مهران بیت

راه‌اندازی نسخه دوم اتر کارساز شد

به دنبال صعود اتر به بالاترین قیمت تاریخی خود در نزدیکی ۳,۰۰۰ دلار، تعداد آدرس‌های فعال اتریوم رشد چشم‌گیری را تجربه کرد …

مهران خرمی
اخبار ارزدیجیتال
۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۰
1537 بازدید

به دنبال صعود اتر به بالاترین قیمت تاریخی خود در نزدیکی ۳,۰۰۰ دلار، تعداد آدرس‌های فعال اتریوم رشد چشم‌گیری را تجربه کرد. برای اولین بار نسخه اول اتریوم با نسخه دوم ارتباط برقرار می‌کند، این یک امر ضروری برای انقال از شبکه اثبات کار (PoW) به شبکه اثبات سهام (PoS) است.

 

به نقل از کوین گیپ، اتریوم با میانگین رشد روزانه ۵ درصد به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. در لحظه نگارش این گزارش، اتریوم در نزدیکی بالاترین قیمت تاریخی خود با قیمت ۲۹۴۵ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار اتر به ۳۳۷ میلیارد دلار رسیده است. دومین ارز دیجیتال با ارزش بازار به بالاترین قیمت تاریخی خود، یعنی ۳۰۰۰ دلار، چشم دوخته است.

رشد ۳۵ درصدی ۷ روز گذشته اتریوم به رکورد شکنی امروز این ارز دیجیتال منجر شد. این صعود چشم‌گیر با رشد تاریخی تعداد حساب‌های فعال اتریوم همراه بوده است.

از سوی دیگر، توسعه دهندگان شبکه راه‌اندازی آزمایشی نسخه دوم اتریوم، که تست‌نت استکلو (Testnet Steklo) نام‌گذاری شده بود، را با موفقیت به پایان رساندند. این اولین ارتباط بین کاربران اتریوم است که به صورت کامل با سازوکار اثبات سهام انجام می‌شود.

دیدریک لوئراکر (Diederik Loerakker)، توسعه دهنده نسخه دوم اتریوم، ، گفته است این شبکه نسبتا ناپایدار است. وی افزود:

«در حال حاضر، این شبکه در وضعیت نسباتا ناپایداری است و بیشتر به­‌عنوان ابزاری برای رفع مشکلات کاربران از سوی توسعه­دهندگان مورد استفاده قرار می­گیرد. به محض اینکه شبکه به پایداری کافی برسد، آزمایش­های کاربر محور نیز آغاز خواهد شد. امروزهمه وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند و پیشرفت­های بسیاری در زمینه شبکه آزمایشی و ادغام کاربران حاصل شد.»

این اولین بار بود که کاربران نسخه اول اتریوم با کاربران نسخه دوم ارتباط برقرار کردند. این رویداد نمونه بارز شبیه‌سازی حذف سیستم اثبات کار و ارتقا آن به سیستم اثباط سهام است. اگر خوش‌بینانه به قضیه نگاه کنیم، ادغام واقعی می‌تواند در ۱ دسامبر (۱۰ آذر) صورت گیرد.

برای حرکت به سوی شبکه­ی اثبات سهام باید تماس رویه از راه دور (RPC) تغییر کند. به ­کمک این فرایند، شبکه اتریوم و پردازش­های آن کاملا دست نخورده باقی خواهد ماند. امیدواریم شبکه آزمایی­های بیشتری که کاربران عمومی نیز در آن شرکت می­کنند انجام شود.

برای این­که شبکه اتریوم و تراکنش­های آن دست­نخورده باقی بماند، باید رویه تماس از راه دور (RPC) این پلتفرم تغییر کند. امیدواریم شبکه­آزمایی­های بیشتری که کاربران عمومی نیز در آن شرکت می­کنند در آینده انجام شود.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
کسب درآمد از بازی Binemon

یک بازی که ترکیبی از ژانرهای مختلفی باشد جذاب تر از بازی های تک ژانری است…

کیف پول الکتروم چقدر خوب است؟

در نوامبر 2011 کیف پول الکتروم که یک کیف پول بیت کوینی با کاربرد آسان است به بازارهای جهانی عرضه …

صنعت بیمه در دیفای (DeFi) یکی از ده ها کاربرد مفید دیفای

نمی توان جهان موسسات مالی را بدون صنعت بیمه تصور کرد. در دنیای واقعی سهم بزرگی از …

تحلیلی از اتفاقات اخیر ارز های دیجیتال در ایران

به گزارش مهران بیت و به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در چهارماهی که گذشت بازار سرمایه با ریزش …

پروتکل اجماع اثبات کار مفید (PoUW) چیست؟

بلاکچین بیت کوین گرچه بعنوان اولین و موفقترین رمزارز جهان شناخته شده است اما …

معرفی 5 دسته توکن برتر در عملکرد طی هفته

امروز با گذشته یک هفته از عملکردهای متفاوت بازار رمزنگاری، برخی از توکن‌ها توانستند به یقین …