مهران بیت

۳ کاری که نباید هنگام سقوط قیمت بیت کوین انجام دهیم

تجارت یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یک جنگ روانی علیه خودتان است. معامله‌گران سهام …

مهران خرمی
مقالات
۰۵ خرداد , ۱۴۰۰
1718 بازدید

تجارت یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یک جنگ روانی علیه خودتان است. معامله‌گران سهام معمولاً می‌گویند سرمایه گذاری در بازارهای سنتی نیاز به انضباط شدید روانی دارد. منظور از نظم این است که چگونه هنگامی که بازار بی‌ثبات است، فرد خود را کنترل می‌کند. چگونه از تصمیمات احمقانه منصرف می‌شود و استراتژی خود را پیگیری می‌کند.

اگر تجارت سنتی به انضباط شدید احتیاج دارد، کریپتو به قدرت ذهنی جدی احتیاج دارد. بازار کریپتو بیش از هر بازاری که دنیا دیده است بی‌ثبات است. شما باید مانند یودا (شخصیت جنگ ستارگان) که در بالای کوهی در برابر باران شهاب از خود مراقبت می‌کرد، باشید.

من چند سال است که در این فضا هستم. من به عنوان یک سرمایه‌گذار شروع کردم اما بیش‌تر در سوراخ خرگوش افتادم. من با یک شتاب دهنده که به فروش توکن‌ها کمک می‌کند کار می‌کنم و اخیراً به تیم پروژه‌ای پیوستم که عاشق آن شدم. دوست دارم فکر کنم این به من درک کاملی از اصول بازی می‌دهد.

خب، اصل موضوع این است که این بازار تقریبا به طور کامل یک بازار احساسی است و با احساسات جا به جا می‌شود و این نشان‌دهنده این است که همیشه بازار طبق منطق و عقل جلو نمی رود. در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران کوچک و خرده نسبت به بازارهای دیگر بیش‌تر هستند. برای درک این موضوع که بازار کریپتو بسیار احساسی است، می‌توانید نمودار قیمت بیت کوین را با نمودار جستجوی کلمه بیت کوین در کنار هم مقایسه کنید. نمودارها بسیار شبیه هستند، هر چه قیمت‌ها بالاتر رفته‌اند میزان جستجوی گوگل هم بیش‌تر بوده است.

نمودار قیمت بیت کوین در ۱ سال اخیر

نمودار جستجوی ۱۲ ماهه کلمه بیت کوین در گوگل

حجم جستجو دقیقاً قبل از بالا رفتن قیمت شروع به افزایش می‌کند. وقتی یک بازار احساسات را هدایت می‌کند، حرکت قیمت نیز تحت تأثیر احساسات پیش می‌رود. برای حضور در یک بازار که تحت تأثیر احساسات قرار دارد، باید احساسات را از معاملات خود حذف کنید.

دلیل اینکه من همه این‌ها را به شما می‌گویم این است که شما می‌فهمید که این همیشه مربوط به کاری نیست که انجام می‌دهید بلکه کاری است که انجام نمی‌دهید. این همان چیزی است که شما هنگام نمایش آن قدرت ذهنی که در مورد آن صحبت کردیم، از آن خودداری می‌کنید. وقتی قیمت بیت کوین پایین می‌آید و مشاهده می‌کنید که تمام دارایی‌های کریپتوکارنسی ارزش خود را از دست می‌دهند، داشتن آرامش سخت است. وقتی بازار خونی می‌شود، حتی ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا بیت کوین هرگز دوباره رشد می‌کند یا خیر. من یک گوی جادویی ندارم، اما با اعتماد به نفس مناسبی می‌توانم بگویم که این گل به شکوه قبلی خود باز خواهد گشت.

این سه نکته اساسی را برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال جدی بگیرید:

سعی نکنید کف دقیق قیمت را به دست بگیرید

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که وقتی بازار بهم می‌ریزد مقداری از سرمایه‌گذاری خود را در فیات یا BTC داشته باشید، می‌تواند زمان خوبی برای ساخت پرتفوی باشد. من دوست دارم اصلاحات بازار را به عنوان “فروش برق‌آسای کریپتو” در نظر بگیرم. من تقریباً همیشه در صورت افت بزرگ در بازار، مقداری فیات یا BTC را کنار می‌گذارم – اما وسواس من برای اقدام به خرید در کف روند نزولی، باعث شده تا من فرصت‌های زیادی برای پیروزی‌های بزرگی را از دست بدهم.

وقتی که قیمت‌ها در حال کاهش هستند، شما منتظر توقف این سقوط یا همان کف روند نزولی هستید تا اقدام به خرید کنید. به دست آوردن دقیق‌ترین حالت کف نزولی به حدی دشوار است که سختی آن به مانند گرفتن یک چاقوی در حال سقوط است. 

اگر به طور مداوم در تلاش برای گرفتن دقیق کف پایین قیمت هستید، احتمال این وجود دارد که معاملات را از دست بدهید. من نمی‌توانم به شما بگویم که چند بار صبر کرده‌ام و منتظر مانده‌ام، حساب اینکه چندبار برای ورود به یک معامله منتظر رسیدن به کف قیمت بودم، از دستم خارج شده است. در این انتظارهای بیش از اندازه، همیشه ضرر من بیش‌تر از سودم بوده است. گاهی اوقات، اگر در حال برنامه‌ریزی برای ورود به یک معامله هستید، به جای صبر کردن و یافتن کف دقیق قیمتی بهتر است در نزدیکی کف قیمت وارد معامله شوید.

