مهران بیت

چگونه در OpenSea می توانیم NFT بفروشیم؟

در مورد صرافی های مخصوص رمزارزها چه ایرانی و چه خارجی شاید پنج سال پیش کمتر کسی اطلاعاتی داشت …

مهدی محمدی
NFT
۱۲ دی , ۱۴۰۰
1613 بازدید
opensea

در مورد صرافی های مخصوص رمزارزها چه ایرانی و چه خارجی شاید پنج سال پیش کمتر کسی اطلاعاتی داشت. داستان رمزارزها داستان نسبتا جدیدی بود و فعالان آن هم آدم های پیشرویی بودند که دوست داشتند از هر چیز جدیدی سر در بیاورند آن هم پیش و بیش از بقیه. داستان NFT هم این روزها مثل همان ایام رمزارزهاست. افراد کمی هستند که عملا وارد بازار خرید و فروش یا تولید NFT ها شده باشند و به همین دلیل هم صرافی های مختص NFTها یا درست تر بگوییم market place یا بازار مختص آنها کمتر شناخته شده هستند.

در مورد اینکه NFT چیست مقالات متعددی در بلاگ مهران بیت منتشر شده اما در اینجا به پلتفرم OpenSea قرار است بیشتر و دقیق تر بپردازیم. اوپن سی بزرگترین بازار مربوط به توکن های غیرقابل معاوضه است و متنوع ترین محصولات را هم پشتیبانی می کند. برای کار با این بازار مثل همیشه نیاز دارید در آن یک اکانت بسازید.

چطور یک اکانت OpenSea بسازیم؟

سه چیز نیاز دارید: اول پول، که قطعا اینجا باید به شکل ارز دیجیتال باشد. بهتر است اتر باشد که پرکاربردترین ارز دنیای NFT است. براحتی می توانید آن را از سایت مهران بیت به طور آنلاین و آنی خریداری کنید. برای تولید و مینت (ثبت) کردن یک NFT یا پرداخت کارمزدها یا حتی خرید یک NFT از دیگران به آن نیاز خواهید داشت.

دوم کیف پول کریپتویی، ترجیحا متامسک که بسیار محبوب است، آموزش های آن همه جا پیدا می شود و اگر مشکلی پیش بیاید از هر دو نفر فعال بازار یک نفر می تواند به شما کمک برساند. این کیف پول مبتنی بر اتریوم برای تمام شبکه هایش فقط یک آدرس مشترک دارد و کار با آن بسیار راحت است.

سوم بازار اوپن سی. برای دسترسی به این بازار ابتدا وارد سایت  opensea.io می شوید و بعنوان اولین کار کیف پول خود را به آن متصل می کنید. اگر قبلا کیف پول متامسک را روی گوشی و افزونه ی آن را بر روی مرورگر خود نصب کرده باشید براحتی چند کلیک کیف پول به بازار اوپن سی وصل می شود. برای این کار در بالای صفحه راست روی آیکن پروفایل و سپس گزینه ی پروفایل کلیک کنید.

opensea

پلتفرم OpenSea از چه بلاکچین هایی پشتیبانی می کند؟

از بلاکچین اتریوم و رمزارز آن یعنی اتر. از اتر برای پرداخت قیمت NFTها و همچنین انواع کارمزدها استفاده می شود. بلاکچین پالیگان (Polygon) هم از سوی اوپن سی پشتیبانی می شود. رمز ارز داخلی پالیگان، ماتیک نام دارد. اگر روی این شبکه به ساخت و نقل و انتقال NFT بپردازید، برخلاف شبکه ی اتریوم نیاز به پرداخت کارمزدهای آنچنانی ندارید و تمام تراکنش های شما تقریبا رایگان خواهد بود. بلاکچین Klatyn هم از سوی OpenSea پشتیبانی می شود. پشتیبانی به این معنا که اگر روی پلتفرم Klatyn یا پالیگان و اتریوم خواستید NFT تولید کنید براحتی می توانید آن را در بازار اوپن سی به فروش برسانید یا بین این سه بلاکچین براحتی انتقال دهید.

