مهران بیت

از مخالفت با استخراج ارز دیجیتال تا احداث شهرک رمز ارز در فریدن

به گزارش مهران بیت وبه نقل از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان سید حسن قاضی عسکر معاون هماهنگی …

مهدی محمدی
مقالات
۲۹ آذر , ۱۳۹۹
1585 بازدید

به گزارش مهران بیت وبه نقل از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان سید حسن قاضی عسکر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: به دنبال ایجاد یک شهرک رمزارز در ناحیه صنعتی فریدن هستیم و سرمایه گذار آن نیز مشخص است.

او ادامه داد: در نظر داریم تمام صنایعی که با رمز ارز در ارتباط هستند در این محل مستقر شوند و اقدام به تولید ارز‌های مجازی  کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه در پی ایجاد صرافی رمز ارزی برای تبدیل آن هستیم، ادامه داد: به دنبال این سیاست تولید دستگاه‌های ماینر را در دستور کار داریم و به دنبال ایجاد پول هستیم.

قاضی عسکر تصریح کرد: البته مسئولان کشور برای تولید رمز ارز‌ها باید مشوق‌هایی همچون برق ارزان قیمت را برای توسعه تولید ارز‌های دیجیتال در نظر بگیرند.

شرایط اقلیمی مناسب فریدن برای استخراج ارز دیجیتال

علی روستایی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فریدن گفت: موضوع احداث شهرک رمز ارز از طرف استانداری اصفهان و با همکاری یک شرکت خصوصی مطرح شد، ابتدا در استان اصفهان سه شهرستان سمیرم، فریدونشهر و فریدن برای احداث شهرک صنعتی رمز ارز درنظر گرفته شد.
او ادامه داد: در ادامه با برسی دقیق شرایط اقلیمی و اب و هوایی، شهرستان فریدن به عنوان منطقه مناسب احداث این شهرک درنظر گرفته شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فریدن تاکید کرد: این طرح قرار است در سه فاز انجام شود و در فاز اول قرار است، زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در شهرک صنعتی فریدن برای این طرح آماده شود.
روستایی ادامه داد: با توجه به اینکه استقرار دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال مصرف برق بالایی دارند و فضا را به شدت گرم می‌کنند برای خنک کردن فضا نیاز به صرف انرژی داریم، اما شهرستان فریدن به خاطر سردسیر بودن کمک زیادی به خنک شدن دستگاه‌ها و صرفه جویی در مصرف انرژی دارد.
او تاکید کرد: علاوه بر شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب، وجود پست ۴۰۰ کیلوواتی برق در این شهرستان برای تامین برق شهرک رمزارز مورد توجه قرار گرفته، اما با این وجود شرکت سرمایه گذار این طرح تاکید کرده که در فاز دوم، اقدام به تامین برق شهرک از طریق انرژی خورشیدی خواهد کرد. 

از مخالفت با استخراج ارز دیجیتال تا احداث شهرک رمز ارز در فریدن


رونق اقتصادی با راه اندازی شهرک رمز ارز

 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فریدن گفت: شهرک صنعتی فریدن در حال حاضر رونق چندانی ندارد و با راه اندازی این شهرک می توان نه تنها اقتصاد این شهرستان بلکه اقتصاد کشور را دچار تحول کرد.
روستایی ادامه داد: این شهرک می تواند به عنوان اولین شهرک رمزارز غرب آسیا معرفی شود و موجبات ارتباط اقتصادی ایران با کشور‌های همسایه را فراهم کند.  یکی از مهم‌ترین هدف گزاری‌های احداث این شهرک، تولید و بومی سازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال یا همان ماینر است که بتواند نیاز کشور را در این حوزه برطرف کند.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
چرا وقتی non-fungible token (NFT) خریداری می‌کنیم کاملاً آن را در اختیار نداریم؟

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اولین بار زمانی مورد توجه عموم قرار گرفت که یک اثر کولاژ دیجیتالی …

بازی های مبتنی بر رمزنگاری(Crypto-Gaming)  در راه صعود به آینده

بازی های مبتنی بر رمزنگاری چیزی فراتر از این است که به افراد فرصت بدهد تا در حین بازی کردن پول …

تابع هش وهشینگ چیست؟

هش کردن یا هشینگ به فرآیندی گفته می‌شود که در آن یک عملگر ریاضی به نام …

کورس مسابقات رقابتی ارزهای رمزنگاری شده در ماه آگوست

در سال 2021 ،  ماه آگوست به عنوان عالی‌ترین ماه برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به آخر …

وب 3 چیست؟ پرده ای از تکامل اینترنت

اینترنت از زمان پیدایش خود تغییرات زیادی را به خود دیده است. از چت اینترنتی (IRC) گرفته …

بیت کوین در سراشیبی صعود به 20000 دلار

طبق داده‌های سایت‌های کوین‌تلگراف، Coin360 و TradingView، قیمت بیت‌کوین پس از شکست سطح …