مهران بیت

معرفی پایگاه گلسنود | قبله ی تحلیلگران آنچین

سایت Glassnode یکی دیگر از مهمترین پایگاه های ارائه دهنده ی اطلاعات و داده های بلاکچین است …

مهدی محمدی
تحلیل آنچین
۲۹ دی , ۱۴۰۰
1411 بازدید
بررسی تحلیلGLASS NODE

سایت Glassnode یکی دیگر از مهمترین پایگاه های ارائه دهنده ی اطلاعات و داده های بلاکچین است که ابزارها و اندیکاتورها و معیارهای نوآورانه ی آنچین را برای سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال تولید می کند. تحلیل آنچین عموما از اطلاعاتی استفاده می کند که بر روی بلاکچین ها و همچنین در صرافی ها دائما در حال ذخیره شدن است. این داده های انبوه و البته پر ارزش طی فرایندی مبتنی بر هوش مصنوعی استخراج، دسته بندی، لیبل گذاری و نهایتا به شکل نمودارها و اطلاعاتی خوانا در دسترس علاقمندان قرار می گیرد و می تواند در تصمیم گیری های سرمایه گذاران برای خرید، نگهداری یا فروش موثر باشد.  در مقالات دیگری در سایت مهران بیت مفصل تر به مفهوم تحلیل آنچین پرداخته ایم.

چرا به داده های آنچین نیاز داریم؟

اولین کسانی که به بازار رمزارزها وارد شدند و سابقه ی آشنایی با امور مالی سنتی را هم داشتند به سرعت متوجه شدند که معیارهای ارزیابی مرسوم برای تحلیل بازارهای کریپتو ناکافی هستند. بلاکچین ها به طور مداوم در حال تولید انبوهی از داده های مالی باز و غیرقابل دستکاری هستند که به ما امکان می دهند به متریک و معیارهای دقیق و قابل اعتماد فعالیت اقتصادی شبکه های کریپتو دسترسی داشته باشیم.

کاری که تیم گلسنود انجام می دهد باز کردن قفل این داده ها و ارائه ی اطلاعاتی برای اندازه گیری رفتار و احساسات بازار است.

بخش های مختلف سایت Glassnode

STUDIO

استودیوی Glassnode یک استودیوی جامع است که به عنوان نیروگاه کل زرادخانه گلسنود عمل می کند. در اینجا، می توانید به فهرست طبقه بندی شده ای از تمام معیارها و اندیکاتورهای اصلی دسترسی پیدا کنید. هر کدام از معیارها بر جنبه خاصی از دنیای رمزنگاری تمرکز دارند. این استودیو ارائه دهنده ی معیارهایی برای آدرس ها، مشتقات، بازیگران، صرافی ها، طول عمر، استخراج کنندگان، نسبت های سود و زیان، بازارها، خروجی های خرج شده/خرج نشده، حجم، نسبت ها، مؤسسات و غیره است و وقتی که روی آنها کلیک می کنید مثال های دقیق تری را مشاهده خواهید کرد.

این قسمت شباهت زیادی به بخش های مختلف سایت کریپتوکوانت دارد که در مقاله ی دیگری به آن پرداخته ایم.

معرفی سایت گلس نود

برای مثال اگر روی «آدرس ها» کلیک کنید، با 38 معیار جدید تحت بخش فرعی آن آشنا می شوید که تشخیص دقیق آنچه را که می بینید برای شما آسان تر می کند. معیارهایی مانند آدرس های ارسال ، آدرس های دریافت، آدرس هایی با موجودی بیش از 100 هزار دلار، آدرس های جدید و غیره که پیدا کردن اطلاعات دقیقتر را آسانتر می کند مخصوصا وقتی اهداف پژوهشی در کار باشد.

در اینجا مقالات پژوهشی ارائه می شوند که از اطلاعات واقعی خود بلاکچین گرفته شده اند. کمی لحن این مقالات فنی است و ممکن است درک آن در ابتدا یا برای تازه واردها آسان نباشد. با این حال یکی از جاهایی است که کسانی که هنوز به فوت و فن تحلیلگری مسلط نیستند می توانند از نظرات حرفه ای ترها بسیار بیاموزند.

