مهران بیت

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری نوع خاصی از کیف پول بیت کوین است که کلیدهای خصوصی کاربر را در یک دستگاه سخت افزاری ایمن …

مهدی محمدی
مقالات
۲۰ دی , ۱۳۹۹
1818 بازدید

کیف پول سخت افزاری نوع خاصی از کیف پول بیت کوین است که کلیدهای خصوصی کاربر را در یک دستگاه سخت افزاری ایمن ذخیره می کند. این کیف پول ها مزایای عمده ای نسبت به کیف پول های نرم افزاری استاندارد دارند: کلیدهای خصوصی اغلب در یک منطقه محافظت شده از میکروکنترلر ذخیره می شوند و نمی توانند به سادگی از دستگاه منتقل شوند.

برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال،کیف پول های نرم افزاری رایگان زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها امنیت بالایی هم دارند. اما اگر سرمایه شما بسیار زیاد است و یا امنیت بیشتری می‌خواهید، باید کمی هزینه کنید و کیف پول سخت‌افزاری بخرید.

کلید خصوصی چیست؟

کیف پول سخت افزاری کلید خصوصی ارز دیجیتال امنیت ذخیره اطلاعات لجر

کلید خصوصی، پاسپورت شما برای ورود به محیط اکوسیستم یا زیست بوم یک ارز دیجیتال است که از جهات بسیاری، شبیه به یک کلید واقعی است؛ با داشتن اطلاعات آن شما می‌توانید حساب خود را باز کرده و دارایی خود را خرج کنید.

اگر شخصی به کلید شما دسترسی پیدا کند، قادر به سرقت ارز دیجیتال شما خواهد بود. اگر اطلاعات کلید را گم کنید، قابلیت دسترسی به کوین‌هایتان را نخواهید داشت – دکمه “رمز عبور خود را فرامش کرده‌ام” در محیط غیر متمرکز مثل ارزهای دیجیتال وجود ندارد. بانکی هم برای لغو کردن انتقالات و معاوضات جعلی وجود ندارد.

تمامی توضیحات بالا به منزله این هستند که کلیدهای خصوصی باید پنهان و امن نگهداری شوند و از ارزش والایی برای کاربران ارز دیجیتال برخودارند. دور از انتظار نیست که هکرها و کلاهبرداران بی‌وقفه در تلاش برای ربودن آنها، با به کارگیری تکنیک‌های فیشینگ یا بدافزارها برای جدا کردن کاربران از کوین‌هایشان هستند.

لزوم حفظ کلیدتان امری بدیهی است؛ کلیدها رشته‌هایی از اعداد و حروف هستند که می‌توان آنها را روی کاغذ نوشت و یا درون یک صندوق آن را نگهداری کرد.

استفاده از کلیدها برای انتقال دارایی از حساب است؛ هر چند که لازم است تا بر روی دستگاهی مورد استفاده قرار بگیرند که گواهی برای تایید صلاحیت خرج کوین‌ها تولید می‌کند.

کیف پول های سخت افزاری به عنوان کلید خصوصی شما عمل می کنند

 

محدودیت‌های کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری کلید خصوصی ارز دیجیتال امنیت ذخیره اطلاعات لجر

کیف پول سخت افزاری همانند سایر روش‌های ذخیره سازی روش‌های مبادلاتی خود را دارد و با وجود این که یکی از امن‌ترین راه‌های نگهداری کوین‌ها است، اما محدودیت‌هایی هم دارد.

کیف پول سخت افزاری در نقطه میانگینی از امنیت و کارایی قرار دارد. استفاده از کیف پول گوشی‌های هوشمند و نرم افزاری بسیار راحت است و این در حالی است که کیف پول‌ سخت افزاری بسیار دشوار عمل می‌کند (تا حدی که برای ارسال دارایی حسابتان نیاز به استفاده از دو دستگاه دارید).

کیف پول سخت افزاری هنوز هم به صورت کامل خطا ناپذیر نیست و یک تهدید فیزیکی می‌تواند کاربر را مجبور به رمزگشایی کیف پول برای مهاجم کند. همچنین حالات دیگری نیز امکان‌پذیر هستند؛ ممکن است افراد سوء استفاده‌گر ماهر با دسترسی فیزیکی به دستگاه قادر به بهره برداری از آن باشند.

