مهران بیت

مقامات سوئیس خبر راه‌اندازی صرافی برای بازار رمزنگاری را تایید کردند

امروز در حرکتی ناگهانی مقامات مالی دولت سوئیس به راه‌اندازی بازار دارایی‌های دیجیتال …

مهران خرمی
اخبار مالی ارز دیجیتال
۲۲ شهریور , ۱۴۰۰
1497 بازدید

امروز در حرکتی ناگهانی مقامات مالی دولت سوئیس به راه‌اندازی بازار دارایی‌های دیجیتال با استفاده از DLT ( به یک پایگاه داده غیر متمرکز که توسط چندین شرکت‌کننده در چندین گره مدیریت شده گفته می‌شود) چراغ سبز نشان داد. فینما(FINMA) به عنوان اداره نظارت بر بازارهای مالی کشور سوئیس، موافقت خود را با کارکرد صرافیSIX   جهت راه‌اندازی بازار دارایی‌های دیجیتال و ایجاد سپرده گذاری اوراق بهادار مرکزی که توسط فناوری دفتر کل بانک مرکزی این کشور توزیع می‌شود ، اعلام کرد. در نیمه دوم سال 2019، که بورس SIX قصد راه‌اندازی یک صرافی برای رمزنگاری را داشت با موانع نظارتی دولتی در روند پیشرفت کندی قرار گرفت. با این‌که هنوز به شکل رسمی تاریخ دقیق و مشخصی برای راه‌اندازی این صرافی از سوی مقامات دولتی اعلام نشده است، اما طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که پس از مذاکرات مختلف درباره این چالش پیش رو، مشتریان دیگر بتوانند از خدمات رمزنگاری در این صرافی در آینده نزدیک استفاده کنند. امسال در ماه فوریه، اولین محصول قابل معامله در بورس SIX  برای افزایش تقاضا دارایی در منطقه 21 سهم را راه‌اندازی کرد.

کشور سوئیس از ابتدای پیدایش رمزنگاری به عنوان یکی از مناسب‌ترین حوزه‌های قضایی جهان برای فعالیت ارزهای رمزنگاری شده شناخته شده است. به این معنی که مقامات این کشور با آگاهی کامل از شرایط در ماه ژوئن سال جاری از ایجاد تغییر در قوانین مالیاتی کشور خود خودداری کردند و اظهار نمودند که زیرساخت‌های فعلی مالیاتی به اندازه‌ی کافی بستر رشد فناوری‌های بلاکچین و DTL را برآورده می‌کنند.

 

طبق آمار اعلام شده توسط آنالیز آخرین داده‌های شبکه مالیاتی دادگستری، کشور سوئیس اکنون در کنار امارات متحده عربی به عنوان یکی از سریع‌ترین محیط‌های در حال رشد رمزنگاری در جهان مبدل شده است. توماس زیب به عنوان رئیس اداره‌ی مبادلات جهانی SIX ، در این‌باره می‌گوید: “در شرایط کنونی با سرعت شاهد دیجیتالی شدن بازارهای مالی هستیم، در حالی که شکل نهایی بازار همچنان در حال تکامل است تصور می‌کنم وارد یک مرحله مهم دیگر در ارائه زیرساخت‌های ایمن و قوی به سرمایه گذاران خود هستیم.” مقامات کشور سوئیس خاطر نشان کردند که علاوه بر دارایی‌های رمزنگاری شده، این صرافی نوپا قصد ترکیب سهام سنتی با وجوه قابل مبادله و همچنین کالاهای نمادین مانند اتومبیل‌های لوکس و آثار هنری برجسته را دارد و به عنوان یک ایده‌ی جدید قطعاً مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

منبع: cointelegraph

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سقوط دوج کوین در جریان پخش برنامه SNL

بر خلاف تصور اکثر فعالان بازار، حضور ایلان ماسک در برنامهSNL تاثیری که انتظار می‌رفت را نداشت. در جریان …

فرانت رانینگ (Front Running) چیست؟

به معامله ی سهام یا رمزارزها توسط کارگزاری برای کسب منفعت شخصی فرانت …

چرا عبور بیت کوین از 20 هزار دلار اهمیت دارد؟

اعتبار سنجی روانشناسی FOMO NLW بررسی می کند که چرا دستاورد قیمت امروز نقطه عطفی …

دعوای مولتی ورس و متاورس

همانطور که در مقاله های مربوط به متاورس (Metaverse) اشاره شد، مانند هر پروژه ی دیگری …

مایکل سیلور، مدیرعامل ماکرواستراتژی: بیت کوین جای طلا را خواهد گرفت

مایکل سیلور (Michael Saylor) ، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، اعتقاد دارد باوجود هرج و مرجی که در ابتدای سال …

سه راه ارزشگذاری قیمت زمین در متاورس

تجارت املاک و مستغلات در متاورس به سطح دیوانه کننده ای رسیده است. چهار متاورس بزرگ …