مهران بیت

الگوریتم اثبات پوشش Proof of Coverage

در مقالات مربوط به الگوریتم های اجماع بلاکچین که در سایت مهران بیت ارائه شده است، این مسئله …

مهدی محمدی
مکانیزم اجماع
۱۱ دی , ۱۴۰۰
1339 بازدید

در مقالات مربوط به الگوریتم های اجماع بلاکچین که در سایت مهران بیت ارائه شده است، این مسئله توضیح داده شد که بلاکچین های مختلفی با اهداف مختلفی به وجود آمدند. این بلاکچین های غیرمتمرکز برای حفظ امنیت خود از روش های متفاوتی بهره می بردند که البته انتخاب الگوریتم مناسب بستگی زیادی با اهداف آن بلاکچین خاص داشت. مثلا بلاکچین های دیفای که عمدتا با هدف ساماندهی یک شبکه ی مالی تاسیس شده بود از الگوریتم اثبات کار استفاده می کردند و به نودهایی که تراکنش های بانکی را اعتبارسنجی و تایید می کردند، پاداش می دادند.

اما همانطور که می دانید بلاکچین های دیگری هم با اهداف متفاوتی شکل گرفتند و بر همین اساس الگوهای اجماع خاص خود را نیز انتخاب کردند. یکی از این بلاکچین ها هلیوم (Helium) است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

اما خوب است بدانید که هلیوم یک شبکه ی بلاکچین است که از یک شبکه جهانی غیرمتمرکز از Hotspotها استفاده می کند. هات اسپات ها دستگاه هایی هستند که به عنوان استخراج کننده شبکه و نقاط دسترسی بی سیم عمل می کنند. بلاکچین هلیوم در ابتدا برای ارائه اتصال دوربرد به دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) ساخته شد و در دراز مدت هم قصد دارد برای اتصال هر چیزی به اینترنت از طریق یک شبکه بی سیم غیرمتمرکز مانند 5G به گسترش زیرساخت های مورد نیاز بپردازد. هر کسی می تواند هات اسپات ها را مستقر کند و در ازای ایجاد وسایلی که این ارتباطات را مهیا می کند، رمزارز HNT بومی هلیوم را به دست آورد. این رویکرد غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین به زیرساخت های بی سیم اجازه می دهد تا با سرعت بیشتری و فقط با کسری از هزینه ی مدل های سنتی گسترش یابند.

آشنایی با شبکه ی هلیوم

شبکه ی هلیوم (Helium) که در جولای 2019 راه اندازی شد، یک شبکه بلاک چین منبع باز است که برای راه اندازی دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) با اتصال بی سیم طراحی شده است. این شبکه تلاش می کند یک شبکه بی سیم جهانی و فراگیر ایجاد کند و در آن افراد تشویق می شوند تا میزبانی هات اسپات های آن را بر عهده بگیرند و تبدیل به نودها یا گره های این شبکه بشوند که هم رمزارز HNT را برای ایجاد و ایمن کردن شبکه استخراج می کنند و همزمان اتصال دستگاه های نزدیک به خود به اینترنت را فراهم می کنند.

از طریق شبکه ی رو به رشد هلیوم در سراسر جهان، توسعه دهندگان و کسب و کارها می توانند دسته جدیدی از دستگاه های اینترنت اشیاء مانند حسگرهای از راه دور آتش سوزی یا حسگرهای محیطی، قلاده های هوشمند حیوانات خانگی، اسکوترها و دوچرخه هایی که در هر مکانی از شهر ردیابی می شوند، را به هم متصل کنند.

الگوریتم اثبات پوشش (Proof of Coverage) شبکه ی هلیوم

شبکه ی هلیوم از اثبات پوشش (PoC) استفاده می کند. این یک الگوریتم کاری جدید است که به کاربران در ازای تأیید پوشش پاداش می دهد و این کار از طریق اثبات موقعیت مکانی و اتصال شبکه انجام می شود. اثبات پوشش (PoC) بر روی پروتکل اجماع هلیوم ساخته شده است که پروتکل اجماع محاسباتی چند طرفه HoneyBadgerBFT را در خود جای داده است.

این مدل انگیزشی جدید که از سوی شرکت هلیوم طراحی شده مردم را برای مشارکت در شبکه و کسب پاداش های استخراج هلیوم تشویق می کند و به آنها انگیزه می دهد تا هات اسپات ها را مستقر کنند. پیاده سازی استخراج شبکه هلیوم با استفاده از فناوری امواج رادیویی به جای دستگاه های استخراج سنتی اثبات کار مانند پردازنده های گرافیکی یا ASIC انجام می شود و باعث می شود هات اسپات ها نسبت به همتایان سنتی خود انرژی کمتری مصرف کنند.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
چین می گوید تمایلی برای جایگزینی دلار با یوان دیجیتال ندارد

چین به سمت یک جامعه بدون پول پیش می رود. یوان دیجیتال مانند بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده نیست …

کسب درآمد از بازی Binemon

یک بازی که ترکیبی از ژانرهای مختلفی باشد جذاب تر از بازی های تک ژانری است…

۳ کاری که نباید هنگام سقوط قیمت بیت کوین انجام دهیم

تجارت یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یک جنگ روانی علیه خودتان است. معامله‌گران سهام …

با چه اصولی می‌توانید به موفقیت در تجارت ارزهای رمزنگاری شده برسید

درست است که سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بدون داشتن دانش و تجربه کافی …

با تغییر چشم انداز در بحران کووید ، بیت کوین به بالاترین سطح سه ساله می رسد

به گزارش مهران بیت وبه نقل از theguardian بیت کوین ، شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده …

تاثیرات بلاکچین در آینده عرصه حقوقی-قضایی

به گزارش سایت ارز دیجیتال وبه نقل از مهران بیت فناوری بلاک‌چین طی سالیان گذشته توجه کارشناسان زیادی را به خود جلب نموده است …