مهران بیت

در پی گسترش کاربردهای ارزهای دیجیتال،‌ ماینرهای کریپتو هم به دنبال افزایش فعالیت خود هستند.

شمار کسب و کارهایی که ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت قانونی می پذیرند، همچنان …

مهدی محمدی
اخبار ارزدیجیتال
۲۰ آبان , ۱۴۰۰
1198 بازدید

شمار کسب و کارهایی که ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت قانونی می پذیرند، همچنان رو به افزایش است و این داستان فقط در مورد بیت کوین نیست. ارزهای دیجیتال دیگری هم مانند اتریوم در حال افزایش محبوبیت خود در بین شرکتهای مختلف هستند. همین هفته ی گذشته هلدینگ Bakkt اعلام کرد که در آینده به کاربران و شرکای خود امکان خرید،‌ فروش و نگهداری اتر (ETH)‌ را می دهد. اتر رمزارز شبکه ی بلاکچین اتریوم است. گاوین مایکل، مدیر عامل این هلدینگ گفت: در شرکت ما تامین فرصتهای قابل انعطاف برای کاربران برای لذت بردن از دارایی های دیجیتال خود در صدر برنامه هاست و اضافه کردن اتریوم، یک رمزارز رو به رشد و محبوب را به لیست ما اضافه می کند. کاربران ما قبلا از قابلیت های برنامه ی ما برای استفاده از بیت‌کوین لذت برده اند و ما مطمئنیم که افزودن اتریوم اکوسیستم رو به رشد دارایی ها و شرکای ما را کامل خواهد کرد. به طور کلی طبق تحقیقات بازار، اندازه ی بازار جهانی رمزارزها تا سال 2030 با نرخ رشد ترکیبی سالانه ی 12.8 درصد رشد خواهد کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز رمزارزها از یک کنجکاوی دیجیتال ساده به یک نوآوری پذیرفته شده اما پرنوسان تبدیل شده اند و قانونگذاران فدرال آمریکا برای برجسته کردن ریسک های بالقوه ی مصرف کنندگان و بازارهای مالی مسابقه گذاشته اند. تایمز می گوید این نگرانی ها زمانی افزایش یافت که مشاهده شد که هم شرکتهای جدید و هم شرکت های باسابقه در یافتن راه هایی برای کسب سود از آوردن ثروت هنگفت رمزارزها به سیستم مالی عجله کرده اند. آنها این کار را از طریق ارائه ی خدمات شبه بانکی مانند حسابهای بهره دار و وام دهی انجام داده اند.

هلدینگ AGM Group در ابتدای این هفته یک خبر فوری را انتشار داد مبنی بر اینکه سفارش خریدی از شرکت Code Chain دریافت کرده در رابطه با ماینرهای ارزدیجیتال یکپارچه عمودی که نوعی از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال هستند. بر اساس این توافق خرید،‌ هلدینگ AGM انتظار دارد که 10 هزار عدد از ماشینهای ماینینگ 100 تراهش بر ثانیه ی KOI به ارزش 65 میلیون دلار در نیمه ی دوم سال 2022 تحویل دهد. این توافق همچنین امکان خرید 10000 دستگاه اضافی را هم در اختیار این شرکت قرار می دهد.

مدیر اجرایی هلدینگ AGM اظهار داشت: ما از این همکاری بسیار خرسندیم و معتقدیم این یک گام فوق العاده رو به جلو برای هر دو طرف است. این سفارش نشان می دهد کیفیت تجهیزات ماینینگ ما در این صنعت شناخته شده است. این مسئله توانایی ما را در خدمت به مجموعه ی گسترده و رو به رشد مشتریان افزایش می دهد. با نگاهی به آینده ما همچنان به ارتقای تخصص،‌ فناوری و استعداد خود برای کشف فرصتهای تجاری ادامه می دهیم و همزمان به مشتریان خود کمک می کنیم تا در بازار در حال تحول ارزهای دیجیتال نوآوری و پیشرفت کنند.

آقای یانگ مدیر اجرایی  Code Chain هم گفت: تیم ما از این شراکت هیجان زده است. این همکاری تامین طولانی مدت و پایدار تجهیزات ماینینگ را برای ما فراهم می کند که یک گام بزرگ در ادامه ی توسعه ی ماینینگ ما خواهد بود.

