مهران بیت

به کاربردن شناسه دیجیتال و نحوه استفاده از آن برای حذف اقشار آسیب‌پذیر

ایو هایس دی کالاف (Eve Hayes de Kalaf) به عنوان پژوهشگر دانشگاه لندن می‌گوید …

مهران خرمی
اخبار ارزدیجیتال
۰۹ شهریور , ۱۴۰۰
1448 بازدید

ایو هایس دی کالاف (Eve Hayes de Kalaf) به عنوان پژوهشگر دانشگاه لندن می‌گوید:” جهان امروز به‌گونه‌ای به هم پیوسته شده که قبلاً تصورش را هم نمی‌کردیم، از دولت‌ها و بانک‌ها گرفته تتا سازمان های حمل و نقل و توسعه بین المللی همگی از پدیده‌ی شناسه دیجیتالی به خوبی استقبال کردند. به زودی برای سرعت بخشیدن به این همبستگی جهانی لازم است تا هر فردی بر روی زمین دارای شناسه دیجیتالی مختص به خود باشد. سازمان‌های بین المللی همچون سیستم بانکداری جهانی و سازمان ملل متحد به شکل فعال دولت‌ها را تشویق برای مدیریت داده‌های دیجیتالی کرده‌اند تا جهت مبارزه با فقر، بی‌تابعیتی و محرومیت‌های اجتماعی در بین جوامع مدرکی قانونی از اعلام وجود منحصر به فرد به شهروندان  خود ارائه دهند. برای تحقق این هدف، سیاست اجتماعی جوامع به شکل معمول افراد فقیر و آسیب پذیر یک جامعه از جمله زنان بومی و یا افراد بی سرپرست آفریقایی‌تبار را شناسایی کرده تا از دریافت کارت‌شناسایی دیجیتالی برای دریافت کمک‌های رفاهی و اجتماعی آنان  اطمینان حاصل کنند. به این معنی که آن‌ها، گروه‌هایی را هدف قرار می‌دهند که در طول تاریخ با بیشترین محرومیت سیستماتیک روبرو بوده و از به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک شهروند عادی منع شده‌اند.

تحقیقات ایو هایس دی کالاف نشان می‌دهد چگونه دولت‌ها قادر هستند تا سیستم‌های هویتی خود را که تحت حمایت‌های بین المللی قرار می‌گیرد تجهیز کنند. کتاب هویت حقوقی، نژاد و تعلق در جمهوری دومینیکن که در همین زمینه منتشر شده است نشان می‌دهد، که به موازات برنامه‌های بانکداری جهانی که به هر شهروند رسمی یک شناسه دیجیتال مبنی بر وجود قانونی او ارائه می‌دهد، دولت همزمان مکانیسم‌های محرومیتی جمعیت سیاهپوستان را معرفی کرده است. از گذشته‌های دور مردم هائیتی که در جمهوری دومینیکن متولد شده‌اند در نبردی سخت برای به دست آوردن شناسنامه برای خود قرار دارند. به این معنی‌که مقامات دولتی ادعا می‌کنند که با گذشت 80 سال مهاجران هائیتی که به اشتباه مدرک شناسایی دومینیکن دریافت نموده‌اند باید مدارکشان اصلاح شود. این در حالی است که این افراد مدارکی دال بر اثبات ادعای خود دارند که متاسفانه دولت آن را نمی‌پذیرد. این جدال چندین ساله موجب شد، چه افرادی که شرایط ثبت به عنوان شهروندان دومینیکن را داشتند و چه افرادی که به عنوان خارجی فاقد شرایط دریافت شناسنامه بودند از لیست شهروندان حذف شده و ده‌ها هزار نفر بدون مستندات شناسایی شدند که این امر موجب محروم شدن آنان از خدمات ضروری بهداشتی، رفاهی و آموزشی شد.

چرا برطرف کردن این شکاف هویت در جهان مهم است؟

این نوع محرومیت‌ها همچنان بدون در نظر گرفتن ارتباط بین هویت و تعلق افراد با دریافت شناسه دیجیتالی و بهره بردن از حقوق شهروندی در سراسر جهان  وجود دارد. بحث جمعیت‌های آسیب‌پذیر امروزی همچون مردم آسام در هند، روهینگیا در میانمار و سومالیایی‌ها در کنیا در 10 سال آتی رواج بیشتری می‌یابد زیرا با حرکت جهان به سمت فناوری در آینده نزدیک برای مثال افراد بی‌خانمان و بی هویت دیگر نمی‌توانند با وسایل نقلیه عمومی جابه‌جا شوند زیرا فاقد کارت شناسه دیجیتال هستند در حالی‌که این شرکت‌ها  فقط کارت‌های اعتباری قبول می‌کنند. در آینده نزدیک برای افرادی که در عصر دیجیتال فاقد شناسه دیجیتالی هستند، زندگی روزمره نه تنها دشوار خواهد بود بلکه تقریباً غیرممکن می‌شود.

منبع: cryptonews

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
دیدگاه دولت بایدن درباره ارز های دیجیتال چیست؟

کاندید وزیر خزانه داری دولت بایدن،جانت یلن، اخیراً رویکردی نسبتاً سنجیده را ارائه داده و افکار خود را در مورد ارزهای دیجیتال …

RFOX VALT یک تجربه ی تجاری جدید در متاورس

آنهایی که در دنیای متاورس به دنبال تجربه ها و پروژه های جدید هستند یا معامله گرانی …

پنج دارایی گران‌قیمت اقتصاد رمزنگاری(به انگلیسیCrypto Economy) در هر واحد دلار

در ماه ژوئیه سال 2021، ارزشمندترین ارز رمزنگاری شده از نظر دلار در هر واحد، بیت کوین است …

معاون رئیس بانک انگلیس می‌گوید: “ارزهای رمزپایه برای ایجاد خطر پایداری مالی کافی نیستند

جان کانلیف ، معاون رئیس بانك انگلیس معتقد است كه ارزهای رمزپایه آ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن‌قدر بزرگ نیستند كه بتوانند …

مفهوم حجم معاملات در بازار های سرمایه

اکثر تحلیل گران تکنیکی در بازار های مالی با دنبال کردن دو عامل قیمت و حجم معاملات از روش …

بیت کوین ETF ساده‌ترین روش درگیری سرمایه گذاران سنتی با ارزهای دیجیتال

وقتی وال استریت قدرتمند از بیت کوین به عنوان یک دارایی قانونی یاد کرد، سرمایه‌گذاران …