مهران بیت

معرفی الگوریتم اثبات زمان سپری شده (PoET)

اثبات زمان سپری شده (PoET) یکی از الگوریتم های مکانیسم اجماع شبکه بلاک چین است …

مهدی محمدی
مکانیزم اجماع
۱۶ دی , ۱۴۰۰
1219 بازدید
معرفی الگوریتم اثبات زمان سپری شده (PoET)

اثبات زمان سپری شده (PoET) یکی از الگوریتم های مکانیسم اجماع شبکه بلاک چین است که از مصرف زیاد منابع و مصرف بالای انرژی جلوگیری می کند و با بکارگیری یک سیستم قرعه کشی منصفانه، فرآیند اجماع را کارآمدتر می کند. این الگوریتم از یک زمان سپری شده ی تصادفی برای تصمیم گیری درباره اینکه چه کسی باید بلاک بعدی را ماین کند، استفاده می‌کند. الگوریتم PoET یک کد قابل اعتماد را در یک محیط امن اجرا می کند و به همه اطمینان می دهد که نتایج قرعه کشی توسط شرکت کنندگان خارجی قابل تأیید است و بدین ترتیب شفافیت را افزایش می دهد.

الگوریتم اجماع اثبات زمان سپری شده (PoET) توسط شرکت اینتل توسعه یافته است که شبکه های بلاک چین غیرعمومی (permissioned) را قادر می سازد تا برندگان بلاک و حقوق استخراج را تعیین کنند. PoET از یک سیستم قرعه کشی پیروی می کند که شانس برنده شدن را به طور مساوی در بین مشارکت کنندگان شبکه پخش می کند و به هر گره شانس یکسانی برای برنده شدن می دهد.

الگوریتم PoET یک زمان انتظار تصادفی برای هر گره در شبکه بلاک چین ایجاد می کند و هر گره باید برای آن مدت به خواب برود. گرهی که کمترین زمان انتظار را دارد ابتدا بیدار می شود و برنده ی اجرای بلاک می شود. این گره اجازه می یابد یک بلوک جدید را به بلاک چین اضافه کند.

در کل گردش کار PoET مشابه اثبات کار بیت کوین (PoW) است، اما انرژی کمتری مصرف می کند، زیرا به پردازنده ماینر اجازه می دهد در زمان مشخص بخوابد و یا به کارهای دیگر بپردازد و در نتیجه کارایی را افزایش می دهد.

معرفی الگوریتم اثبات زمان سپری شده (PoET)

درک دقیقتر الگوریتم اثبات زمان سپری شده (PoET)

اثبات زمان سپری شده (PoET) الگوریتمی است که اغلب در شبکه های بلاک چین غیر عمومی برای تصمیم گیری در مورد حقوق استخراج یا برندگان بلاک در شبکه استفاده می شود. شبکه های بلاک چین غیرعمومی، شبکه هایی هستند که هر شرکت کننده بالقوه را ملزم می کند تا قبل از اجازه عضویت، احراز هویت شود و گواهینامه عضویت بگیرد. بر اساس اصل قرعه کشی منصفانه که در آن هر گره به طور مساوی برنده می شود، مکانیسم PoET وظیفه ی پخش شانس برنده شدن عادلانه در بین بیشترین تعداد ممکن از شرکت کنندگان در شبکه را بر عهده دارد.

عملکرد الگوریتم PoET به شرح زیر است. هر گره شرکت کننده در شبکه باید برای یک دوره زمانی انتخاب شده به طور تصادفی منتظر بماند و اولین نفری که زمان انتظار تعیین شده را تکمیل کند برنده ی ساخت بلوک جدید می شود. هر گره در شبکه بلاک چین یک زمان انتظار تصادفی ایجاد می کند و برای مدت زمان مشخص شده به حالت خواب می رود. کسی که ابتدا بیدار می شود یعنی کسی که کمترین زمان انتظار را دارد از خواب بیدار می شود و یک بلوک جدید را به بلاک چین اضافه می کند و اطلاعات لازم را بین کل شبکه همتا پخش می کند. هنگامی که بلوک استخراج شد، ماینر بلوک را همراه با گواهینامه منتشر می کند. بسته به نحوه طراحی بلاک چین، ماینر ممکن است پاداشی برای کار دریافت کند یا نکند. سپس همین فرآیند برای کشف بلوک بعدی تکرار می شود.

مکانیسم اجماع شبکه PoET باید دو عامل مهم را تضمین کند. اولاً، این مکانیسم تضمین می کند که گره های شرکت کننده زمانی را انتخاب می کنند که واقعاً تصادفی است. دوم، مکانیسم مشخص می کند که برنده واقعاً زمان انتظار را تکمیل کرده است یا نه.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
هم‌زمان با سقوط قیمت بیت کوین شخصیت‌های برجسته بازار هم‌صدا شدند !

روز گذشته پس از آن‌که قیمت بیت کوین به سطح ۳۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد، بسیاری از شخصیت‌های مطرح بازار ارزهای دیجیتال …

تفاوت های تحلیل تکنیکال وبنیادی

اگر دنبال کننده بازار های سرمایه باشید حتما تا به حال اسم تحلیل تکنیکال وفاندامنتال به زبانتان خورده …

چگونه به یک برنامه نویس بلاک چین تبدیل شویم؟

اگر می دانید که صنعت بلاکچین فقط معامله و خرید و فروش توکن و رمزارز نیست …

اتاق فکر موسسات مالی بانک‌های کره جنوبی برای ارائه خدمات نگهداری از ارزهای رمزنگاری شده

موسسه مالی کی آی اف(KIF) در سال 1990 میلادی با حمایت وزارت دارایی کره جنوبی تشکیل و …

پیشنهاد 5 برابری دستمزد عادی به متخصصان بلاک چین روسی

در روسیه میزان دریافت حقوق مربوط به کارکنان حوزه بلاک چین به سرعت در حال افزایش است …

استخراج ابری ارز های دیجیتال(کلود ماینینگ) چیست؟

حتما تا به حال با سایت های هرمی که ادعای استخراج ارز دیجیتال را بدون هیچگونه …