مهران بیت

توکن‌های اینترنت کامپیوتر (Internet Computer) دفینیتی سرانجام پس از ۵ سال قابل معامله شدند !

اینترنت کامپیوتر یک پروژه بلاک چین غیرمتمرکز است که بنیاد دفینیتی ارائه کرده است. دفینیتی مأموریت این پروتکل را توسعه عملکرد اینترنت عمومی …

مهران خرمی
اخبار ارزدیجیتال
۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۰
1607 بازدید

اینترنت کامپیوتر یک پروژه بلاک چین غیرمتمرکز است که بنیاد دفینیتی ارائه کرده است. دفینیتی مأموریت این پروتکل را توسعه عملکرد اینترنت عمومی توصیف می‌کند؛ شبکه‌ای که میلیاردها نفر را از طریق پروتکل‌های استاندارد به یک ابرکامپیوتر با دسترسی عمومی متصل می‌کند که در پروتکل ICP خود قرار دارد.

این پروژه هدف بلندپروازانه جایگزینی صنعت تریلیون دلاری اینترنت و فناوری اطلاعات را دارد. اینترنت کامپیوتر درنظر دارد با اجازه به توسعه‌دهندگان برای قراردادن مستقیم کدهای خود در اینترنت عمومی که با شرکت‌های هاستینگ، سرورها، سرویس‌های ابری تجاری و امتیازهای انحصاری فناوری توزیع می‌شود این هدف را محقق کند.

این پلتفرم مانند اتریوم به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که اپلیکیشن‌های محاسباتی را بر روی زیرساخت غیرمتمرکز اجرا کنند. بااین‌حال، دفینیتی ادعا می‌کند که مقیاس‌پذیری آن نسبت به شبکه اصلی لایه یک اتریوم بیشتر است.

اگرچه دفینیتی از سال ۲۰۱۶ بر روی ایجاد پروژه اینترنت کامپیوتر متمرکز شده است، اما به‌دلیل سیاست توسعه متن بسته، کارهای داخلی این پروژه پنهان نگه‌داشته شده است. رویداد راه‌اندازی Mercury genesis این پلتفرم روز ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) برگزار شد و این به‌معنای عرضه عمومی این پلتفرم پس از اتمام راه‌اندازی شبکه اصلی در دسامبر ۲۰۲۰ است.

توکن‌های ICP می‌توانند برای به دست آوردن «پاداش رأی دادن» در سیستم حاکمیت آن سهام‌گذاری شوند یا به سیکل‌هایی تبدیل شوند که می‌توانند برای تقویت محاسبات قراردادهای هوشمند مورداستفاده قرار گیرند. پلتفرم اینترنت کامپیوتر روی الگوریتم Network Nervous System اجرا می‌شود که یک سیستم حاکمیتی الگوریتمی باز است و بر شبکه و جنبه‌های اقتصادی توکن نظارت می‌کند.

سیستم به چند زیرمجموعه تقسیم می‌شود و شامل توکن‌های ICP، «نورون‌ها» و «بسته‌هایی» است که به‌طور مستقل شبکه را کنترل می‌کنند. سایت دفینیتی درباره آنها با جزئیات بیشتری توضیح داده است.

این پروژه تأمین سرمایه را قبل از رونق ICO در سال ۲۰۱۷ و تحت برنامه DFN آغاز کرد، اما پس از آن نام توکن خود را به ICP تغییر داد.

منبع:coindesk

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
وایت پیپر چیست؟
وایت پیپر چیست؟ ۱۳۹۹/۰۹/۱۱

وایت پیپر یا همان مقاله سفید این روز ها در دنیای کرپیپتوکارنسی بسیار مهم ظاهر شده …

کوین بیس اکنون از پرداخت‌های دوج کوین پشتیبانی می‌کند

کوین بیس اکنون پرداخت‌های تجاری در دوج کوین را می‌پذیرد. با افزودن الگوی رفتاری تجارت رمزنگاری …

cBridge چگونه مشکل ارتباط بین بلاکچین‌ها را برطرف می کند؟

یکی از پیشروترین راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه دوم از سوی شبکه ی سلر Celer با نام سی‌بریج ابداع و …

در جعبه ترزو مدل1 (به انگلیسی Trzor Model One) چه قطعاتی قرار داده شده است؟

در دنیای امروزی کیف پول سخت افزاری ایمن‌تر و پرکاربردتر از کیف پول‌های سنتی است. کیف پول تِرزور  …

اهمیت رمزنگاری برای  وب 3.0 (web 3.0)

با نگاهی اجمالی به تاریخچه‌ی رمزنگاری، نشان از وجود اولیه‌ی امور مالی غیر متمرکز  دفی (DeFi)  بعد …

ثبت خروجی روزانه بیش از  1.2میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز

تنها در یک دوره 24 ساعته رقمی در حدود بیش از 1 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز خارج شده …