیم معاملات ارزهای رمزپایه و تعیین مالیات بر آن‌ها ارائه شده است. البته در هیچ‌جای پیشنهاد ارائه شده اشاره‌ای به حق قانونی برای بیت کوین یا ارزهای رمزپایه دیگر نشده است.

ارائه “بیت کوین بیل” در پاراگوئه

“لایحه بیت کوین” با هیاهویی دراز مدت، سرانجام هفته گذشته توسط دو قانونگذار در پاراگوئه به کنگره ملی ارائه شد. اما این لایحه چیزی نبود که پیش‌بینی می‌کردند. این لایحه ارائه شده توسط معاون کارلوس رجالا و سناتور لیبرال فرناندو سیلوا فاستی قصد ندارد بیت کوین را به عنوان پول، قانونی اعلام کند. دقیقاً همان‌طوری که ال سالوادور در ماه گذشته انجام داد.

خبر ارز دیجیتال

در پیش‌نویس اولیه لایحه بیت کوین آمده:

“دارایی‌های دیجیتال، ارزهای قانونی مورد استفاده در دولت پاراگوئه نیستند و به همین دلیل توسط بانک مرکزی پاراگوئه پشتیبانی نمی‌شوند. ” در حقیقت قانون پیشنهادی به دنبال تنظیم معاملات رمزنگاری شده برای دولت جهت دریافت مالیات در تجارت رمزنگاری است. طبق این قانون، بانک مرکزی پاراگوئه به عنوان کنترل کننده تمام نهادهای مرتبط با ارزهای رمزپایه پیشنهاد شده است.

فاستی در هنگام مشاوره قانون پیشنهادی، اظهار داشت: “این یک مناقصه قانونی نیست، ارز رمزنگاری یک کالا است و هدف از پیشنهاد این قانون تنظیم و کنترل صنعت رمزنگاری است. هدف واقعی لایحه‌ای که امروز ارائه می‌دهیم نیز همین است.”

تنظیم تجارت و استخراج بیت کوین

لایحه بیت کوین،  همچنین از استخراج و تجارت بیت کوین به عنوان فعالیت‌هایی که در محدوده این قانون است یاد کرده که در صورت تصویب آن، از استخراج بیت کوین 5٪ مالیات دریافت می شود. همچنین، معامله‌گران ارزهای رمزنگاری شده باید سالانه مجوز دریافت کنند و موسسات دولتی مرجع صدور این مجوزها هستند.

فاستی بیان می‌کند: “هر تاجری برای تجارت بیت کوین باید مجوز صادر شده توسط یک مقام دولتی را داشته که به او امکان انجام معاملات از طریق یک حکم یا قرارداد اداری را می‌دهد. “

در لایحه بیت کوین برای عدم رعایت این دستورات مجازات و تحریم‌هایی در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظر گرفته شده که به وضوح نحوه اعمال این تحریم‌ها را مشخص نکرده است. در صورت تصویب این لایحه، قانون برای استخراج کنندگان بیت کوین مهلتی برای ثبت نام در دولت و دریافت مجوز در‌نظر می‌گیرد. در نهایت، در این قانون به ایجاد صندوقی جهت ذخیره نوسان اوراق بهادار دیجیتال اشاره شده که به بازرگانان ورشکسته که دارایی‌های دیجیتالی خود را در بازار از دست می‌دهند کمک خواهد کرد.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
اقدام چین در استفاده از ارز دیجیتال آن را تضمین می کند

آیا آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) موفقیت آمیز خواهد بود؟ ارائه یک کیف پول …

ثبت خروجی روزانه بیش از  1.2میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز

تنها در یک دوره 24 ساعته رقمی در حدود بیش از 1 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز خارج شده …

بازی بلاکچینی چیست و چگونه از آن پول در بیاوریم؟

در کوران سر و صدای معامله گران رمزارزها در مورد سیگنال های خرید و فروش و چارتهای قیمتی …

ارز دیجیتال آنتولوژی را بهتر بشناسیم

نام انگلیسی این رمز ارز Ontology است که از ترکیب دو کلمه Onto به معنای هستی و Logy به معنای شناسی ساخته شده …

رموز موفقیت یک ارز دیجیتال

امروز به کمک کارشناسان زومیت قصد داریم عواملی که باعث موفقیت یک ارز دیجیتال می شود را بررسی …

جفت ارز چیست و مفاهیم فارکس چگونه است؟

جفت ارز چیست: EUR / USD (یورو / دلار آمریکا)؟ آمریکا یا عبور از ارزهای اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) و …