مهران بیت

ضعف های شبکه ریپل

به گفته محققان دانشگاه برن، وجود نود‌های معیوب یا مخرب در شبکه Ripple می‌تواند «اثرات ویرانگری» را در پی …

مهدی محمدی
اخبار ارزدیجیتال
۱۵ آذر , ۱۳۹۹
1595 بازدید

به گفته محققان دانشگاه برن، وجود نود‌های معیوب یا مخرب در شبکه Ripple می‌تواند «اثرات ویرانگری» را در پی داشته باشد.

در مطلبی که روز گذشته از سوی گروه تحقیقاتی رمزارز و امنیت داده دانشگاه برن (Bern) منتشر شده، محققان کریستین کاچین (Christian Cachin)، آمورس سزار (Amores-Sesar) و جوانا میشیچ (Jovana Mićić) تحلیلی را ارائه دادند که ادعا می‌کند پروتکل اجماع ریپل می‌تواند به طور بالقوه به کاربران اجازه دهد تا «یک توکن را دو بار خرج کرده» و پردازش تراکنش‌ها را متوقف کند.

این سه محقق نمونه‌هایی از پروتکل ریپل را با استفاده از تعداد و انواع مختلف نودها بررسی کرده تا نقض‌های احتمالی در امنیت و لایونس (اصطلاحی برای تداوم پردازش تراکنش‌ها و پیشرفت در شبکه) آن را نشان دهند. بنا بر مدل‌های آن‌ها، وجود نودهای معیوب یا مخرب می‌تواند «اثرات ناگواری بر سلامت شبکه» داشته باشد.

این محققان گفتند:

«یافته‌های ما نشان می‌دهد که پروتکل ریپل تا حد زیادی به ساعت‌های همزمان، تحویل به موقع پیام، حضور یک شبکه بدون خطا و یک توافقنامه پیشینی در مورد نود‌های قابل اعتماد مشترک با لیست نود‌های خاص امضا شده توسط ریپل متکی است. در صورت نقض یک یا چند از این موارد، به خصوص اگر مهاجمان در داخل شبکه فعال شوند، سیستم ممکن است به شدت آسیب ببیند.»

دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر ارشد فناوری ریپل، به سرعت در توییتر به کاچین پاسخ داد و یافته‌های او را رد کرد. مدیر فناوری ریپل استدلال کرد که چنین وضعیتی «غیرممکن» بوده و اظهار داشت که هر مهاجمی‌ مجبور است «هم شبکه را تفکیک کرده» و هم بخشی از لیست نود‌های خاص آن یا UNL را چنان که محققان پیشنهاد داده‌اند، کنترل کند. او در تاریخ 3 ماه دسامبر سال 2020 میلادی در توئیتر خود نوشت:

«من از مقالاتی از این دست استقبال و از شناختن و اشاره به نقاط ضعف قدردانی می‌کنم. هر فرصتی برای بهبود پروتکل اجماع XRPL یا ارتقا امنیت و قابلیت اطمینان فضای بلاک به طور کلی چیز خوبی است.»

شوارتز در ادامه گفت:

«فلسفه کلی UNL این است که مهاجمان یک فرصت برای به خطر انداختن لایونس پیدا کرده و سپس برای همیشه از UNL خارج می‌شوند. حمله به امنیت همچنین به کنترل قابل توجهی بر انتشار پیام‌ها در شبکه نیاز داشته که آن‌ها را غیرممکن می‌کند. به همین دلیل است که شبکه بیت‌کوین علی‌رغم عدم بهره‌گیری از تحمل تقسیم داده‌ها (Partition tolerance) با مشکلی مواجه نمی‌شود.»

هیچ یک از محققان هنوز به انتقاد مدیر فناوری ریپل از یافته‌های خود پاسخ نداده‌اند. این گروه در تحلیل اولیه اعتراف كرد كه حملات «تنها به صورت تئوری بوده و در یك شبكه زنده مشاهده نشده است.»

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
هرم آنچین | بررسی سه لایه ی مختلف دیتا (بخش اول)

تحلیل آنچین، بررسی داده های مفید ثبت شده روی بلاک چینهای اصلی در جهت کسب دیدگاه های …

دعوای مولتی ورس و متاورس

همانطور که در مقاله های مربوط به متاورس (Metaverse) اشاره شد، مانند هر پروژه ی دیگری …

کشیده شدن ترمز بیت کوین

به گزارش مهران بیت و به نقل از سی ان بی سی تردید معامله گران نسبت به توانایی بیتکوین …

وب 3 چیست؟ پرده ای از تکامل اینترنت

اینترنت از زمان پیدایش خود تغییرات زیادی را به خود دیده است. از چت اینترنتی (IRC) گرفته …

راه اندازی آزمایشی ارز دیجیتال روسیه در شبه جزیره کریمه

به گزارش مهران بیت و به نقل ازخبرنگاران تسنیم شبه جزیره جزیره کریمه اولین منطقه در روسیه …

رشد شدید قیمت اتریوم کلاسیک؛ آیا این افزایش قیمت حباب است؟

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک با رشد ۵۳ درصدی که در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده است، توجه بسیاری از معامله‌گران را به خود جلب کرده …