مهران بیت

بازی Shroom Kingdom | ساخت مراحل بازی هم با شما

اگر در گوگل Shroom Kingdom را جستجو کنید از شما می پرسد آیا منظورتان …

مهدی محمدی
مقالات
۰۶ اسفند , ۱۴۰۰
1377 بازدید

اگر در گوگل Shroom Kingdom را جستجو کنید از شما می پرسد آیا منظورتان Mushroom  است؟ این تنها شباهت لفظی بین این بازی و بازی معروف و نوستالژیک قارچ خور نیست که گوگل را به اشتباه می اندازد، بلکه واقعا این بازی یک کپی و انگار یک نسخه ی جدید از آن بازی است. اما سازنده ی این دو بازی با هم فرق دارند و قرار هم نیست شخصیت ماریو در این بازی هم باشد. اما بهر حال بیائید ویژگی های این بازی را با هم بررسی کنیم ببینیم با چه پروژه ای روبرو هستیم؟

Shroom Kingdom یک بازی ویدیویی درآمدزا و در دست تولید است که با فناوری وب اجرا می شود و روی بلاکچین NEAR قرار دارد. شما می توانید در این بازی در نقش یک سازنده ی بازی با دیگران هم بازی شوید، مراحل خود را بسازید و هر مرحله ای از بازی که خواهید ساخت به صورت یک NFT روی بلاکچین ثبت می شود و قابلیت خرید و فروش دارد و بازیکنان دیگر می توانند روی آن بازی کنند.

آموزش بازی Shroom kingdom

کسب درآمد از بازی Shroom Kingdom

با انجام بازی می توانید به طور فعال توکن این بازی با نماد SHRM را از طریق شرکت در فعالیت های بازی به دست آورید یا اینکه با فروش مراحل بازی خود به درآمد غیر فعال برسید. با رمزارزی که به این دو طریق بدست می آورید می توانید خرید های درون بازی جدید انجام دهید مثلا بلاک های ساختمانی جدید را باز کنید یا مجوز های خود را ارتقا دهید یا محدودیت سطح آپلود خود را تغییر دهید. هیچ محدودیتی برای مقدار توکن های SHRM در این بازی وجود ندارد. هر چقدر مردم بازی کنند از این توکن ها تولید می شود و هر چقدر هم برای خرید های درون بازی خرج کنند، سوزانده می شود.

همچنین اگر قبلا در سایت GameBanana به بازی هایی مثل Super Mario Maker 2 پرداخته اید باید بدانید که این بازی قرار است جایگزین آن بازی باشد و تمام دارایی هایی که آنجا کسب کرده اید قرار است بعد از انطباق با نسخه های بلاکچینی به این بازی منتقل شوند. اصولا اکثر دارایی های این بازی توسط کاربران از بازی های قبلی به این بازی منتقل می شود. البته وقتی بازی آغاز به کار کند، دارایی های اولیه ی خوبی نیز توسط بازی ارائه خواهد شد.

فعالیت های اصلی این بازی عبارتند از:

  • ساخت سطوح جدید
  • بازی در سطوح موجود
  • شرکت در چالش ها برای برنده شدن پاداش ها
  • جهان های مجازی فوق العاده

چطور بازی کنیم؟

بازی Shroom Kingdom از طریق فناوری وب ساخته شده و در مرورگر شما اجرا می شود. این برنامه با وب اسمبلی، وب جی ال2 و HTML ساخته شده بنابراین باید در تمام مرورگرهای اصلی اجرا شود. برای اینکه قادر به بازی باشید باید فایل ذخیره ی دارایی داشته باشید. این فایل را می توان با یک برنامه ی دیگر با نام Asset Extractor تولید کرد. این برنامه می تواند فایل مورد نیاز را از فایل اصلی بازی Super Mario Maker 2 (در صورتی که قبلا در آنجا بازی کرده و دارایی برای انتقال دادن داشته باشید) یا از فایل های بازی های دیگر این پلتفرم تولید کند.

