مهران بیت

۱۰ دلیل بنیادین برای رسیدن اتر به ۱۰,۰۰۰ دلار

اتریوم در طول هفته گذشته با میانگین رشد روزانه ۵ درصد روند صعودی خود را دنبال کرد. هم‌اکنون هر واحد اتر (ETH) با قیمت …

مهران خرمی
مقالات
۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۰
1680 بازدید

اتریوم در طول هفته گذشته با میانگین رشد روزانه ۵ درصد روند صعودی خود را دنبال کرد. هم‌اکنون هر واحد اتر (ETH) با قیمت ۳,۱۵۶ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار این ارز دیجیتال به ۳۶۵ میلیارد دلار رسیده است. امروز دومین ارز با ارزش بازار، رکورد قیمتی خود را شکست و به ۳,۲۰۰ دلار رسید. اکثر فعالان بازار بر این باورند که اتر می‌تواند تا پایان سال جاری به قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار برسد و حتی از آن عبور کند.

اتریوم در طول هفته گذشته با میانگین رشد روزانه ۵ درصد روند صعودی خود را دنبال کرد. هم‌اکنون هر واحد اتر (ETH) با قیمت ۳,۱۵۶ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار اتر به ۳۶۵ میلیارد دلار رسیده است. امروز دومین ارز دیجیتال با ارزش بازار، رکورد قیمت خود را شکسته و به ۳,۲۰۰ دلار رسیده است. بر اساس داده‌های شرکت اسکیو (Skew)، رشد اخیر اتریوم با افزایش چشم‌گیر حجم معاملات آنی (Spot) از اواسط ماه آپریل (اواخر فروردین) همراه بوده است.

تحلیل‌گران بر این باورند که این روند صعودی ادامه‌دار خواهد بود و به این زودی‌ها به پایان نخواهد رسید. اکثر فعالان بازار نیز بر این باورند که قیمت اتر می‌تواند تا پایان امسال به ۱۰,۰۰۰ دلار و یا بیشتر از آن برسد.

۱۰ دلیل بنیادین برای رسیدن اتر به ۱۰,۰۰۰ دلار

اسپنسر نون (Spencer Noon)، تحلیل‌گر بازار ارز‌های دیجیتال، بر این باور است که اتر توانایی رسیدن به قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار را دارد و ۱۰ دلیل برای ادعای خود آورده است:

۱. با توجه به این‌که در بلاک چین اتریوم روزانه به طور میانگین حدود ۱۸ میلیارد دلار کارمزد پرداخت می‌شود، میزان تقاضا برای مشارکت در این شبکه بسیار بالا است.

۲. در حال حاضر شبکه اتریوم روزانه حدود ۳۰ میلیارد دلار تراکنش را پردازش می‌کند، این میزان تقریباً ۲ برابر رقم تراکنش‌های شبکه بیت کوین است.

۳. تعداد آدرس‌های فعال اتریوم همواره درحال افزایش است و هم‌اکنون به بالاترین سطح خود در ۶۲۵,۰۰۰ آدرس رسیده است.

۴. با رشد انفجاری پروژه‌های حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، اتریوم به مرور در حال تبدیل شدن به مرجع اصلی این حوزه است. در حال حاضر بیش از ۶۵ میلیارد دلار در پروژه‌های دیفای سرمایه‌گذاری شده که اکثر این پروژه‌ها بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کنند.

۵. حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکزی که بر روی اتریوم مستقر هستند با رشد ۶۰ برابری طی ۱ سال گذشته، به بیش از ۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

۶. با توجه به حجم بالای نقدینگی در شبکه اتریوم، بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، به صورت توکن نماینده (Wrapped Bitcoin) در این شبکه عرضه می‌شوند. تاکنون عرضه رَپد بیت کوین‌ها در شبکه اتریوم از مرز ۲۰۰,۰۰۰ دلار عبور کرده است.

۷. فروش NFTها (توکن‌های غیرمثلی) در ماه‌های اخیر شاهد رشد خیره کننده‌ای بوده است و تاکنون به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. شایان ذکر است که اکثر NFTها در شبکه اتریوم عرضه و با اتر خرید‌و‌فروش می‌شوند.

۸. در حال حاضر در شبکه پالیگان (Polygon network)، که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند، روزانه بیش از ۱ میلیون دلار تراکنش انجام می‌شود. این شبکه از برخی از بزرگترین برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز نظیر آوی (Aave) میزبانی می‌کند.

۹. هم‌اکنون حجم ارزهای دیجیتال باثبات (Stablecoin) موجود در بلاک چین اتریوم به بیش از ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد که نشان از حجم بالای معاملات درون‌شبکه‌ای دارد.

۱۰. اتریوم در صدد به‌روزرسانی «EIP-1559» است، این به‌روزرسانی کارمزدهای بالای شبکه اتریوم را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، رکورد شکنی اتر در روزهای اخیر، به‌روزرسانی‌های موفق شبکه و…، می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت اتر سریع‌تر از آنچه فعالان این حوزه پیش‌بینی می‌کنند به ۱۰,۰۰۰ برسد. 

منبع:CoinGape

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تگ یا ممو در کیف پول چیست؟

احتمالا هنگام خرید ارز های دیجیتال اسم تگ یا memo به گوشتان خورده است.در این مقاله …

معرفی lookintobitcoin | تحلیل رایگان آنچین

پایگاه look into bitcoin یکی دیگر از سایت های ارائه دهنده ی داده ها و اندیکاتورهای استخراج شده …

RFOX VALT یک تجربه ی تجاری جدید در متاورس

آنهایی که در دنیای متاورس به دنبال تجربه ها و پروژه های جدید هستند یا معامله گرانی …

تا کنون درمورد حملات ساندویچ در معاملات کریپتو  شنیده اید؟

در مقاله ی فرانت رانینگ در مورد تعریف انواعی از حملات کریپتویی توضیح دادیم. حملاتی …

نگاهی اجمالی به تاریخچه (DeFi) به عنوان امور مالی غیر متمرکز

دفی (DeFi) به عنوان امور مالی غیر متمرکز می‌تواند هسته صنعت خدمات مالی را متزلزل کرده …

ساعت پخش برنامه ایلان ماسک؛ شمارش معکوس برای انفجار قیمت دوج کوین!

برنامه تلویزیونی «Saturday Night Live» ساعت ۸:۰۰ صبح روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت (به وقت تهران) با حضور ایلان ماسک …