مهران بیت

وایت پیپر چیست؟

وایت پیپر یا همان مقاله سفید این روز ها در دنیای کرپیپتوکارنسی بسیار مهم ظاهر شده …

مهدی محمدی
مقالات
۱۱ آذر , ۱۳۹۹
1940 بازدید

وایت پیپر یا همان مقاله سفید این روز ها در دنیای کرپیپتوکارنسی بسیار مهم ظاهر شده وکاربرد های بسیاری از خود نشان داده است.در این مقاله به کمک کارشناسان سایت ارز دیجیتال قصد داریم مفهوم وایت پیپر را توصیف کنیم.

بنابر گفته‌ی گوردن گراهان متخصص در زمینه‌ی مدل‌های کسب و کار، وایت پیپر یک مقاله‌ی متقاعد کننده که با استفاده حقایق و منطق به منظور ارائه‌ی راه حل خاص برای مشکل خاص می‌باشد.

اوراق سفید، اسنادِ فروش و بازاریابی هستند که برای جلب و ترغیب مشتریان بالقوه استفاده می‌شود همچنین در این اوراق اطلاعات مربوط به خرید محصول، خدمات‌دهی، تکنولوژی، یا روش‌شناسی مربوط به آن است. این اوراق به منظور ابزار بازاریابی قبل از فروش یا طرح محصول، تهیّه شده‌اند. دقت شود که در این اوراق اطلاعاتی مانند کتاب راهنمای محصول، اطلاعات فنی مربوط به استفاده‌ی آن که به منظور پشتیبانی تهیّه می‌شوند موجود نمی‌باشد.

وایت پیپر به منظور معرفی یک محصولِ مشخص، تکنولوژی، خدمات‌دهی، یا روش‌شناسی [برای حل یک مشکل]، برای تصمیم و آینده‌نگری مشتریان ارائه می‌شود. بسیاری از این‌ اوراق برای بازاریابی مدلبنگاه به بنگاه، مانند تولید کننده و عمده فروش یا عمده فروش و خرده فروش ارائه می‌شوند. بیشتر اوراق سفید‌ها برای ترغیب شرکت‌ها (برای یک محصول یا تکنولوژی) یا حل یک مشکل کسب و کاری یا ریشه‌یابی یک چالش بزرگ است.

در ارتباط با بازاریابی مدل بنگاه به بنگاه سه نوع وایت پیپر اصلی وجود دارد نوع اول پس‌زمینه نام دارد که ویژگی‌های فنی پروژه را شرح می‌دهد؛ نوع دوم فهرست شماره‌ شده که به نکات مربوط به طرح اشاره می‌کند؛ و نوع بعدی وایت پیپر از نوع مسئله/راه‌حل، که یک راه حل بهبود یافته برای کسب و کار‌های رایج که با یک چالش فنی روبرو هستند را معرفی می‌کند.

وایت‌ پیپر با بروشور‌ و کاتالوگ‌های بازاریابی تفاوت دارد

وایت پیپر (White Paper) چیست؟

وایت‌ پیپر‌ها با مواردی همچون بروشور و کاتالوگ‌ها تفاوت دارد؛ در حالی که این اقلام ظاهری لوکس و پر زرق و برق دارند و به وضوح محتوای تبلیغاتی در آن‌ها دیده می‌شود؛ ولی یک اوراق سفید به منظور متقاعد کردن و ارائه مدارک واقعی به منظور حل یک مشکل یا یک چالش است. به طور کلی یک وایت پیپر حدود ۲۵۰۰ کلمه با سبک آکادمیک دارد.

دولت‌ها از مقالات سفید به منظور ارائه‌ی سیاست‌ها، قانون‌گزاری و سنجش واکنش عمومی استفاده می‌کنند.

نمونه‌ای از یک وایت پیپر

در این قسمت از عنوان‌های وایت پیپر ماکروسافت آژور که یک پلتفرم رایانش ابری برای تحت شرکت ماکروسافت می‌باشد؛ نام می‌بریم:

وایت پیپر (White Paper) چیست؟

«آژور آموزش و جهت‌گیری برای شرکت‌های فناوری اطلاعات»، مرور پشتیبانی و بهبودی‌ برای کاربران آژور»، «مهارت‌های ابری و تاثیر آن بر سازمان»

همه‌ی این مقالات برای عموم در سایت ماکروسافت در دسترس هستند و بر جنبه‌های خدمات ابری ماکروسافت آژور تمرکز دارند.

همانطور که مشاهد‌ه می‌کنید این عنوان‌ها با تبلیغ‌های بروشور‌ها تفاوت‌هایی دارند؛ وایت‌ پیپر‌ها جنبه‌ی تبلیغ پایینی دارند و بیشتر به موضوعاتی همچون امنیت رایانش ابری، ابرهای هیبریدی و مزایای اقتصادی استفاده از رایانه‌های ابری پرداخته می‌شود. از طریق خواندن این مقالات، مشتریان بالقوه استفاده از آژور در اکوسیستم رایانش ابری بزرگتر را بهتر درک می‌کنند.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
دلار پاییر (Payeer) چیست ؟

دلار واحد پول بیش از 20 کشور جهان است. ازجمله کشورهای : آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند …

EOS بستری برای طراحی نرم افزارهای غیر متمرکز (Deapps)

ارز دیجیتال EOS در اکتبر 2021 دارای ارزش بازار بیش از 4 میلیارد دلار است که 1 میلیون عدد …

ریپل: اسنادی وجود دارد که باعث پیروزی ما در دادگاه کمسیون بورس خواهد شد

شرکت ریپل می‌گوید سوابق موجود در ۱۵ صرافی خارجی ثابت می‌کند که ادعای کمیسیون …

بازی Lightnite | شلیک کنید، بیتکوین بگیرید

یک بازی آنلاین چند نفره ی هیجان انگیز که در آن بازیکنان می توانند با شلیک به حریفان خود …

کرپتوتوییتر(Crypto Twitter) پس از اظهار نظر ستاره ان‌بی‌ای(NBA) جان وال در مورد کپی توکن او از یک بازی آنلاین مطالب جالبی نوشت

جان وال در حین مسابقه فریاد می‌زد: ” واقعاً افراد مشهور فکر می‌کنند  توانایی وارد شدن …

آشنایی با یک شبکه پرداخت مالی غیر متمرکز یک لایه جویای نام ترا (Terra)

ترا (Terra) به عنوان یک شبکه پرداخت مالی غیر متمرکز یک لایه عمل می‌کند که از استیبل …