ورود کاربر به بازی  Shroom Kingdom

از آنجایی که این بازی بر روی بلاکچین NEAR اجرا می شود، برای استفاده از تمام ویژگی های پلتفرم باید یک کیف پول NEAR ایجاد کرده و به حساب خود در بازی وصل کنید. برای آسان تر کردن فرایند ورود بازیکنان جدید گزینه ای برای ایجاد حساب کاربری از طریق ورود به Discord OAuth2 راه اندازی خواهد شد. سپس کیف پولی برای کاربر تولید می شود که توسط اپلیکیشن مدیریت می شود و توکن های SHRM بازیکنان را در خود دارد. هر موقع که بخواهید می توانید توکن های خود را کلیم کرده و به کیف پول های دیگر خود منتقل کنید.

فرایند ورود بازیکنان جدید رایگان است زیرا این بازی نیاز به سرمایه گذاری ندارد. بازیکنان با شروع بازی در سطوح مختلف شروع به کسب درآمد به شکل توکن SHRM خواهند کرد. وقتی به قدر کافی توکن بدست آوردید می توانید به یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) رفته و توکن های خود را تبدیل کنید.

فعالیت های بازی

  • ساختن مراحل بازی: شما می توانید مراحل بازی را بسازید و وقتی آن را برای عموم آماده کردید، می توانید آن را به عنوان یک NFT ثبت کرده و در اختیار بازیکنان دیگر قرار دهید.
  • شرکت در چالش ها
  • جهان های مجازی فوق العاده (Super Virtual Worlds): این جهان ها یا سرزمین ها را می توان با رمزارز NEAR خریداری کرد. این جهان ها نقشه های دو بعدی از بالا به پایین هستند که توسط مالک آن قابل ویرایش هستند. می توانید مراحلی که ساخته اید و به صورت NFT ثبت کرده اید را در این جهان ها قرار دهید و آنها را از طریق مسیرهایی به هم وصل کنید تا بازیکنان دیگر امکان داشته باشند راه چالش برانگیزتر و سرگرم کننده تری برای بازی در فهرست مراحل خود داشته باشند. برای جذاب تر کردن این جهان های مجازی فوق العاده، NFTهای متنوعی نیز وجود دارند که می توان آن ها را روی نقشه قرار داد و بازیکنان می توانند با آنها تعامل داشته باشند و از این طریق بروزرسانی ها یا تقویت کننده های موقتی دریافت کنند. این NFT های ویژه می توانند توسط همه بازیکنان پس از دستیابی به چندین نقطه عطف ساخته شوند یا می توانید آنها را به عنوان پاداش از چالش ها دریافت کنید.
کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
ویژگی های تریدر موفق

تریدر یا معامله گر به کسی گفته میشود که وظیفه تحلیل را برعهده دارد. همچنین به دنبال خرید و فروش هر گونه …

اهمیت رمزنگاری برای  وب 3.0 (web 3.0)

با نگاهی اجمالی به تاریخچه‌ی رمزنگاری، نشان از وجود اولیه‌ی امور مالی غیر متمرکز  دفی (DeFi)  بعد …

چگونگی تاثیر توییتر بر بازار ارز های دیجیتال

قیمت بیت کوین در این ماه چهار رقمی شد و سری به ۱۰ هزار دلار زد. درست مانند تعداد توییت هایی …

متاورس از راه رسیده است، اما این متاورس چیست؟

وقتی پسر کتی هاکل می خواست برای نهمین سالگرد تولدش جشنی ترتیب دهد، هیچ …

کلاهبرداری پانزی چیست؟

متاسفانه طمع انسان زمینه را برای ایجاد کلاهبرداری های زیادی را فراهم کرده است.در این مقاله …

الگوریتم اجماع بلاک چین چیست؟

اگر در مورد بلاک چینها مطالعه کرده باشید می دانید که یکی از تفاوت های اصلی بلاک چین های مختلف …