مهران بیت

چگونه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) دنیای بازی ها را تغییر داد؟

تکنولوژی NFT توانست دنیای رمزارزها را متحول کند و سپس با بکارگیری آن در بازی Axie Infinity، این …

مهدی محمدی
یازی های بلاکچینی
۰۶ دی , ۱۴۰۰
1239 بازدید

تکنولوژی NFT توانست دنیای رمزارزها را متحول کند و سپس با بکارگیری آن در بازی Axie Infinity، این بازی پیشگام ایجاد تحول در جهان بازی های رایانه ای گردید. این بازی محصول یک شرکت مستقر در ویتنام به نام Sky Mavis است. این شرکت در سال 2018 تاسیس شد و با رشدی رویایی اکنون ارزش آن به 3 میلیارد دلار رسیده است. این بازی برای راه اندازی و همچنین طرح های توسعه ای خود هر بار می توانست میلیونها دلار سرمایه جذب کند اما این بخش جالب ماجرا نیست چون در سال 2021 هر پروژه ی مربوط به دنیای کریپتو که اندکی رشد را نشان می داد ناگهان زیر بارش سرمایه های خطر پذیر قرار می گرفت. Axie جالب است زیرا از ارز دیجیتال برای ارائه ی نوع جدیدی از بازی های ویدیویی استفاده می کند، بازی هایی که در آن می توانید فقط با بازی کردن درآمد معنی داری به دست بیاورید. جامعه ای حول این بازی شکل گرفته است که به نوعی در Axie دارای سهام است. دو ارز دیجیتال درون بازی این نقش را بر عهده دارند و از طریق داشتن آنها می توان بر روندهای توسعه ای و مدیریتی بازی هم تاثیر گذاشت.

اقتصاد بازی Axie Infinity

این بازی یک شبکه ی اجتماعی است که در آن همه ی شرکت کنندگان در حال خرید و فروش کالا با پول واقعی هستند. این روز ها یک کلمه برای آن به کار می رود، کلمه ای که تقریبا هرگز آن را برای یک شبکه ی اجتماعی مبتنی بر وب بکار نمی بردیم: اقتصاد! و اگر این اقتصاد با سرعت فعلی به رشد خود ادامه دهد، پیامدهای جذابی خواهد داشت.

Axie Infinity دقیقاً چه نوع بازی است؟

به طور خلاصه می توان گفت تقریبا همان بازی پوکمون اما روی بلاکچین است. این بازی در اپ استورها موجود نیست و باید آن را از سایت خود بازی روی دسکتاپ یا گوشی اندرویدی خود دانلود کنید. این بازی مبارزه ی نوبتی بین تیم های سه هیولای کارتونی به نام Axie است. هر Axie دارای قدرت هایی است که از نوع خود (حشره، پرنده، گیاه و غیره) و قسمت های مختلف بدن آنها نشات می گیرد.

اما تفاوت آن با پوکمون این است که Axie ها اشیای دیجیتال منحصر به فردی هستند که در بلاکچین خود Axie ذخیره می شوند. برای تولید اکسی های جدید مالکان فعلی باید از آنها زادآوری کنند و این کار با خرج کردن ارز بدست آمده از بازی یا ارزی که از یک صرافی خریداری شده ممکن است. ارز درون بازی هم از دو طریق به دست می آید، یک با برنده شدن در نبردها و دیگری با فروش Axieهایی که پرورش داده اید به سایر بازیکنان. سپس این درآمدها را می توانید در بازار آزاد در ازای پول واقعی بفروشید و برای خود درآمد ایجاد کنید.

بازیکنانی هستند که تمام وقت مشغول این بازی هستند و توانسته اند درآمد خود را به هزاران دلار در ماه برسانند. این پلتفرم رشد سریعی را تجربه کرده و فقط در ماه آگوست 1.8 میلیون نفر وارد بازی شده اند. گزارش ها حاکی از ان است که 40 درصد بازیکنان این بازی در فیلیپین مستقر هستند. ترکیب دستمزدهای پایین موجود در این کشور و قرنطینه های مرتبط با پاندمی، برای Axie یک موهبت بوده است و بازیکنان بسیاری را در جستجوی فرصت اقتصادی به بازی کشانده است.

تصمیمات فنی هوشمندانه

یک از مهمترین تصمیمات فنی هوشمندانه ای که این شرکت گرفت انتقال تراکنش های بازی به یک سایدچین یا زنجیره ی جانبی اختصاصی بود. تراکنش ها اگر بر بستر اصلی اتریوم باقی می ماند بسیار گران و کند می شد و این انتقال باعث شد تا هم سرعت تراکنش ها افزایش یابد و هم کارمزد معاملات تقریبا رایگان شد و این امر به افزایش پذیرش بازی کمک کرد.

مشکلات بازی

سوال اینست که از اینجا که هستیم چقدر قرار است بازی Axie بزرگتر شود و گسترش یابد. گرچه انگیزه های اقتصادی قدرتمند هستند مخصوصا برای کشورهای در حال توسعه اما از این هم نمی توان گذشت که این بازی، یک بازی سخت است. فرایند هشت مرحله ای که راهنمای آنلاین شرکت توضیح داده است شامل دانلود نه یکی بلکه دو کیف پول کریپتویی می شود. خرید و واریز اتریوم به بلاکچین شرکت و حداقل خرید سه اکسی و موارد دیگری هم هستند.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
درباره کیف پول نرم افزاری تواست | Toast Wallet چه می‌دانید؟

یک شرکت نرم افزاری در نیوزلند در سال 2017 این پروژه را راه‌اندازی کرد. کیف پول تواست …

همه چیز در مورد صرافی Coinbase

صرافی‌های کمی ‌وجود دارد که به اندازه صرافی Coinbase قابل اعتماد باشند.Coinbase  یک صرافی …

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری نوع خاصی از کیف پول بیت کوین است که کلیدهای خصوصی کاربر را در یک دستگاه سخت افزاری ایمن …

یک NFT دینامیک (Dynamic NFT) دقیقا به چه معناست؟

کلمه ی غیرقابل معاوضه کم و بیش به معنای بی نظیر یا بی همتاست. مثلا …

کشیده شدن ترمز بیت کوین

به گزارش مهران بیت و به نقل از سی ان بی سی تردید معامله گران نسبت به توانایی بیتکوین …

کورس مسابقات رقابتی ارزهای رمزنگاری شده در ماه آگوست

در سال 2021 ،  ماه آگوست به عنوان عالی‌ترین ماه برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به آخر …