مهران بیت

بعد ده سال بیت کوین همه چیز را تغییر داده است.

به گزارش wiredده سال پیش کسی با استفاده از نام Satoshi Nakamoto مقاله ای دانشگاهی را …

مهدی محمدی
مقالات
۲۴ آبان , ۱۳۹۹
1664 بازدید

به گزارش wiredده سال پیش کسی با استفاده از نام Satoshi Nakamoto مقاله ای دانشگاهی را به لیست پستی رمزنگاری ارسال کرد و نوعی پول نقد دیجیتال به نام “بیت کوین” را پیشنهاد داد. ناکاموتو مستعار ، که هویت واقعی وی همچنان ناشناخته است ، ایده “استخراج” مقدار محدودی از این ارز مجازی را از طریق یک طرح همتا به همتا توصیف کرد که به بانک ، دولت یا هر مرجع مرکزی دیگر وابسته نخواهد بود.

امروز بیت کوین یک پدیده جهانی است. بیت کوین های فردی به قیمت هزاران دلار فروخته می شوند. قیمت از اوج خود یعنی تقریباً 20،000 دلار در دسامبر 2017 به شدت افت کرده است ، اما به یاد بیاورید که در ابتدای سال 2017 ، یک بیت کوین با کمتر از 1000 دلار فروخته شد. در همین حال ، انبوهی از ارزهای رمزنگاری شده دیگر نیز راه اندازی شده است ، هرچند هیچ یک به اندازه بیت کوین مورد توجه کاربران یا سرمایه گذاران قرار نگرفته است و سرمایه گذاران خطرپذیر میلیون ها سرمایه را در استارتاپ ها ریخته اند که می خواهند از فناوری اساسی استفاده کنند.

همه چیز با کاغذ سفید شروع شد. هنگامی که ناکاموتو مقاله را منتشر کرد ، بسیاری از مفاهیم اساسی بیت کوین از قبل وجود داشته است ، از جمله ایده صدور پول دیجیتال برای افرادی که منابع محاسباتی را به یک مشکل اختصاص می دهند. اما Emin Gün Sirer ، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل ، دستیابی به موفقیت بزرگ را ناکاموتو می داند: روشی برای اطمینان از اعتماد کاربران به یکدیگر و شبکه ، بدون اتکا به دروازه بان ها.

بیت کوین به دفتری متکی است که “بلاکچین” نامیده می شود. هر معامله ای به صورت رمزنگاری شده در بلاکچین امضا شده و ثبت می شود ، که به هر یک از شرکت کنندگان در شبکه بیت کوین توزیع می شود و مانع از خرج مضاعف سکه های شخصی می شود.

از آنجا که دستکاری در دفترچه حساب دشوار است ، اگر غیرممکن نباشد ، هر کسی می تواند نرم افزار Bitcoin و بلاکچین را بارگیری کند و در شبکه شرکت کند. هیچ شرکتی وجود ندارد که ورود به شبکه یا بوروکرات های دولتی را کنترل کند و خواستار ارائه مدارک برای شرکت در آنها باشد. ساخت یک سیستم ارزی بدون نیاز به دروازه بان مشکلی نبود که بسیاری روی آن تمرکز کرده باشند ، اما پس از حل آن ایده ارز دیجیتال غیرمتمرکز از حاشیه دانشگاه به اخبار شبانه منتقل شد.

سیرر می گوید: “اثبات امکان این کار سهم بزرگی در علوم کامپیوتر بود.” “ساتوشی دری را برای تغییر ساختار کل صنعت مالی باز کرد.”

ظهور بیت کوین عمدتا بدون ناکاموتو اتفاق افتاد ، که در اواخر سال 2010 از اینترنت ناپدید شد و نرم افزار بیت کوین را در دست برخی از همکاران اولیه قرار داد. تلاش برای ردیابی ناکاموتو در بهترین حالت بی نتیجه بوده است. آنها شامل یک داستان پوشش خبری نیوزویک است که ادعا می کند ناکاموتو یک اسم مستعار نبوده بلکه نام واقعی یک مهندس بازنشسته است که در Temple City زندگی می کند ،

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
مخالفت اکثریت مردم السالوادور با قانون تصویب بیت کوین

نظرسنجی‌های هفته های اخیر حاکی از آن است که  قانون تصویب بیت کوین (BTC) با مخالفت …

دلیل اخلاقی تر بودن بیت کوین نسبت به پول فیات چیست؟(فلسفه اخلاقی در بیت کوین)

در بیت کوین استدلال اجتماعی ، سرمایه گذاری و خودحاکمیتی وجود دارد . تنها چیزی که تا به حال وجود نداشته …

توکن‌های اینترنت کامپیوتر (Internet Computer) دفینیتی سرانجام پس از ۵ سال قابل معامله شدند !

اینترنت کامپیوتر یک پروژه بلاک چین غیرمتمرکز است که بنیاد دفینیتی ارائه کرده است. دفینیتی مأموریت این پروتکل را توسعه عملکرد اینترنت عمومی …

هشدار پلیس درباره بدافزار استخراج ارز های دیجیتال

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به خطر بدافزارهای …

کارکرد کیف پول لجر نانو ایکس(به انگلیسی Ledger Nano X) برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال

شرکت لجر، سخت افزار لجر نانو ایکس را برای افرادی طراحی کرده که به شکل حرفه‌ای در زمینه رمز ارز …

تگ یا ممو در کیف پول چیست؟

احتمالا هنگام خرید ارز های دیجیتال اسم تگ یا memo به گوشتان خورده است.در این مقاله …