مهران بیت

بهترین پروژه های کریپتویی متاورس

این روزها همه جا صحبت در مورد متاورس است. به همین دلیل ما هم به بررسی 6 پروژه ی …

مهدی محمدی
متاورس
۰۷ آذر , ۱۴۰۰
1437 بازدید

این روزها همه جا صحبت در مورد متاورس است. به همین دلیل ما هم به بررسی 6 پروژه ی برتر کریپتویی متاورس خواهیم پرداخت. اگر اطلاعات زیادی در مورد آن ندارید به مقالات دیگر سایت در همین رابطه می توانید مراجعه کنید اما بهرحال بدانید که آینده در متاورس نهفته است. شنیده اید که شرکت مادر فیس­بوک حالا دیگر متا نام دارد. وقتی شرکتهای بزرگی مانند فیس­بوک شروع کرده اند به صحبت کردن در مورد متاورس، گوش دادن به حرفهای آنها کاری معقول است.

متاورس چیست و چرا همه در مورد آن صحبت می کنند؟

متاورس با قدرت تمام در حال اشغال سرخط خبرها در دنیای فناوری و ارزهای دیجیتال است. تمام سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باید از موضوع آگاه باشند تا بتوانند به سودهای کلان دست یابند. متاورس اصطلاحی است که ما برای چیزی به کار می بریم که قرار است آینده ی اینترنت باشد: برخورد بین دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال، زمانی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فاصله ی بین آنها را پر می کنند و به این دو دنیا اجازه می دهند تا تعامل نزدیکی داشته باشند. همچنین شرکتهای بزرگ فناوری هیجان زیادی درباره ی متاورس دارند و هیچ­کس نمی خواهد از آینده ی اینترنت برکنار بماند.

اینفوگرافی متاورس

6 پروژه ی مبتنی بر کریپتو در حوزه ی متاورس با پتانسیل بالا

SAND

SAND توکن داخلی SandBox است، یک بازی مبتنی بر بلاک­چین و دنیای متاورس که در آن شما می توانید خرید، فروش و دریافت دارایی های توکن غیرقابل معاوضه (NFT) ای مثل قطعات زمین مجازی را انجام دهید. بلاکچین اتریوم به عنوان پایه ای برای SAND عمل می کند. این واقعیت که اتریوم یک شبکه ی پایدار و ایمن است بسیار ارزشمند است و اما از طرف دیگر اتریوم به خاطر دریافت هزینه های کارمزد بالا از کسانی که در بلاکچین آن خرید و فروش می کنند بدنام است و این یکی از معایب خرید SAND است. این توکن را می توان در صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال خرید یا فروخت.

دسنترالند (MANA)

دسنترالند (Decentraland) به دنیای اجتماعی مجازی معروف است و دربرگیرنده یک متاورس کامل است. به طور خلاصه دسنترالند که در سال 2015 به بازار آمد، فضای دیجیتالی است که شبیه دنیای فیزیکی طراحی شده است. در آن می توانید در مراسم های آنلاین شرکت کنید، بازی های آنلاین انجام دهید، محصولات دیجیتال را در بازارها معامله کنید و با اعضای دیگر دسنترالند از سراسر جهان معاشرت کنید. رمزارز داخلی آن یعنی MANA را می توان در صرافی های ارز دیجیتال معامله کرد. بازیکنان و کاربران می توانند مالکیت خود بر دارایی های مجازی خود را با MANA ایمن، تثبیت و دسترس پذیر کنند. این رمزارز مثل SAND روی شبکه ی اتریوم فعال است.

ناکاموتو (NAKA)

ناکا اخیرا ناکاورس را معرفی کرده است. متاورس در ناکا به ناکاورس تغییر نام داده است. این یکی از اولین متاورس هاییست که با اقتصاد درون بازی واقعی ساخته شده است. در این بازی می توانید زمین های مجازی بخرید، ساختمان بسازید و کارهای دیگر انجام دهید. توکن

NAKA رمزارز داخلی و بومی برای استفاده در ناکاورس خواهد بود. هیجان زیادی وجود دارد و همه منتظر هستند ببینند که این پروژه چه از آب در می آید. این رمز ارز در حدود 4 دلار قیمت دارد و هنوز راه زیادی در پیش دارد.

متاهیرو (HERO)

Metahero یک فناوری اسکن سه بعدی است که اشیای دنیای واقعی از جمله انسان را به آواتارهایی با کیفیت فوق العاده بالا تبدیل می کند. به زبان دیگر، هدف اصلی متاهیرو انتقال اجسام فیزیکی به دنیای دیجیتال و مجازی است. همچنین این اشیای مجازی به صورت رسمی به شکل NFT عرضه می شوند. متاهیرو به اندازه ی دسنترالند شناخته شده نیست زیرا به تازگی و در سال 2021 شروع به کار کرده است. اگرچه به دلیل پروژه ی جذاب و نسبتا جدید متاهیرو، توکن آن یعنی HERO در بین پروژه های با پتانسیل متاورس، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این رمز ارز را هم می توان در صرافی های اصلی مثل پنکیک سواپ یا کیوکوین خرید و فروش کرد.