هر چقدر شما تحلیل تکنیکال بهتری داشته باشید احتمالا کف قیمتی را درست‌تر اندازه‌گیری می‌کنید اما پیش‌بینی دقیق کف قیمت خیلی مهم نیست. در بازار ارزهای دیجیتال اکثریت افراد فعال سرمایه گذاران خرد و کوچک هستند. شما گرگ وال استریت نیستید و اگر زیاد فکر نکنید ارز دیجیتال بیش‌تری خواهید داشت.

ارزهای دیجیتال خود را برای خرید آن‌هایی که در حال رشد قیمت هستند، نفروشید

همه این کار را کرده‌اند لازم نیست شرمنده باشید. این فقط خاصیت انسان است. همه ما در پایین‌ترین روند نزولی ارز دیجیتال خود را برای خرید یک ارز دیجیتال دیگر به امید رشد سریع قیمت آن فروخته‌ایم.

احساسی به نام FOMO (Fear of Missing Out) یا همان ترس از دست دادن باعث می‌شود که فردی ارزهای دیجیتال خود را در قیمت پایین بفروشد و در ارز دیجیتال دیگری که در حال رشد قیمت است، سرمایه‌گذاری کند. این یک ترس معمول و رایج است که باعث بسیاری از تصمیمات بد در تجارت می‌شود. 

تمام روز به نمودارها خیره نشوید

باور کنید یا نکنید، حقیقت این است که شما نمی‌توانید یک چارت را مجبور کنید که بالا یا پایین برود.

به من اعتماد کنید، من این مسیر را قبلا رفته‌ام. وقتی در آغاز راهِ تجارت بودم، ساعت‌های بی‌شماری را در خیره شدن به نمودارها گذراندم. با نگاهی به گذشته، نمی‌توانم خودم را گول بزنم. ساعات زیادی را به هدر دادم. مطمئناً، من زمان زیادی را صرف مطالعه و استفاده از آموخته‌های خود در تجارت خود کردم، اما همچنین زمان زیادی را صرف کردم و بی‌هدف ساعت‌ها به صفحه کامپیوتر خیره شدم.

من یاد گرفتم که اکثر اشتباهات من در لحظاتی مانند آن، رخ داده است. هنگامی که فعالیتی نداشتم، نیازی به خیره شدن به دارایی‌هایم نبود. این باعث احساساتی شدن بیش‌تر من می‌شد و باعث می‌شد من زیادی ترید کنم. دو چیزی که اکنون می‌دانم به هر قیمتی از آن‌ها اجتناب کنم.

بعضی اوقات بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، تعیین یک سفارش محدود است. به استراتژی خود اعتماد کنید و همیشه به یاد داشته باشید اگر با استراتژی معامله نمی‌کنید، قمار می‌کنید.

منبع : Hackernoon

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه در “ ۳ کاری که نباید هنگام سقوط قیمت بیت کوین انجام دهیم ”

  • سامان

    اگر بخوام مقاله هکرنون رو خلاصه کنم: «۱-بخرید. ۲- نفروشید. ۳- نگاه نکنید که از سقوط قیمت‌ها نترسید و نفروشید.» چنین توصیه‌هایی در بازاری نزولی کمی شک‌برانگیز هستند.

  • تبریک برای سایت خودبتون. خیلی هم مطلب خوبی نوشته بودید ایشالله همیشه موفق باشید

مطالب مرتبط
سیر تکاملی پول فیزیکی به سمت ارز های دیجیتال

نمی توان انکار کرد که پول یک ضرورت است ، خصوصاً در حال حاضر. مردم برای آن سخت کار …

افزایش قیمت بیت کوین در پی ناکامی آمریکا در طرح ایجاد ۱ میلیون شغل جدید

پس از انتشار گزارش مرتبط با عملکرد ضعیف ایالات متحده در زمینه ایجاد مشاغل جدید و ادامه روند چاپ پول بانک مرکزی آمریکا …

علت کم فروغی بیت کوین پی(Bitcoin Pay) در ژاپن

صحبت از پذیرش بیت کوین که به میا می‌آید، اکنون همه‌جا صحبت از السالوادور و آمریکای مرکزی …

تاریخچه پانزی
تاریخچه پانزی ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

این طرح از نام یکی از مشهورترین کلاهبرداران تاریخ، به اسم چارلز پانزی گرفته شده است. وی با فروش کوپن …

مسترکارد: از هر ۱۰ نفر ۴ نفر قصد دارند در سال آینده از ارز‌های دیجیتال برای پرداخت‌های خود استفاده کنند

مسترکارد (Mastercard)، غول ارائه‌دهنده کارت‌های اعتباری، یک نظرسنجی برگزار کرده که نشان می‌دهد ۴۰ درصد …

آینده ارز های دیجیتال چه خواهد شد + پیش بینی های جدید

رقابت ، ارزهای خصوصی و دیگر چیزها در قلب انقلاب پول دیجیتال قرار خواهند گرفت. در مواقع بحرانی …