در خبری دیگر شرکت The9 Limited در ماه اوت اعلام کرد که شرکت تحت مالکیت آن و یک شرکت قزاقستانی یک تفاهمنامه سرمایه گذاری غیرالزام آور را امضا کرده اند که طبق آن یک سرمایه گذاری مشترک با مشارکت 49 درصدی طرف قزاقستانی ایجاد خواهند کرد. هیئت مدیره این شرکت تحت کنترل NBTC همان شرکت تابعه ی The9 Limited خواهد بود. این سرمایه گذاری مشترک قصد دارد تا در مدت دو سال سایت های استخراج ارز دیجیتال با ظرفیت 200 مگاوات را سرمایه گذاری کند و بسازد. وقتی زیرساخت ساختمانی سایت های استخراج 200 مگاواتی کامل شد، انتظار می رود که سایت ها قادر باشند تا 50 هزار انتماینر اس 19 به قدرت 5 EH/S را در خود جای دهند. این سرمایه گذاری مشترک مدیریت عملیات و نگهداری ماشینهای استخراج رمزارز را هم در قزاقستان بر عهده خواهد داشت. ساخت 100 مگاوات از این پروژه تا پایان 2021 تکمیل می شود.

همینطور شرکت Riot Blockchain پیش از این در ژوئن گزارش جدیدی از عملیات و تولید خود منتشر کرده است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2021 گزارش های ماهانه ی عملیاتی و تولید خود را به طور مرتب منتشر کند. این گزارش ها برای مطلع نگه داشتن سهامداران از روند رو به رشد استقرار ناوگان ماینر خود منتشر می شود. این شرکت قبلا در ماه می پروژه ی Whinstone خود را تکمیل کرده بود. این تاسیسات استخراج بیت‌کوین در راکدال،‌ بزرگترین تاسیسات استخراج بیت‌کوین در آمریکای شمالی است و ظرفیت آن 300 مگاوات است. این شرکت برنامه خود برای توسعه ی این مرکز تا ظرفیت 750 مگاوات را اعلام کرده است. این پروژه ی توسعه ای توسط تیم صد نفره ی واینستون راهبری می شود.

شرکت Sphere 3D هم در ژوئن امسال اعلام کرده بود که با شرکت Gryphon Digital Mining وارد یک تفاهم و روند ادغام شده است. این شرکت خصوصی بر استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی تجدید پذیر متمرکز است. پس از تکمیل فرایند ادغام این شرکت نام خود را به Gryphon Digital Mining تغییر خواهد داد. شرکت جدید بر گسترش عملیات استخراج این شرکت تمرکز خواهد داشت و از فرایندهای سازمانی اختصاصی Sphere 3D برای بهینه سازی فرایندهای گریفون استفاده خواهد کرد. تمرکز گریفون بر استخراج با استفاده از انرژی کاملا تجدیدپذیر،‌ خط مقدم فناوری را برای شرکت های ماینینگ در آینده تعیین خواهد کرد. مدیر اجرایی شرکت Sphere 3D در این رابطه گفت: ما سال هاست که سیستمهای همگرای مبتنی بر GPU را مهندسی کرده ایم و علاقمندیم تا از تجربه ی خود برای افزایش عملکرد عملیات گریفون استفاده کنیم. ما معتقدیم ادغام این دو شرکت فرصتی عالی برای ایجاد ارزش معنادار برای سهامداران ما فراهم کند.

این اظهارات و ده ها خبر مشابه دیگر همگی نشان از افزایش توجهات به بازار رمزارزها دارد بخصوص از سوی سرمایه گذاران صنعت ماینینگ و فعلا نشانی از عقب گرد در این روند مشاهده نمی شود.

منبع:prnewswire

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
کلاهبرداری پانزی چیست؟

متاسفانه طمع انسان زمینه را برای ایجاد کلاهبرداری های زیادی را فراهم کرده است.در این مقاله …

استخراج ابری ارز های دیجیتال(کلود ماینینگ) چیست؟

حتما تا به حال با سایت های هرمی که ادعای استخراج ارز دیجیتال را بدون هیچگونه …

اجباری شدن داشتن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت از فردا و سرنوشت صرافی های ارز دیجیتال

بدین‌وسیله به اطلاع شرکت‌های پرداخت‌یار می‌رساند، از روز چهارشنبه مورخ …

چگونه با سرمایه گذاری در NFT می توان در 6 ماه صد هزار دلار درآمد کسب کرد؟

اگر بشنوید کسی از یک تعمیرگاه واقعی خود در 6 ماه 100 هزار دلار درآورده چه خواهید گفت …

چگونه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) دنیای بازی ها را تغییر داد؟

تکنولوژی NFT توانست دنیای رمزارزها را متحول کند و سپس با بکارگیری آن در بازی Axie Infinity، این …

درآمدزایی در بازی SKYWEAVER

اگر علاقمند به بازی های کارتی، بلاک چینی و درآمدزا هستید و برای انتخاب یک بازی …