مهران بیت

مقایسه سقوط اخیر بیت کوین با بازار نزولی سال ۲۰۱۷؛ آیا این مقایسه درست است؟

برخی افراد اصلاح قیمت اخیر بیت کوین را با سقوط قیمت آن در سال ۲۰۱۷ مقایسه می‌کنند، اماّ این نظریه مخالفان …

مهران خرمی
اخبار ارزدیجیتال
۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۰
1673 بازدید

برخی افراد اصلاح قیمت اخیر بیت کوین را با سقوط قیمت آن در سال ۲۰۱۷ مقایسه می‌کنند، اماّ این نظریه مخالفان بسیاری دارد.

ریزش قیمت اخیر بیت کوین باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. اماّ آیا نیازی است که شما نگران باشید؟ با توجه به گزارشی که گلسنود (Glassnode)، شرکت تحلیل داده بلاکچین، منتشر کرده، اگر شما یک سرمایه‌گذار یا هولدر بلند مدت هستید، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

 در این گزارش گلسنود گفته است: «ریزش اخیر بیت کوین که باعث شد قیمت آن طی یک هفته ۲۶ درصد افت کند شدیدترین اصلاح در روند صعودی کنونی بازار بیت کوین است.»

اماّ اصلاح قیمت یک امر عادی در بازار‌های مالیست، بیت کوین نیز از این پدیده در امان نیست. هرگاه تب یک بازار بالا می‌رود، می‌توان پیشبینی کرد که پس از مدت این تب از بین رفته و تعادلی بین خریداران و فروشندگان به وجود می‌آید.

اما اکنون که بیت کوین ۳۰ درصد زیر اوج قیمت خود، یعنی ۶۴,۸۶۳ دلار، در حال معامله شدن است، آیا ممکن است که روند کلی بازار نزولی شده باشد؟ لزوماً نه. داده‌های گلس نود به این اشاره می‌کند که بیت کوین در گذشته نه چندان دور ریزش‌های قابل مقایسه‌ای را تجربه کرده است.

در خبرنامه هفتگی گلسنود، به این اشاره شده که «این یکی از شدیدترین اصلاح‌های بازار صعودی کنونی است، اما با تغییر روند سال ۲۰۱۷ متفاوت است. با اظهار نظرهای ایلان ماسک درباره بیت کوین، می‌بینیم که تازه واردها دچار فروش عجولانه می‌شوند اما قدیمی‌تر های بازار این اصلاح را فرصتی برای ورود به بازار می‌دانند.»

طبق گفته‌های این شرکت، دلیل اصلاح اخیر قیمت بیت کوین نظرهای حاشیه برانگیز ایلان ماسک است که منجر به فروش عجولانه سرمایه‌گذارانی شده  است که تازه به بازار وارد شده‌اند.

ایلان ماسک در فوریه (بهمن) از طرف شرکت تسلا ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خرید، اماّ هفته پیش اعلام کرد که این شرکت دیگر بیت کوین قبول نخواهد کرد. این موضوع باعث افت قیمت بیت کوین شد. پس از آن در روز یکشنبه ایلان ماسک به صورت نا واضح اشاره کرد که ممکن است تسلا بیت کوین‌هایش را بفروشد، اما کمی بعد از آن اعلام کرد که تسلا قصد ندارد بیت کوین‌هایش را بفروشد.

گلسنود در رابطه با این رویداد گفته:«متاسفانه این رویدادهای این‌چنینی این‌‌‌ باعث گیج شدن فعالان بازار می‌شود، اما برای کسانی که از قبل در این بازار بوده‌اند، این نیز یک روز عادی همانند روزهای دیگر است.»

گلسنود در گزارش خود به این اشاره کرد که وقتی سرمایه‌گذاران جدید وارد بازار می‌شنود و حجم زیادی از سکه‌های درحال گردش را در دست می‌گیرند، قیمت جهشی را تجربه می‌کند. پس از آن، این جهش نیاز به بازگشت دارد که آن منجر به اصلاح قیمت می‌شود.

جرمی آنگ (Jeremy Ong)، که تحلیلگر بازار در شرکت دلفی دیجیتال (Delphi Digital) است، در این باره گفت:

«این ریزش قیمت کمی شدید است، اما با عقل جور درمی‌آید. این اصلاح، کمی غیرمنتظره بود زیرا بزرگترین اصلاح اخیر بیت کوین است. با این حال، روند صعودی بازار تغییری نکرده، زیرا از نظر تاریخی بیت کوین در روند صعودی خود معمولاً ۳۰-۳۵ درصد اصلاح می‌شود.»

او افرود:

«سرمایه‌گذاران ضعیف و تازه وارد اغلب مرتکب فروش عجولانه می‌شوند.»

به علاوه، این گزارش  به این اشاره می‌کند که با وجود این که سرمایه‌گذاران تازه‌وارد درحال فروش هستند، کسانی که پوست‌کلفت‌تر هستند و بیشتر در این بازار بوده‌اند این اصلاح را فرصتی مناسب برای خرید بیت کوین با قیمت ارزان می‌دانند.

در نهایت گلسنود نتیجه گیری می کند که اگرچه “آنچه در راه است آزمایشی برای عقیده کل بازار بیت کوین خواهد بود” ، سرمایه گذاران بزرگ  “اغلب خیالشان راحت است”

منبع : decrypt

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
ثبت خروجی روزانه بیش از  1.2میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز

تنها در یک دوره 24 ساعته رقمی در حدود بیش از 1 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز خارج شده …

از خدمات برنامه کیف پول ویندوزی بیت‌کوین کور (به انگلیسی Bitcoin Core )چه می‌دانید؟

در دنیای اینترنت جهانی هر زمان صحبت از امنیت برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال می‌شود برنامه نرم افزاری …

حجم اتریوم موجود در صرافی‌های ‌متمرکز در پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۱۹ است

گلسنود ادعا می‌کند سرمایه‌گذاران بیت کوین طی ماه جاری مشغول تبدیل دارایی‌های خود به اتر بوده‌اند …

ارز دیجیتال چین لینک ChainLink

چین لینک در سال ۲۰۱۷ توسط سرگئی نظروف معرفی شد. یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل …

الگوریتم اثبات پوشش Proof of Coverage

در مقالات مربوط به الگوریتم های اجماع بلاکچین که در سایت مهران بیت ارائه شده است، این مسئله …

همه چیز در مورد صرافی Paxful

صرافی Paxful توسط دو توسعه دهنده معروف به نام‌های «Arthur Schaback» و «Ray Youssef » در سال …