مهران بیت

چگونه NFT بخریم یا بفروشیم؟

اگر روی عنوان این مقاله کلیک کرده اید و وارد این صفحه شده اید احتمالا به کسب درآمد از NFT ها …

مهدی محمدی
NFT
۱۲ دی , ۱۴۰۰
1480 بازدید
ترید NFT

اگر روی عنوان این مقاله کلیک کرده اید و وارد این صفحه شده اید احتمالا به کسب درآمد از NFT ها علاقمند هستید. ما در یک سری مقالات دیگر در سایت مهران بیت به طور مفصل به مفهوم NFT و پروژه های مربوط به آن پرداخته ایم. توکن های غیر قابل معاوضه جزو پیشرفته ترین تکنولوژی های دیجیتال محسوب می شوند و این عرصه جایی است که افراد پیشرویی مثل شما در حال کشف کاربردهای جدید برای ارزهای دیجیتال و پیش بردن مرزهای فناوری و تولید محتوای دیجیتال هستند. البته برای تعداد کمی از سرمایه گذاران معامله گر، خوش شانسی و خرید NFT مناسب نتایج شیرینی داشته است. اما راه دیگری برای ورود به این جنبش فراگیر وجود دارد: فروش NFT.

اگر به هر نوعی تولید کننده ی محتوای دیجیتال یا هنری هستید، بسیار منطقی است که مسیرها را یاد بگیرید و امتحان کنید که آیا فروش آثارتان به صورت NFT به صرفه هست یا نه.

نحوه ی فروش توکن های غیر قابل تعویض (NFT)

برای شروع کار، ابتدا باید یکی از دارایی های دیجیتال خود را به عنوان یک NFT مینت (Mint) کنید یا به اصطلاح قدیمی به صورت سکه ضرب کنید یا همان بهتر که بگوییم ثبت کنید. توکن غیر قابل تعویض یا NFT به زبان ساده نوعی گواهی ثبتی دیجیتال است که در شبکه ی بلاکچین ایجاد و ثبت شده که مالکیت کار شما را تضمین می کند. عمومی ترین بلاکچینی که بر روی آن می توان NFT را مینت کرد، شبکه ی اتریوم است. شما می توانید هر اثر دیجیتالی از هنر گرفته تا نوشتن و موسیقی تا بازی های ویدئویی را به عنوان یک NFT مینت کنید. تبدیل هر نوع فایلی به NFT نیز آسان است، فقط کافیست چند مرحله ساده  را دنبال کنید. فقط به خاطر داشته باشید که قیمت نهایی فروش کار شما به عوامل ذهنی مانند خلاقیت، کیفیت و شهرت شما در بین مشتریان بالقوه بستگی دارد و اینطور نیست که مثل رمزارزها بتوانید به سادگی چک کردن یک سایت قیمت آن را کشف کنید. این مسئله به این خاطر است که توکن شما غیر مثلی یا بی همتاست و مثل یک اثر هنری باید با مشتری سر قیمت چانه بزنید یا مزایده برگزار کنید. در اینجا مراحل انجام یک فروش را بررسی می کنیم.

انتخاب بازار و مینت کردن NFT:

اولین قدم انتخاب بازار مناسب است. این بازارها شبیه به سایت آمازون یا دیجی کالا هستند که در آنها کالاها همان NFTها هستند. ده ها بازار وجود دارد و بسیاری از آنها به طور تخصصی برای یک نوع دارایی دیجیتال شکل گرفته اند. اما بازار OpenSea در حال حاضر دارای بزرگترین و متنوع ترین بازار NFT است.

هنگامی که بازار مورد نظر خود را انتخاب کردید، کیف پول کریپتویی خود را باید به بازار متصل کنید، گزینه “Mint an NFT” را انتخاب کرده و فایل دیجیتال خود را آپلود کنید. فرایند هر بازار کمی متفاوت است، اما در اکثر آنها یک NFT تنها با چند کلیک ساده ایجاد می شود. همچنین توجه داشته باشید که اگر علاقه مند به کسب درآمد ثابت از کار خود هستید می توانید در طول زمان از طریق ایجاد و واگذاری حق امتیاز، درصدی از هر فروش بعدی NFT خود در بازار ثانویه دریافت کنید. یکی از مراحل مینت کردن NFT معمولاً تعیین مبلغ حق امتیاز است. آن را فراموش نکنید.

توکن خود را در لیست فروش قرار دهید:

هنگامی که NFT خود را مینت کردید، گزینه ای برای فهرست کردن آن برای فروش در بازار برای شما فعال می شود. توجه داشته باشید که اگرچه می توانید NFT‌های خود را در بازارهای دیگر انتقال دهید و بفروشید، اما ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های اضافی بشوید.

بر روی دکمه “فروش” کلیک کنید و دستورات را دنبال کنید. حالا می توانید جزئیاتی از تراکنش مانند قیمت یا محدودیت زمانی مزایده و ارزهای دیجیتالی که خریداران NFT می توانند برای پرداخت به شما استفاده کنند، ارائه کنید. بازار در این مرحله مجموع کارمزدها را محاسبه می کند که کارمزد شبکه بلاک چین اتریوم برای ثبت تراکنش ها است و باید پرداخت کنید. این هزینه ها بسته به اینکه شبکه بلاک چین در حال حاضر چقدر شلوغ است متغیر است. خود بازار نیز هزینه های خود را برای رسیدگی به فروش فهرست می کند که معمولاً درصدی از قیمت نهایی فروش NFT است. این عدد روی شبکه ی اتریوم معمولا کمتر از 50 دلار نمی شود.

 

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه در “ چگونه NFT بخریم یا بفروشیم؟ ”

  • حسن کریمی

    سلام وقت بخیر …من مقداری ارز pownft.net در کیف متامکس دارم ایا می تونم بفروشم . اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

مطالب مرتبط
با وجود سقوط شدید قیمت در هفته گذشته، بیشتر سرمایه‌گذ‌اران بیت کوین همچنان در سود هستند!

داده‌های جدیدی که از آدرس‌های فعال بیت کوین جمع‌آوری شده است نشان می‌دهد تنها سرمایه‌گذارانی که به تازگی وارد …

تست نت چیست | در ذهن یک توسعه دهنده ی بلاکچین چه می گذرد؟

تست نت های بلاکچین موضوع جذابی برای بررسی هستند زیرا در اشکال و ابعاد مختلفی ظاهر می شوند …

آشنایی با بهترین ابزار توسعه اتریوم برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز

اتریوم یک پلت‌فرم ارز رمز پایه و بلاکچینی منبع باز و غیرمتمرکز با قابلیت قرارداد هوشمند …

به چه دلیل تراکنش هایی که تایید نمی‌شوند باقی می مانند؟

در تراکنش های بیت کوین یک قانون ساده وجود دارد: هر چقدر که کارمزد تراکنش کمتر باشد …

رالی آلت کوینهای متاورسی و بازیهای بلاکچینی همزمان با افت بیتکوین

بازی های بلاکچینی، سازندگان NFT و شرکتهای بزرگ به دنبال کسب فضایی در متاورس هستند …

سوالاتی درباره ارز دیجیتال جدید فیسبوک

در این مقاله قصد داریم به پاسخ مهم ترین سوالات درباره ارز دیجیتال libra- که به تازگی به …