با وجود تمامی این احتمالات، تا به امروز هیچ هکری قادر به یافتن کلیدهای خصوصی از دستگاه سخت افزاری در سناریوهای دنیای واقعی نشده است.

هر زمان که یک نقطه ضعف گزارش می‌شود، تولید کنندگان سریع آن را بر طرف می‌کنند و این بدین معنی است که وجود نقاط ضعف، چیزی غیرمتعارف نیست و محققان حملاتی را بر ضد محبوب‌ترین کیف پول‌های مورد استفاده نیز آشکار کرده‌اند.

همچنین، حملات به موجودی، می‌توانند در آسیب زدن به امنیت دستگاه کیف پول سخت افزاری مؤثر باشند. این امر زمانی به وقوع می‌پیوندد که کاربر سوء استفاده‌گر کیف پولی را قبل از رسیدن آن به کاربر اصلی، به دست می‌آورد. از آن به بعد قادر به فعالیت کردن بر روی کیف پول و تضعیف امنیت آن خواهد بود و پس از این که کاربر کوین‌ها را واریز کرد، می‌تواند از دارایی حساب داخل آن بدزدد.

یکی دیگر از محدودیت‌ها این است که کیف پول سخت افزاری توسط شما مدیریت می‌شود. بسیاری از افراد این امر را که شخص ثالثی مسئولیت مدیریت داراییشان را بر عهده ندارد را یک منفعت می‌شمارند؛ اما این همچنین به این معناست که اگر چیزی اشتباه پیش برود راه چاره‌ای وجود نخواهد داشت.

کنترل چندین ارز با کیف پول سخت افزاری

شما می توانید چندین ارزرا روی کیف پول های سخت افزاری خود ذخیره کنید. به عنوان مثال کیف پول Ledger Nano S با افزودن پشتیبانی از چندین ارز امکان جابجایی بین کیف پول های مختلف ارزهای رمزپایه را در یک دستگاه فراهم می کند. این ویژگی سرمایه گذاران ارز رمزنگاری را به ویژه کسانی که سرمایه گذاری آنها در چندین کیف پول آنلاین پخش شده است ، جذب می کند. ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی شده شامل بیت کوین ، لایت کوین، ریپل و… است. کاربران می توانند برای کمک به تعامل با ارزهای رمزنگاری شده مختلفی که در کیف پول ذخیره کرده اند ، برنامه های اختصاصی رایانه را نصب کنند یا می توانند از برنامه های داخلی در گوگل کروم استفاده کنند.

چند نمونه کیف پول محبوب

لجر

ترزور

کول والت

کیپ کی

 

جمع بندی

اگر تازه پا به دنیای ارز های دیجیتال می گذارید شاید فعلا نیاز به استفاده از کیف پول سخت افزاری برای شما وجود ندارد اما اگر سرمایه کلانی را سرمایه گذاری کرده اید استفاده از یک کیف پول معتبر مثل لجر برای افزایش امنیت شما توصیه می شود.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه در “ کیف پول سخت افزاری چیست؟ ”

مطالب مرتبط
قیمت بیت کوین برای اولین بار از سی هزار دلار بالا رفت

بیت کوین سال ۲۰۲۰ را با عملکرد بی‌نظیری به پایان رساند و حالا با ورود به ۲۰۲۱ همچنان به رکوردشکنی …

تاریخچه بیت کوین کش

راجر ور به مسیح بیت کوین شهرت دارد، از همان اول در جامعه بیت کوین بود و در استارت آپ های بلاکچین …

بیت کوین در سراشیبی صعود به 20000 دلار

طبق داده‌های سایت‌های کوین‌تلگراف، Coin360 و TradingView، قیمت بیت‌کوین پس از شکست سطح …

اقدام چین در استفاده از ارز دیجیتال آن را تضمین می کند

آیا آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) موفقیت آمیز خواهد بود؟ ارائه یک کیف پول …

معرفی 5 بلاک چین کاوشگر برتر در سال 2021

امروزه کاوشگران بلاک چین از اجزای مهم سیستم غیر متمرکز است به شکلی که این پروتکل‌های …

5 استیبل کوین(stablecoins) برتر در سال 2021 که باید بشناسید

بازار رمزنگاری از گذشته تا کنون به شکل مدام در حال پیدایش نوآوری است. استیبل کوین‌های …