مهران بیت

وبمانی (web money) چیست ؟

تا به دیروز خرید از بزرگ ترین و معتبر ترین فروشگاه های دنیا و یا انتقال پول برای گیرنده های …

مهران خرمی
مقالات
۰۷ خرداد , ۱۳۹۹
2047 بازدید

وبمانی چیست؟

تا به دیروز خرید از بزرگ ترین و معتبر ترین فروشگاه های دنیا و یا انتقال پول برای گیرنده های راه دور و فرا مرزی برای ایرانیان و بسیاری از کشورها ی شبیه به ایران که دچار تحریم هستند امری سخت و ناممکن بود، اما سیستم وب مانی این امکان را براحتی ایجاد کرده است، و این یکی از هزاران خدماتی است که این شرکت در اختیار کاربران خود قرار می دهد. سیستم وب مانی در واقع یک سیستم تسویه حساب پرداخت آنلاین است. همپنین دارای محیطی امن و مناسب برای کسب و کارهای آنلاین است. سیستم وب مانی امکان انجام دادن تراکنش های مالی را در زمانی کوتاه ایجاد می کند، بدون اینکه به حساب بانکی و یا کارت اعتباری نیاز باشد. 

تاریخچه وبمانی

وب مانی در نوامبر سال 1998 در روسیه به عنوان یک سیستم انتقال پول به دلار امریکا به دلیل بحران مالی سال 1998 که منجر به افزایش استفاده از دلار امریکا در روسیه شد، تاسیس شد و در حال حاضر 28 میلیون کاربر ثبت شده و فعال دارد. دفترمرکزی وب مانی در شهر مسکو واقع در کشور روسیه قرار دارد. نرم افزار این سیستم توسط JSC  توسعه یافته است.

وبمانی چه کاربردی دارد

با استفاده از سیستم وب مانی کسب و کارهایی که به صورت آنلاین فعالیت دارند به راحتی این قابلیت را دارند تا خدمات خود را در اختیار همه ی مردم جهان قرار بدهند. سیستم وب مانی به دلیل روسی بودن شرکت آن ساکنین کشورهای زیر تحریم از جمله ایران به راحتی و بدون هیچ مشکلی میتوانند از ان استفاده کنند. در واقع با وب مانی می توانید از انواع فروشگاه ها و وب سایت های سراسر دنیا کالا ها و خدمات مورد نیاز خود را تهیه کنید. 

مقایسه وبمانی با سایر شرکت های مشابه

سیستم وب مانی در مقایسه با دیگر شرکت های پرداخت الکترونیکی از وضعیت مطلوب تری برخوردار بوده است و تا به این زمان یکی از موفق ترین شرکت ها در این زمینه به حساب می آید، هر چند که در ابتدای کار سیستم وب  مانی مختص کشور روسیه و چند کشور انگشت شمار بود، اما امروزه به دلیل برتری و پتانسیل های فراوانی که دارد در تمام دنیا کاربران فعال دارد.

وبمانی با چه ارزهایی کار میکند

هر حساب وب مانی دارای 10 کیف پول مختلف است، که هر کدام از این کیف پول ها نشانگر یک واحد ارزی است که به ترتیب زیر هستند:

WMZ– دلار ایالات امریکا.

WME– یورو اتحادیه اروپا.

WMR– روبل کنفدراسیون روسیه.

WMU– گریونا اکراین.

WMB– روبل بلاروس.

WMS– سوم قرقیزستان.

WMY– سوم ازبکستان.

WMV– دانگ ویتنام.

WMX–بیت کوین.

WXG– طلا

با ساخت هر کدام از کیف پول های نامبرده شده در بالا در حساب وب مانی خود یک آدرس اختصاصی برای همان کیف پول را در اختیار خواهید داشت که برای دریافت وب مانی باید آن را به فرستنده بدهید. باید به این نکته توجه کرد که در حال خرید وب مانی و یا پرداخت با وب مانی نوع کیف پول شما بسیار مهم است.

آموزش کار با وبمانی

برای ثبت نام در سیستم وب مانی باید نرم افزار رابط مشتری را روی رایانه و یا گوشی موبایل خود نصب کنید، در سیستم ثبت نام کنید و شرایط و ضوابط آن را در توافق نامه مالکیت که توسط واحد دیجیتالی ارائه می شود را بپذیرید، سپس یک شناسه دریافت خواهید کرد، یک شماره کاربری منحصر به فرد. فرایند ثبت نام همچنین به این معنی است که کاربران یک فرم ثبت نام را پر کرده، داده های شخصی خود را تهیه و با استفاده از خدمات مرکز تایید، تایید کنند. هر کاربر یک پسورد دریافت می کند، یک سند دیجیتالی مبتنی بر اطلاعات شخصی کاربر، مدیریت حساب شما از دو طریق مینی و کلاسیک انجام می شود. مینی از طریق وبسایت خود وب مانی دسترسی های محدودی را برای کاربران ایجاد کرده است اما کلاسیک سطح امنیتی و کاربردی بالاتری را در اختیار شما قرار می دهد. که برای کاربرانی که فعالیت زیادی ندارند همان نسخه مینی کفایت می کند. در وب مانی سه نوع حساب وجود دارد که با توجه به اطلاعات دریافتی از جانت شما یکی از این حساب ها به شما تعلق می گیرد که برای تراکنش های بالا و فعالیت زیاد با کارمزد کم لازم است که درخواست ارتقاء حساب کنید. 

انواع پاسپورت های وبمانی

در سیستم وب مانی هر کاربر دارای یک گواهینامه یا پاسپورت است. 