در حال حاضر بخش INSIGHTS شش بخش فرعی در وب سایت Glassnode دارد، بخش خبرنامه که به صورت هفتگی برای هر هفته از سال به روز می شود و یک بخش ارائه دیدگاه های حرفه ای در مورد موضوعات خاص، یک بخش تجزیه و تحلیل، یک بخش گزارش ها، یک بخش محصولات و یک بخش DeFi.

آکادمی

آکادمی Glassnode یک پلتفرم آموزشی است که در آن تازه کارها می توانند با اتفاقات دنیای رمزنگاری آشنا شوند. آکادمی توضیحی کیفی از معیارهای مختلف زنجیره ای و همچنین عملکردهای مختلف و موارد استفاده آنها را ارائه می دهد.

این بخش با واژه نامه ای از اصطلاحات آنچین شروع می شود. در ادامه شامل مقالاتی درباره خروجی های تراکنش های خرج نشده (UTXO)، معیارهای عرضه، شاخص ها، مفاهیم و علائم می شود که در مجموع 21 مقاله دارد.

آموزش وتحلیل گلس نود

CATALOG

پلتفرم Glassnode دارای یک کتابخانه بسیار جامع از معیارها و اندیکاتورهاست که آن را به یکی از بهترین های دنیای تجزیه و تحلیل کریپتو تبدیل می کند. معیارها به سه سطح تقسیم می شوند که در سطوح بالاتر، اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار می گیرد. نمونه هایی از معیارهای هر ردیف عبارتند از:

 

ردیف 1: آدرس های فعال، ارتفاع بلوک، آدرس های ارسال، اندازه بلوک، بلوک های استخراج شده، خروجی های تراکنش مصرف نشده (UTXO)، سپرده های جدید و غیره.

ردیف 2: آدرس هایی با موجودی های ارزهای داخلی خاص (به عنوان مثال، بیش از 1 بیت کوین و غیره)، ارزش کل قفل شده DeFi (TVL)، سود باز فیوچرز، حجم معاملات فیوچرز، موجودی صرافی ها و غیره.

ردیف 3: آدرس هایی با موجودی دلاری خاص (به عنوان مثال، بیش از 10 هزار دلار)، ذخیره ی نگهداری شده، آدرس های برداشت، موجودی ماینر، بازیگران جدید، عرضه ی مصرف نشده ی ماینر، SOPR (نسبت سود خروجی مصرف شده) و موارد دیگر.

داشبوردهای متعدد

یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز Glassnode این است که می توانید بخش سفارشی شده خود از استودیو را ایجاد کنید. با استفاده از داشبورد برای سازماندهی سکه ها و معیارهای مورد علاقه خود بر اساس اولویت، پیدا کردن آنچه را که به دنبال آن هستید آسان تر می کنید.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
یک NFT دینامیک (Dynamic NFT) دقیقا به چه معناست؟

کلمه ی غیرقابل معاوضه کم و بیش به معنای بی نظیر یا بی همتاست. مثلا …

DNA NFT چیست؟‌ آیا می خواهید ژنوم خود را بفروشید؟

در ماه های اخیر توکن های غیر قابل معاوضه یا NFT‌ ها داغ ترین موضوع سرمایه گذاری بوده است …

دیئم(Diem) در حین تغییر نام تجاری تمام تلاش خود را معطوف به جلب نظر مقامات واشنگتن کرده است

فشار روز افزون دیئم (Diem) برای راه‌اندازی سیستم‌های پرداخت جهانی و استیبل کوین‌ها …

تفاوت های تحلیل تکنیکال وبنیادی

اگر دنبال کننده بازار های سرمایه باشید حتما تا به حال اسم تحلیل تکنیکال وفاندامنتال به زبانتان خورده …

سیاستگذار BoE می گوید ارزهای دیجیتال می توانند بخشی از “نظم پولی جدید” باشند

بانک انگلیس یا BoE ، ارزیابی خود را از ارزهای دیجیتال گسترش می دهد ، از جمله ارزیابی اینکه …

به چه دلیل تراکنش هایی که تایید نمی‌شوند باقی می مانند؟

در تراکنش های بیت کوین یک قانون ساده وجود دارد: هر چقدر که کارمزد تراکنش کمتر باشد …