مهران بیت

رالی آلت کوینهای متاورسی و بازیهای بلاکچینی همزمان با افت بیتکوین

بازی های بلاکچینی، سازندگان NFT و شرکتهای بزرگ به دنبال کسب فضایی در متاورس هستند …

مهدی محمدی
اخبار آلت کوین ها
۱۶ آذر , ۱۴۰۰
1572 بازدید
متاورس

بازی های بلاکچینی، سازندگان NFT و شرکتهای بزرگ به دنبال کسب فضایی در متاورس هستند. در این مقاله در مورد نحوه ی تاثیرگذاری این بخشها بر روی SAND، MANA، GALA و WAXP صحبت می کنیم.

بازگشت اخیر بیت کوین (BTC) به کمتر از 50هزار دلار باعث ایجاد موج فروش گسترده در سراسر اکوسیستم ارزهای دیجیتال شد. تا پیش از این گمانه زنی ها در مورد رسیدن قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار تا پایان سال بود اما حالا نگرانی از ریزش یا رکود بازار بالا گرفته است.

در این میان همه انتظار داشتند که با توجه به عقب نشینی بیتکوین، قتل عام سراسری در بازار رخ بدهد اما همه ی توکنها تحت تاثیر بیت کوین قرار نگرفتند و توکن های بازی های متمرکز بر متاورس توانستند در بازار سبز بمانند. دادهای کوین تلگراف و تریدینگ ویو نشان می دهد که در حالی که قیمت بیتکوین به زیر 50هزار دلار کاهش یافت، قیمت توکن های متاورس بالاتر رفت. GALA با افزایشی 160 درصدی مواجه شد، WAXP رشد 78 درصدی داشت، SAND هم 62 درصد و MANA نیز 45 درصد رشد را به خود دیدند.

در چند ماه اخیر توجه روزافزونی به پدیده ی طلوع متاورس صورت گرفته و همه ی انواع پروتکل های بازی، مجموعه های توکن های غیر قابل معاوضه (NFT) و پروژه هایی که بر طراحی چشم انداز دنیای مجازی متمرکز بوده اند، پس از آنکه فیس بوک اعلام کرد نام شرکت مادر خود را به متا تغییر می دهد، رشد قیمت داشته اند.

NFTها راه را برای پذیرش حداکثری هموار می کنند

محبوبیت عجیب و غریب پروژه های متاورس  تا حد زیادی به دلیل پذیرش آن توسط فرهنگ عامه و افراد مشهور است که پیش از دیگران پتانسیل های فناوری مالی غیرمتمرکز (DeFi) و NFT را کشف کرده اند. از پست مالون  که NFTهای بایک را خرید تا برندهای شناخته شده ی جهانی مثل گوچی و کوکا کولا، خطوط تولید خود برای کالاهایی با برند NFT شده راه اندازی کرده اند تا با مشتریان بهتر ارتباط برقرار کنند. پذیرش انبوه، کلید هموار کردن مسیر متاورس است.

در نتیجه طی ماه گذشته پروژه هایی رشد قابل توجهی داشته اند که با حوزه ی رو به رشد املاک مجازی مانند Sandbox و Decentraland سرو کار داشته اند. این رشد هم در قیمت توکنها و هم تعداد کاربرانی بوده است که با این پروتکلها در تعامل بوده اند.

اجناس کلکسیونی دیجیتال در حال افزایش هستند

ظهور متاورس و کلکسیون های دیجیتال در نقطه ی تلاقی جالبی به توسعه ی جامعه ی جهانی گره خورده است، به ویژه با توجه به اینکه موضوعات مربوط به پایداری زیست محیطی و زنجیره های تامین جهانی به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته اند. ساختن اشیا در دنیای دیجیتال در واقع بسیاری از مشکلات پیش روی بشریت را حل می کند. وقتی اقلام دیجیتالی شده اند و می توان آنها را از طریق اینترنت انتقال داد، نه نیازی به مواد اولیه ی فیزیکی برای تولید محصولات نهایی وجود دارد و نه نیازی به سیستم گسترده ی حمل و نقل.

پروتکل هایی مانند WAX به جای کارخانجاتی با خط تولید، جدیدترین کارتهای کلکسیونی یا اکشن فیگورهای ورزشها، بازی ها یا فیلم های محبوب را تولید می کنند. نسخه های دیجیتالی به راحتی می توانند در کیف پولهای دیجیتال شخصی ذخیره شوند یا با هزینه های کمی به اطراف منتقل شوند، آن هم بدون هزینه.

این روزها چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین و بازار بزرگ ارزهای دیجیتال مبهم است و بسیاری نگران شروع زمستان کریپتو هستند. معامله گران با تجربه تر، نزول فعلی را تنها فرصتی دیگر برای خرید در کف می دانند و معتقدند مسیر متاورس رو به بالا ادامه می یابد، زیرا پروژه های متمرکز بر پایه های تجارت و شبکه های اجتماعی در آینده یعنی متاورس، احتمالا سودآورترین سرمایه گذاری در طول زمان خواهد بود.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
چند مورد از کاربرد های بلاک چین

بلاک چین فناوری است که بدون شک صنعت های آینده را متحول خواهد کرد و نقش های …

دیئم(Diem) در حین تغییر نام تجاری تمام تلاش خود را معطوف به جلب نظر مقامات واشنگتن کرده است

فشار روز افزون دیئم (Diem) برای راه‌اندازی سیستم‌های پرداخت جهانی و استیبل کوین‌ها …

CeFi یا امور مالی متمرکز چیست؟

ما غیراقتصاددان ها و مردم معمولی در سیستم مالی فعلی طوری قرار گرفته ایم که ماهی …

آگاهی از ماهیت پروتکل African American Vernacular English(AAVE) در عرصه رمزنگاری

AAVE ، به عنوان یک پروتکل وام‌دهی غیر متمرکز به کاربران اجازه می‌دهد بدون مراجعه کردن …

افزایش آدرس های ورودی استیبل کوین  در صرافی ها

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که اخیراً تعداد آدرس‌های استیبل کوین ارسال شده …

نظریه ورود تصادفی (Random walk) چیست؟

نظریه ورود تصادفی به بازار که در انجمن های علمی جایی برای خود باز کرده مدعی است که تغییرات قیمت …