  • پاسپورت آلیاس یا ناشناخته: که مخصوص کاربران تازه وارد است برای نقل و اتقالات ناچیز، صورتحساب و خرید اینترنتی بسیار مناسب است.
  • پاسپورت تشریفاتی: به کاربرانی که مشخصات خود را کامل انجام نداده اند تعلق می گیرد.
  • پاسپورت فرمال: برای کاربران فعال سیستم های پرداخت و مترجمین آزاد مناسب خواهد بود، و همچنین می تواند براب پرداخت های منظم خدمات دولتی و معاملات برداشت استفاده شود.
  • پاسپورت اینیتال: برای کارمندان شرکت های کوچک و اینترنتی توصیه می شود.
  • پاسپورت پرسونال: برای کاربران پیشرفته سیستم توصیه می شود که هدف آنها فقط خرج کردن و اتقال وجه نیست بلکه با استفاده از کل خدمات سیستم وب مانی به صورت انلاین کسب درآمد می کنند. 

چگونه سرمایه خود رابه حساب وبمانی اضافه کنیم؟

کاربران می توانند با روش های زیر بودجه ی خود را به کیف پول اضافه کنند:

  • -وجوه نقدی یا غیر نقدی را در یکی از بخش های مبادله کننده با سیستم وب مانی مبادله کنید.
  • -مبلغ وام را در یکی از دفاتر مبادله به وب مانی مبادله کنید.
  • -دریافت سرمایه از سایر افراد دارای حساب
  • -ارز های الکترونیکی را با مراجعه به صرافی به ارز های دیگر تبدیل و مبادله کنید.
  • -صدور فاکتور
  • -از طریق کارت اعتباری وب مانی کارت

روش پرداخت از طریق درگاه وبمانی

  • پرداخت مستقیم به کیف پول صاحبان حساب
  • پرداخت صورتحساب صادر شده توسط صاحبان حساب به مشتری
  • پرداخت از طریق سرویس merchant به کیف پول صاحب حساب
  • پرداخت با استفاده از تلفن همراه

کارمزد وبمانی

سیستم وب مانی برای ارائه خدمات به کاربرانش در ازای هر تراکنش که انجام می دهید 0.8 درصد مبلغ پرداختی را به عنوان کارمزد کسر می کند، به این صورت که مثلا اگر فرستنده بخواهد 1000 دلار وب مانی به حساب فرد گیرنده واریز کند سیستم وب مانی 8 دلار وب مانی به عنوان کارمزد در نظر می گیرد که این کارمزد حد مشخصی دارد، برای مثال در کیف پول WMZ از 50 دلار بیشتر نخواهد شد.

امنیت وبمانی

این یک سوال بسیار مهم است که قبل از رجوع به هر پروسه معاملاتی مطرح می گردد. شما پول خودتان را در اختیار یک موسسه دیگر قرار می دهید و این در واقع به این معناست که پول شما همواره در خطر است و ممکن است ذهن شما را مشغول کند و همواره دچار استرس شوید، اما وب مانی توسط چند سیستم یکپارچه اداره می شود. در واقع برای هر کیف پول یک شرکت جداگانه در نظر گرفته شده است که به آن ضمانت کننده گفته می شود و هر کدام به صورت جداگانه دارای آدرس در وب سایت اصلی هستند. یکی از برنامه های امنیتی جهت محافظت و با خبر بودن شما از کیف پولتان سیستم ارسال پیامک است، این بدان معنی است که شما با داشتن تلفن همراهتان و اطلاعات درون آن ایمن هستید. به طور مثال اگر شما با مورد مشکوکی مواجه شوید، می توانید حساب کاربری خود را با سوالات تایید شده از طرف خودتان تغییر داده و یا باز گردانی کنید.

مهمترین سایتهایی که برای ایرانیان کاربردهای فراوان دارد عبارتند از:

  • سایت علی اکسپرس که از فروشگاه های بزرگ چین محسوب می شود.
  • RESEIIO که وبسایتی در زمینه ی خدمات هاستینگ و دامنه های اینترنت است.
  • URALAIRLINES که یک شرکت هواپیمایی است.
  • IGLOBE.RUN سایتی در زمینه ی خدمات توریستی و جهانگردی است.
کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
مای اتر مشهور ترین کیف پول نرم افزاری اتریوم

از زمان راه‌اندازی (MEW) (کیف پول نگهداری اتریوم) در سال 2015، این کیف پول اتریومی …

بانک های مرکزی برای دفع خطر ارزهای مجازی به پول دیجیتال روی می‌آورند

بزرگترین بانکهای مرکزی دنیا و حتی برخی از بانک‌های کوچکتر در فکر انتشار ارزهای دیجیتال هستند …

سناتورهای ایالات متحده ارز دیجیتال می‌خرند؛ آمریکا آماده‌تر از همیشه برای ارزهای دیجیتال

گروهی از قانون‌گذاران ایالات متحده، سرمایه‌گذاری‌های خود در بیت کوین و دیگر …

هرم آنچین | بررسی سه لایه ی مختلف دیتا (بخش اول)

تحلیل آنچین، بررسی داده های مفید ثبت شده روی بلاک چینهای اصلی در جهت کسب دیدگاه های …

چرا عبور بیت کوین از 20 هزار دلار اهمیت دارد؟

اعتبار سنجی روانشناسی FOMO NLW بررسی می کند که چرا دستاورد قیمت امروز نقطه عطفی …

تحلیل قیمت پنکیک سواپ؛ اوج تاریخی جدید در انتظار CAKE

پنکیک سواپ (CAKE) که در رتبه بیست‌وچهارم برترین ارزهای دیجیتال بازار قرار گرفته است، هفته خوبی را پشت سر گذاشته …