استار اطلس (ATLAS)

Star Atlas یک بازی متاورسی نسل بعدی است که از همگرایی بلاک­چین پیشرفته ، تصاویر بصری آنی، بازی های چند کاربره و فناوری های مالی غیرمتمرکز به وجود آمده است. بازی استار اطلس روی بلاک­چین سولانا قرار دارد. در این بازی می توان برای خرید دارایی هایی مثل کشتی، خدمه، زمین و تجهیزات اقدام کرد. یکی دیگر از سیستمهای پولی درون بازی POLIS نام دارد که می توان با بازی کردن در استار اطلس آن را به دست آورد و عموما کاربرد مدیریتی و حاکمیت درون بازی دارد. همچنین می توان آن را در صرافی های ارز دیجیتال مثل اف تی ایکس یا گیت دات ایو خرید و فروش کرد.

بلاکتوپیا (BLOK)

Bloktopia متاورسی است که شامل یک آسمانخراش 21 طبقه ی مجازی است. چرا 21 طبقه؟ چون تیم بلاکتوپیا می خواستند به بیت کوین ادای احترام کنند و بیتکوین محدودیت انتشار 21 میلیون رمزارز را دارد. اعضای Bloktopia می توانند آواتارهای خود را ایجاد کنند، در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند، در مورد ارزهای دیجیتال بیاموزند و در این آسمان خراش واقعیت مجازی (VR) متاورسی، املاک و مستغلات بخرند. کاربران می توانند از این املاک واقعیت مجازی برای ایجاد آثار هنری، بازی ها، موانع، توالی ها و چیزهای بیشتری با بهره گیری از ابزار سازنده ی اولیه استفاده  کنند. بلاک چین پالیگان به عنوان پایه ای برای BLOK عمل می کند. شبکه ی پالیگان بر خلاف اتریوم، تراکنش های ارزان و سریع را امکان پذیر می کند. آنها همچنین یک لانچ پد (سکوی پرتاب) به نام Blokpad هم معرفی کرده اند. خوش بینی بسیاری در مورد بلاکتوپیا وجود دارد.

توصیه هایی در مورد سرمایه گذاری در پروژه های متاورس

فعلا متاورس قلب روند فعلی است. و روند همیشه در دنیای کریپتو دوست شماست. برای سرمایه گذاری مطمئن در هر پروژه باید ابتدا در مورد آن مطالعه کنید. فهرست 6 پروژه برتر کریپتویی در حوزه ی متاورس که در بالا به آن اشاره شد پتانسیل زیادی در 1 سال آینده خواهند داشت. با این حال هیچ چیز قطعی نیست. یادگیری بیشتر در مورد هر پروژه قبل از سرمایه گذاری بسیار مهم است. شرکت در اجتماعات و انجمن های حول هر پروژه هم مفید است. همچنین در نظر داشته باشید که هر سرمایه گذاری ریسک خود را دارد.

 

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
چگونگی تاثیر توییتر بر بازار ارز های دیجیتال

قیمت بیت کوین در این ماه چهار رقمی شد و سری به ۱۰ هزار دلار زد. درست مانند تعداد توییت هایی …

تعطیلات ملی در کره جنوبی می‌تواند برای مبادلات ارزهای دیجیتال مشکل‌ساز شود

شروع هم‌زمانی تعطیلات ملی آینده در کره و صعود ارزهای دیجیتال در این کشور، منجر شده …

دلیل اصلی تغییر آدرس بیت کوین چیست؟

زمانی که از کیف پول HD استفاده میشود، پس از انجام هر تراکنش، آدرس بیت کوین …

چگونه با سرمایه گذاری در NFT می توان در 6 ماه صد هزار دلار درآمد کسب کرد؟

اگر بشنوید کسی از یک تعمیرگاه واقعی خود در 6 ماه 100 هزار دلار درآورده چه خواهید گفت …

بیت کوین در مسیر جایگزینی با طلا

عملکرد بهینه شبکه بیت‌کوین، نگرش سرمایه‌داران سنتی بسیاری را در رابطه با ارزهای دیجیتالی …

آیا آموزش زندگی مشترک به بیت کوین و ارز فیات تحقق پذیر است؟

این تعریف از یک جهان با دو سیستم متفاوت بوده که اولی تحت کنترل دولت و نظارت بر شهروندان …