مهران بیت

دیئم(Diem) در حین تغییر نام تجاری تمام تلاش خود را معطوف به جلب نظر مقامات واشنگتن کرده است

فشار روز افزون دیئم (Diem) برای راه‌اندازی سیستم‌های پرداخت جهانی و استیبل کوین‌ها …

مهران خرمی
اخبار مالی ارز دیجیتال
۲۲ شهریور , ۱۴۰۰
1438 بازدید

فشار روز افزون دیئم (Diem) برای راه‌اندازی سیستم‌های پرداخت جهانی و استیبل کوین‌ها احتمال این امر را تشدید می‌کند که در میان سیاست‌گذاران اصلی ایالات متحده آمریکا از احساسات ضد رمزنگاری که در ظاهر در حال شکل گیری است ابراز خطر می‌کند.پروژه درازمدت فیس بوک برای پرداخت ارز دیجیتال، همچنان با وجود تلاش‌های آن‌ها برای جلب نظر تنظیم کننده‌های مالی  هنوز از میدان خارج نشده است. حتی با وجود قدرت تمام قد لابی‌گری فیس بوک در واشنگتن، باز هم پروژه رمزنگاری و ارزهای دیجیتالی هنوز در حال راه‌اندازی است و به قطعیت نرسیده است.

گزارش‌های منتشر شده در روزهای اخیر خبر از ملاقات در ماه سپتامبر دیوید مارکوس، به عنوان رئیس فیس بوک در واشنگتن با نهادهای نظارتی دولت می‌دهد. البته به نظر می‌رسد منابع ناشناس در جلسه گزارش داده‌اند که، مارکوس در مدت زمان گفتگوی خود به اهمیت پروژه رمزنگاری در گسترش دسترسی به منابع مالی بیشتر اشاره کرده و تمام  سعی خود را در برجسته کردن مزایای برنامه‌های پرداختی ازجمله دیئم(Diem) کرده است. سخنگوی دیئم(Diem) به نقل از نمایندگان واشنگتن پست می‌گوید نهادهای نظارتی واشنگتن از برخی تغییرات طراحی انجام شده در این پروژه راضی هستند. به جرات می توان گفت، دیئم(Diem) در طی زمان حضور خود تلاش کرد تغییرات مهمی را در دستور کار قرار دهد که مجموعی از آن را در سال 2019 برای همگان منتشر کرد. اولین تلاش های او با نام لیبرا(Libra) نامیده شد که اوایل به شکل یک سیستم پرداخت جهانی طراحی شد و شامل یک سکه برای فیس بوک بود که توسط سبدی از ارزهای فیات حمایت می‌شد.

دیئم(Diem) به دنبال راه‌اندازی فرآیند ارزهای دیجیتال با ارز سنتی فیات است که با وسیله‌ی یک استیبل کوین برمبنای دلار آمریکا آغاز می شود و همچنین آن‌ها به شدت دنبال رفع ترس‌های نظارتی خود درباره پولشویی هستند. انجمن دیئم(Diem) طبق گزارشات انجمن خود اعلام کرد تحت حمایت فیس بوک در سال 2021 قصد دارد تا پایلوت کوین را راه‌اندازی کند.

با وجود هرآن‌چه گفته شد ، مقامات مالی واشنگتن می‌گویند سیاستگذاران کلیدی این مجموعه از جمله جانت یلن، وزیر خزانه داری و چند تن از اعضای دیگر کنگره با اننتشار این سکه‌های خصوصی مخالف هستند. فراموش نکنید که سناتور الیزابت وارن اخیراً همزمان با ابراز نگرانی از وجود استیبل کوین‌ها از رمزنگاری به عنوان سایه‌ای از یک بانک جدید یاد کرد.

اکنون ما برای دیئم(Diem) و دیگر پروژه‌های خصوصی استیبل کوین، احساس نگرانی‌های روزافزونی در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد که چهارچوب وجوه بازار پول خارج از سیستم بانکی سنتی را ممکن است با مشکلات نظارتی قابل توجهی مواجه کند.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
رشد ۴۶ درصدی ایاس با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری بلاک‌وان برای راه‌اندازی صرافی

برای راه‌اندازی یک صرافی متمرکز، نقدینگی بسیار زیادی نیاز است تا معاملات ممکن شود و خریداران و فروشندگان جذب شوند …

بیت کوین شبح آزادی دنیای مدرن

سلطه حکومت‌ها بر جهان امروز، به نظر می‌رساند که همه قدرت‌های دولت و سیاسی در دنیا در جهت اتحاد نامحسوسی …

تاریخچه پانزی
تاریخچه پانزی ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

این طرح از نام یکی از مشهورترین کلاهبرداران تاریخ، به اسم چارلز پانزی گرفته شده است. وی با فروش کوپن …

کرپتوتوییتر(Crypto Twitter) پس از اظهار نظر ستاره ان‌بی‌ای(NBA) جان وال در مورد کپی توکن او از یک بازی آنلاین مطالب جالبی نوشت

جان وال در حین مسابقه فریاد می‌زد: ” واقعاً افراد مشهور فکر می‌کنند  توانایی وارد شدن …

افزایش ۵۰۰ درصدی درآمد لجر از فروش کیف پول‌های ارز دیجیتال

بازار صعودی اوایل سال ۲۰۲۱ باعث شد تا کسب و کارهای مربوط به ارزهای دیجیتال شکوفا شود، لجر نیز شاهد افزایش درآمد …

تحلیل قیمت بیت کوین؛ یکشنبه ۱۲ اردیبهشت

در نمای ۱ روزه بازار بیت کوین یک کانال صعودی دیده می‌شود، این کانال هفته گذشته با سقوط قیمت به سطح …