مهران بیت

چگونه ارزش بیت کوین به بالاترین حد خود رسید و ارزش آن چگونه تایین می شود؟

بیت کوین “غیر متمرکز” است. به عبارت دیگر ، این کار از طریق یک شبکه پراکنده نظیر به نظیر انجام می شود …

مهدی محمدی
مقالات
۱۸ دی , ۱۳۹۹
1662 بازدید

امروز بیت کوین به قیمت 39000 دلار رسید و در بالاترین نرخ تاریخی خود معامله می شود.

کلیتی درباره بیت کوین

بیت کوین “غیر متمرکز” است. به عبارت دیگر ، این کار از طریق یک شبکه پراکنده نظیر به نظیر انجام می شود ، نه از طریق یک مرجع مرکزی مانند یک بانک مرکزی و این کار را از طریق مشارکت “استخراج کنندگان” بیت کوین انجام می دهد. ماینرها کسانی هستند که برای تأیید معاملات بیت کوین در بلاکچین ، فعالیت می کنند. به طور معمول ، این افراد به طور فعال با ارز رمزنگاری شده درگیر هستند. پاداش آنها با بیت کوین است که بیشتر آنها هر ده دقیقه ایجاد می شود. اما پاداش پرداختی به استخراج کنندگان هر چهار سال یک نصف می شود. این کاهش تدریجی توسط خالق ساتوشی ناکاموتو در شبکه رمزگذاری شد ، وی این روش را برای تقلید از روند استخراج طلای واقعی طراحی کرد – در ابتدا آسان تر ، اما با گذشت زمان سخت تر. شخص ناشناس در اتاق تاریک. در حالی که بسیاری ادعا کرده اند ، هویت واقعی خالق بیت کوین Satoshi Nakamoto (یک نام علمی) هرگز تأیید نشده است. آخرین پست کتبی وی در فروم bitcointalk.org در 12 دسامبر 2010 بود. Shutterstock ماینرهای بیت کوین امروز برای هر بلاک استخراج شده 6.25 بیت کوین کسب می کنند ، در حالی که 50 بیت کوین در سالهای اولیه کمتر بود. این امر انگیزه ای برای درگیر شدن در اوایل کار ایجاد می کند ، زیرا ریوارد بلاک با گذشت زمان کاهش می یابد. به همین دلیل ، انتظار می رود قیمت برای پاسخگویی به تقاضا افزایش یابد. اما از آنجا که کمبود آینده از قبل شناخته شده است (با فواصل چهار ساله قابل پیش بینی) ، وقایع نصف شده از قبل قیمت گذاری می شوند. بنابراین ، افزایش شدید و افت قیمت معمولاً نشان دهنده تغییر شرایط تقاضا ، از جمله افزایش تعداد سرمایه گذاران جدید موسسه است.

اکنون شرکت های دولتی بیشتری و بیشتر در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند. اما بیت کوین چه عملکردی را برای جامعه فراهم می کند که مردم آنقدر سرمایه گذاری کرده اند؟

علت های اوج گیری

رونق اخیر ارزش بیت کوین به ترکیبی از سه عامل برمی گردد: ایدئولوژی ، احساسات اجتماعی و امید. اگر چه این عوامل ممکن است موقتی باشد اما نمی توان نقش آن را در بلوغ و دیده شدن بیت کوین نادیده گرفت. این اتفاقات سبب شده تا توجه بسیاری از برنامه نویسان به برنامه نویسی بر مبنای بلاکچین جلب شود.

تا به اینجای سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین عملکردی خارق‌العاده از خود بر جای گذاشته است. طی سال ۲۰۲۰ پادشاه ارزهای دیجیتال توانست ۳۰۰ درصد رشد کند. نکته جالب اینجاست که تنها در ماه دسامبر، قیمت بیت کوین ۵۰ درصد بیشتر شده است. جرقه آغاز روند صعودی فعلی بیت کوین را می‌توان اواخر نوامبر سال گذشته دانست. در آن زمان بیت کوین موفق شد با شکستن اوج سه‌ساله ۲۹,۷۹۳ دلاری خود، روند تازه‌ای را آغاز کند.

طی پنج روز ابتدایی سال ۲۰۲۱، بیت کوین با صعودی ۷,۰۰۰ دلاری، ۲۵.۱ درصد رشد کرد. به‌گفته بسیاری از کارشناسان، سناریوی طلای دیجیتال بیت کوین و ورود سیلی از سرمایه از طرف سرمایه‌گذاران نهادی از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت است.

نباید از نقش اتفاقات شب گذشته در آمریکا هم چشم‌پوشی کرد. شب گذشته طرفداران ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات این کشور به ساختمان کنگره یورش بردند تا جلوی تأیید نتایج توسط نمایندگان را بگیرد.

بلاتکلیفی‌های کلان جهانی به‌صورت بالقوه می‌تواند باعث کاهش ارزش ارزهای رایج شود و این مسئله ممکن است بر جذابیت بیت کوین هم مؤثر باشد. به‌گفته کارشناسان،‌ یورش به ساختمان کنگره و کشته‌شدن دستکم ۴ نفر در درگیری‌های شب گذشته نمونه بارز بلاتکلیفی است.

منابع:

theconversation

arzdigital

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
شاخص CDD|شاخصی برای بررسی رفتار نهنگ ها

در ادامه این سری از مقالات مهران بیت درباره ی تحلیل آنچین،قصد داریم با شاخص مهمی به نام …

اکنون آماده‌ترین ایالت آمریکا برای پذیرش رمزنگاری کالیفرنیا است

با بررسی معیارهایی همچون جستجوهای گوگل (Google)، نصب دستگاه‌های خودپرداز برای بیت کوین …

چه عجیب، که Gemini هم‌اکنون از Dogecoin پشتیبانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند!!

ما خوشحالیم که به همگان اعلام کنیم جالب‌ترین و دوستانه‌ترین رمزنگاری در جهان معاملات …

بازی های مبتنی بر رمزنگاری(Crypto-Gaming)  در راه صعود به آینده

بازی های مبتنی بر رمزنگاری چیزی فراتر از این است که به افراد فرصت بدهد تا در حین بازی کردن پول …

حمایت اتریوم از اسپریوس(Spruce) برای تأیید هویت غیر متمرکز

پلت‌فرم اسپریوس (Spruce) که به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را در سرتاسر وب کنترل کنند …

5 زبان برتر برنامه نویسی قراردادهای هوشمند بلاکچین

این روزها همه در مورد قراردادهای هوشمند، بلاکچین، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و …