در OpenSea با چه رمزارزهایی می توان معامله کرد؟

رمزارزهای اصلی در بازار اوپن سی عبارتند از اتر (ETH)، WETH یا همان رپد اتر، USDC که یک استیبل کوین است و DAI. البته 150 توکن دیگر هم در این بازار قابل خرج کردن هستند.

چطور می توان برای یک NFT پیشنهاد قیمت داد؟

خب حالا که بعد از جستجو NFT مورد علاقه ی خود را پیدا کرده اید باید برای آن یک پیشنهاد قیمت بدهید.

روی صفحه ی مورد نظر روی گزینه ی Make Offer کلیک کنید. اگر آن آیتم جزوی از NFTهای موجود در لیست ایمن (safelist) نباشد، پیغامی برای شما ظاهر می شود که این امر را به شما گوشزد می کند و از شما می خواهد با بررسی دوباره از صحت انتخاب خود مطمئن شوید. منظور از Safelist آن NFTهایی هستند که قبلا از سوی تیم کارشناسان اوپن سی بررسی و اصالت آنها تایید شده است.

سپس باید ارز مورد نظر خود برای دادن پیشنهاد قیمت را انتخاب کنید.

حالا باید مقدار پیشنهاد خود و تعداد روزهایی که می خواهید این پیشنهاد روی میز بماند را وارد کنید و نهایتا روی گزینه ی Make Offer کلیک کنید و تراکنش مربوطه را در کیف پول خود امضا و تایید کنید. ناگفته نماند اگر فروشنده پیشنهاد قیمت ثابت داده باشد و شما هم با آن موافق باشید، دیگر نیاز به دادن پیشنهاد قیمت نیست و با پرداخت مبلغ بلافاصله می توانید صاحب آن دارایی دیجیتال بشوید.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه در “ چگونه در OpenSea می توانیم NFT بفروشیم؟ ”

  • پریا صادقی

    من یک NFT خریداری کردم از حساب متاماسکم اتریوم کم شده ینی تراکنش انجام شده اما اون اثر در پروفایل خودم ینی در پلتفرم opensea نیست
    مشکل کجاست؟ ممنون میشم جواب رو به ایمیلیم ارسال کنین

  • خسرومیرزالو

    سلام روزتون بخیر لطفا راهنمایی کنید اون صفحه قیمتگذاری برای فروشنده رو چطور باید بیاریم؟واونجایی که تعیین میکنیم حراج بشه؟ویک نکته دیگه اینکه غیرازکیف پول متامسک یا هرکدوم دیگه کیف پول بلاکچین اتریوم هم لازمه؟ ممنون

مطالب مرتبط
با وجود این تعطیلات حتی به چهار صرافی بزرگ رمزنگاری در کره هم امیدی نیست

آن طور که از شواهد بازار پیداست ،طوفان تعطیلی ارزهای رمزپایه در کره جنوبی طی این هفته به اوج خود برسد …

رموز موفقیت در خرید وفروش بیت کوین

در این مقاله به کمک کارشناسان ارز جو قصد داریم نکاتی کلیدی که در مسیر خرید و فروش بیت کوین …

cBridge چگونه مشکل ارتباط بین بلاکچین‌ها را برطرف می کند؟

یکی از پیشروترین راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه دوم از سوی شبکه ی سلر Celer با نام سی‌بریج ابداع و …

35٪ از استرالیایی‌ها بر این باورند که ارز بیت کوین بیش از ارز فیات معامله می‌شود

یک بررسی جدید در حوزه ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که 35٪ از مردمان استرالیا بر این باورند …

در چه مواردی صرافی‌ها مجاز به مسدود کردن وجوه رمزنگاری کاربران هستند؟

حتما برای افراد ماهر در حوزه رمزنگاری نیز پیش آمده است که وارد حساب خود شوند و متوجه شوند …

پالیگان | راهکاری برای حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم

اگر تا به حال از بازی های درآمدزای بلاکچینی استفاده کرده باشید، احتمالا مشاهده کرده اید که …