مهران بیت

مسترکارد: از هر ۱۰ نفر ۴ نفر قصد دارند در سال آینده از ارز‌های دیجیتال برای پرداخت‌های خود استفاده کنند

مسترکارد (Mastercard)، غول ارائه‌دهنده کارت‌های اعتباری، یک نظرسنجی برگزار کرده که نشان می‌دهد ۴۰ درصد …

مهران خرمی
اخبار ارزدیجیتال
۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۰
1578 بازدید

مسترکارد (Mastercard)، غول ارائه‌دهنده کارت‌های اعتباری، یک نظرسنجی برگزار کرده که نشان می‌دهد ۴۰ درصد از مشتریان این شرکت قصد دارند سال آینده از ارز‌های دیجیتال برای پرداخت‌های خود استفاده کنند.

 نتیجه این نظرسنجی در تاریخ ۴ مه (۱۴ اردیبهشت) با عنوان «تمایل مصرف‌کنندگان برای پرداخت‌های دیجیتال افزایش می‌یابد» منتشر شد؛ بیش از ۱۵،۵۰۰ نفر از ۱۸ کشور مختلف در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۶۷ درصد از  نسل جوان در مقایسه با سال پیش تمایل بیشتری به استفاده از ارز‌های دیجیتال دارند. علاوه بر این، ۷۷ درصد از نسل جوان به یادگیری درباره عرصه ارزهای دیجیتال علاقه دارند و ۷۵ درصد از آنها گفته‌اند که اگر ارزهای دیجیتال را بهتر درک کنند، از آنها استفاده خواهند کرد.

منظور از نسل جوان‌ یا به اسطلاح آمریکایی‌ها، میلنیال‌ها (Millennials)، افرادی است که بین سال‌های ۱۹۸۲ (۶۰-۱۳۶۱) و ۲۰۰۰(۸۰-۱۳۷۹) به دنیا آمده‌اند که این یعنی سن آنها بین ۲۰ تا ۳۹ سال است.

حرکت به‌ سمت افزایش دسترسی به ارزهای دیجیتال همین حالا نیز شروع شده است. در اواسط فوریه (بهمن)، مسترکارد،که بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد، اعلام کرد که از ارزهای دیجیتال برای استفاده در بیش از ۳۰ فروشگاه مختلف پشتیبانی خواهد‌کرد

آمار ۴۰ درصدی که قبل‌تر به آن اشاره شد، برگرفته از تمام گروه‌های سنی است. این افراد از ۱۸ کشور مختلف واقع در قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا، خاور میانه، و آسیا هستند.

مسترکارد اعلام کرد: باوجود این‌که علاقه مصرف کنندگان به ارزهای دیجیتالِ پرنوسانی مانند بیت کوین بالا است، هنوز کارهای زیادی باقی مانده تا در رابطه با حق انتخاب مشتری، امنیت و مطابقت‌های قانونی، اطمینان حاصل شود.

همه‌گیری کرونا طرز فکر مردم درمورد ارزهای دیجیتال را تغییر داده است. یافته‌ها حاکی از آن است که ۹۳ درصد مردم در سال آینده حداقل از یکی از روش‌های پرداختیِ نوظهور همچون ارزهای دیجیتال، کدهای کیوآر (QR code)، روش‌های زیست‌سنجی (Biometrics) مانند اثر انگشت، و یا روش‌های بدون تماس (Contactless)  استفاده خواهند کرد.

کریگ وسبرگ (Craig Vosburg)، مدیر ارشد محصولات مسترکارد، اعلام کرد که  این شرکت نیاز دارد تمامی روش‌های پرداختی، ازجمله ارزهای دیجیتال را برای مصرف‌کنندگان فراهم کند، وی در ادامه گفت: «در مسیر نگاه به آینده نیاز داریم تا تمامی گزینه‌های پرداخت را، چه در خرید آنلاین، چه حضوری، فراهم سازیم تا به ساختار تجارت شکل دهیم و کاری کنیم تا اقتصاد دیجیتال برای همه قابل استفاده باشد.»

منبع : Cointelegraph

 

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
در آستانه زمستان چین به دنبال کشف ماینرهای رمزنگاری غیر مجاز

کشورچین اخیراً تمام تلاش خود را جمع کرده تا با ماینرهای رمز ارزها مبارزه کند و همچنین …

اپل و گوگل چشم امید تبدیل بیت کوین به یک مناقصه قانونی

رئیس جمهور السالوادور نایب باکله، در آخرین سخنرانی‌های خود اعلام کرد که بیت کوین السالوادور (LCD) …

نظریه ادوارد اسنودن(Edward Snowden): جهانی شدن بیت کوین شروع بازی جدید

ادوارد جوزف اسنودن که مشاور سابق موسسه اطلاعات رایانه‌ای آمریکا است، در سال 2013 زمانی‌ که …

تعطیلات ملی در کره جنوبی می‌تواند برای مبادلات ارزهای دیجیتال مشکل‌ساز شود

شروع هم‌زمانی تعطیلات ملی آینده در کره و صعود ارزهای دیجیتال در این کشور، منجر شده …

state channel راهکاری برای حل مشکل مقیاس پذیری

کانال اظهارنامه یا state channel به مشارکت کنندگان خود اجازه می دهد تا بی نهایت تراکنش …

فرانت رانینگ (Front Running) چیست؟

به معامله ی سهام یا رمزارزها توسط کارگزاری برای کسب منفعت شخصی فرانت …