مهران بیت

همه چیز درباره فیلم سینمایی Banking on Bitcoin

 بیت کوین، رمزارزی است که هر روز بر محبوبیت اش در جهان افزوده می شود و افراد …

مهران خرمی
فیلم و سریال ارز دیجیتال
۱۷ آبان , ۱۴۰۰
1442 بازدید

بیت کوین، رمزارزی است که هر روز بر محبوبیت اش در جهان افزوده می شود و افراد بیشتری را مجذوب خود می کند. با اینکه هنوز همچون ارز معمولی کاغذی مورد استفاه قرار نمی گیرد، با این وجود برندهای پیشرو و برجسته زیادی به ارزش آن پی برده و از آن به عنوان ابزاری کاربردی در صنعت خود استفاده می کنند. یکی از کاربردهای آن در بازی های آنلاین شرط بندی است که برخی از آنها صرفاً با بیت کوین تراکنشات خود را صورت می دهند.

بیت کوین، ایده مهمی در حفظ حریم خصوصی افراد و آزادی در استفاده از ابزار پول بود. افراد زیادی در ابتدای راه، مسیر پیشرفت بیت کوین را هموار کردند که از آن جمله می توان به چارلی شرم، راس اولبریکت و جولیان آسانژ اشاره کرد. شاید اگر این افراد خود را سپر سوء ظن های بزرگ زمانه خود نمی کردند، امروز خبری از این همه رمزارز و پیشرفت های شگرف عرصه بلاکچین نبود. در ادامه با هم به بررسی آنچه در فیلم سینمایی Banking on Bitcoin گذشت، می پردازیم.

مروری بر فیلم سینمایی Banking on Bitcoin

فیلم سینمایی Banking on Bitcoin

*فیلم سینمایی Banking on Bitcoin، تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا شکل گیری و همچنین اهداف آن را بیان می کند.

   فیلم سینمایی Banking on Bitcoin، از آن دسته مستندهای جذابی است که درباره بیت کوین ساخته شده و روند پیدایش و تاریخچه آن را بسیار زیبا به تصویر می کشد. در این مستند با تاریخچه فشرده اما آموزنده بیت کوین و تکنولوژی بلاکچین آشنا شده و تمام زوایای بیت کوین برای شما بررسی خواهد شد. فیلم سینمایی Banking on Bitcoin، به ریشه های پیدایش بیت کوین، ایده ها و طرح های اولیه سایفرپانک ها، موانع سر راه آنها و عوامل اساسی پیشرفت پروژه بیت کوین اشاره می کند. همچنین در رابطه با ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین و گمانه زنی هایی که در رابطه با شخصیت مرموز او می شود نیز بحث می کند. با صاحبان مشاغل مرتبط مصاحبه کرده، بیت کوین را از جهت پرنده پر سر و صدای سیلک رود (جاده ابریشم) بررسی می کند، از پرونده Mt.Gox و مجازات زندان چارلی شرم، موسس BitInstant نیز صحبت می کند. جالب اینجاست که بدون کوچکترین برداشت منفی از اشتباهات چارلی شرم و دیگر عوامل سرشناس در تاریخ بیت کوین صحبت می کند و آنها را به نوعی قطعه های مهم پازل می داند. به جای اینکه از اشتباهات این افراد ایراد بگیرد، در واقع چشم مخاطب را به جنبه دیگری از مسئله روشن می کند.

   در میانه فیلم، با افرادی که در باطن بیت کوین را قبول ندارند یا هنوز شک های زیادی در رابطه با آینده آن دارند نیز مصاحبه هایی می کند. افرادی که پذیرش چیز غریبی همچون بیت کوین، برایشان سخت و ناملموس است و در ظاهر خود را نسبت به آن بی تفاوت نشان می دهند.

*سیلک رود و طرح راس اولبریکت را می توان نقطه عطف مهمی در تاریخ بیت کوین دانست.

   داستان جاده ابریشم یا همان وب سایت جنجال برانگیز سیلک رود را که در فیلم سینمایی Banking on Bitcoin در رابطه با آن صحبت می شود، را می توان نقطه عطف مهمی در شکل گیری روند صعودی بیت کوین دانست. اگرچه همین وب سایت و فعالیت غیرقانونی راس اولبریکت بود که باعث بدبینی گسترده جامعه و دولت به بیت کوین شد و بیت کوین را تنها ابزاری مخرب برای قاچاق و مبادله مواد مخدر و اسلحه و همینطور پولشویی می دانستند. اما علاوه بر این، همین سیلک رود بود که بیت کوین را در سطح گسترده ای رسانه ای کرد. با رسانه ای شدن بیت کوین افراد بیشتری با این ارز دیجیتال قدرتمند و کاربردی آشنا شدند و معاملات بیت کوین رنگ و بوی متفاوتی گرفت و تقاضا برای آن افزایش یافت.

   فیلم از شخصیت ها متفاوتی صحبت می کند که هر کدام نقشی پر رنگ در شکل گیری روند پیدایش بیت کوین داشتند و اگر چنین افرادی، همچون بنجامین لاوسکی نبودند، امروز هنوز جامعه با آغوش باز پذیرای بیت کوین و رمزارزهای دیگر نبود.

کلام آخر

   فیلم سینمایی Banking on Bitcoin، یک مستند بسیار جذاب است که تماشای آن را حتماً به شما پیشنهاد می کنیم. این فیلم نه تنها برای کسانی که هیچ شناختی با بیت کوین و تاریخچه آن ندارند، مناسب است، بلکه برای افرادی که مدتهاست حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند نیز فیلمی پر از نکات جذاب و آموزنده است. دیدن این فیلم را به همه دوستداران عرصه ارزهای دیجیتال، به خصوص طرفداران بیت کوین پیشنهاد می کنیم.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
روش های به دست آوردن بیت کوین رایگان

برای دریافت بیت کوین رایگان سایت های زیادی وجود دارد که برای عضویت و کلیک روی تبلیغات به شما بیت کوین …

جروم پاول (Jerome Powell)، بازار های مالی و دوج کوین کمی حبابی است !

به گزارش کوین دسک، در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال که آیا اتفاقی نظیر سهام گیم استاپ یا بازار دوج کوین …

وایت پیپر چیست؟
وایت پیپر چیست؟ ۱۳۹۹/۰۹/۱۱

وایت پیپر یا همان مقاله سفید این روز ها در دنیای کرپیپتوکارنسی بسیار مهم ظاهر شده …

آشنایی با یک شبکه پرداخت مالی غیر متمرکز یک لایه جویای نام ترا (Terra)

ترا (Terra) به عنوان یک شبکه پرداخت مالی غیر متمرکز یک لایه عمل می‌کند که از استیبل …

بایننس به اتهام فرار مالیاتی و پول‌شویی تحت پیگرد قرار گرفت

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال به اتهام فرار مالیاتی و پول‌شویی تحت پیگرد دولت آمریکا قرار گرفت …

نیم نگاهی به ارز دیجیتال یوان چین

چین به سمت یک جامعه بدون پول پیش می رود. یوان دیجیتال مانند بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده نیست …