مهران بیت

ارز دیجیتال آنتولوژی را بهتر بشناسیم

نام انگلیسی این رمز ارز Ontology است که از ترکیب دو کلمه Onto به معنای هستی و Logy به معنای شناسی ساخته شده …

مهران خرمی
مقالات
۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۰
1640 بازدید

نام انگلیسی این رمز ارز Ontology است که از ترکیب دو کلمه Onto به معنای هستی و Logy به معنای شناسی ساخته شده و معنای هستی‌شناسی می‌دهد. همان‌طور که در ادامه خواهیم گفت، این رمز ارز با انتخاب این نام می‌خواهد نشان دهد که برای هر کسب وکاری مناسب است.

نام انگلیسی این رمز ارز Ontology است که از ترکیب دو کلمهOnto  به معنای «هستی» و Logy به معنای «شناسی» ساخته شده و معنای هستی‌شناسی می‌دهد. همان‌طور که در ادامه خواهیم گفت، این رمز ارز با انتخاب این نام می‌خواهد نشان دهد که برای هر کسب وکاری مناسب است.

آنتولوژی با نماد اختصاری ONT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 1.41 میلیارد دلار، در رتبه 77 بازار قرار داشته و سهم 0.06 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

وند قیمتی آنتولوژی از زمان ورود به بازار یعنی اوایل ماه مارس سال 2018 نسبتا پایدار باقی مانده است. این ارز با قیمت 2.6 دلار وارد بازار شد و پس از گذشت تقریبا یک ماه ارزش آن به 10 دلار رسید.

زمانی که کل بازار در وضعیت نامساعدی قرار داشت، ارزش آنتولوژی بر خلاف روند بازار افزایش یافته بود و از 1.42 دلار درماه مارس به 10.2 در ماه می رسید.

تاریخچه آنتولوژی

پلتفرم آنتولوژی در سال 2017 توسط یک شرکت چینی به نام OnChain ایجاد شد. این پلتفرم توسط شرکت OnChain با متخصصان اریک ژانگ، جون لی و دا هونگفی در راس این پروژه تاسیس شد. شرکت OnChain همچنین به عنوان بنیان‌گذار بلاک چین NEO شناخته می‌شود.

آنتولوژی بلاکچین عمومی نسبتاً جدیدی است که طراحی شده تا به شرکت‌هایی که دانش کمی در زمینه ارزهای دیجیتال ندارند، اجازه می‌دهند تا فناوری بلاکچین را در تجارت خود ادغام کنند. شبکه آنتولوژی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بلاکچین‌های عمومی را برای انواع مختلف برنامه‌ها شخصی سازی کنند و از فناوری بلاکچین بیش‌ترین بهره را ببرند. پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز، پلت فرم آنتولوژی را به عنوان رقیب مستقیم اتریوم قرار می‌دهد. پلتفرم آنتولوژی دارای دو سکه است – سکه Ontology معروف به ONT و توکن Ontology Gas معروف به ONG. توکن Ontology Gas در سال 2018 با راه اندازی Ontology MainNet منتشر شد و به عنوان نوعی جبران خسارت برای کاربرانی است که به این سیستم عامل کمک می‌کنند.

این پلتفرم با این هدف ساخته شده است که به مشاغل اجازه می‌دهد فناوری بلاکچین خود را بدون ایجاد تغییرات شدید در سیستم‌های داخلی خود نصب کنند. بنیان‌گذاران می‌خواستند روند تلفیق فناوری‌های بلاکچین را ساده کرده و استفاده از بلاکچین را برای همه امکان‌پذیر کنند.

این پروژه عرضه اولیه سکه یا همان ICO برگزار نکرد، اما در عوض توکن ONT در اوایل سال 2019 بر روی پلتفرم میزبانش، یعنی بلاکچین نئو، ایردراپ شد. آن‌ها برای تامین مالی این پروژه از سرمایه‌گذاران خصوصی کمک گرفتند.

در طی این ایردراپ، تیم آنتولوژی 1000 توکن ONT را به مشترکین خبرنامه خود که توکن نئو (NEO) داشتند، به صورت هر توکن نئو، 0.01 توکن آنتولوژی، اهدا کردند. علاوه بر این در بین کسانی که در کنفرانس توسعه‌دهندگان نئو شرکت کردند نیز 500 توکن ONT پخش شد.

پس از راه اندازی Ontology MainNet، نوع جدیدی از سکه به شبکه معرفی شد. این توکن Ontology Gas (ONG)  است که منحصر به بلاک چین آنتولوژی است. ONG به عنوان پاداش برای کاربرانی که در عملکرد سیستم عامل مشارکت دارند ایجاد شد. با کمک به سیستم عامل و ایجاد بلاکچین‌های جدید، کاربران می‌توانند هزینه‌های تراکنش را به صورت ONG کسب کنند. این سیستم کاربران را به فعال ماندن در شبکه تشویق می‌کند.

وایت پیپر پروژه، این پلتفرم را چنین تشریح کرد:

آنتولوژی یک بلاک چین و یا شبکه‌ی دفترکل توزیع‌شده است که سیستم شناسایی توزیع‌شده، تبادل داده‌ی توزیع‌شده، ارتباط داده‌ی توزیع‌شده و غیره را با یکدیگر ادغام می‌کند. همه‌ی این‌ها با هم، منجر به ساخت زیرساخت شبکه‌ی اعتماد همتا به همتا که به صورت چند زنجیره‌ای، چند سیستمی، چند صنعتی، چند برنامه‌ای و چند دستگاهی است، خواهد شد.

عملکرد پلتفرم نرم افزاری

یکی از دلایل استقبال گسترده این پلتفرم این واقعیت است که به کسب و کارها امکان استفاده از بلاکچین خصوصی و عمومی را می‌دهد. از آنجا که به عنوان یک بلاکچین تنها کار نمی‌کند، شبکه آنتولوژی به کاربران امکان می‌دهد تا نحوه و اشتراک داده‌ها را از طریق بلاکچین کنترل کنند. این یکی از دلایل اصلی جذابیت ONT برای تجارت است زیرا اجازه می‌دهد زنجیره‌های جداگانه‌ای داشته باشد و بنابراین اهداف مختلفی دارد.

دلیل استفاده از آنتولوژی

شبکه آنتولوژی از توانایی بالایی برخوردار است زیرا پیاده سازی آن بدون تغییر سیستم‌های داخلی آسان است. این امر آن را برای انواع مختلف صنایع و صنایع مناسب می‌کند. این نه تنها برای معاملات مالی بلکه برای معاملات داده‌ای نیز استفاده می‌شود. مهم‌تر از همه، آنتولوژی معاملات سریع‌تر، ایمن‌تر و بسیار ارزان‌تر را امکان‌پذیر می‌کند.

پشتیبانی با بلاک‌چینNEO

از آنجا که شبکه آنتولوژی توسط بلاک‌چین OnChain’s NEO پشتیبانی می‌شود، از مزیت قابل توجهی نسبت به سایر پروژه‌های مشابه برخوردار است. به لطف مشارکت بلاک چین NEO، پلتفرم آنتولوژی همچنین از برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و ویژگی‌های قرارداد هوشمند را ارائه می‌دهد. علاوه بر این‌، تیم آنتولوژی با دولت چین همکاری نزدیکی داشتند تا اطمینان حاصل شود که این بستر بلاکچین از تمام استانداردها و الزامات امنیتی برخوردار است.

مزایای آنتولوژی

آنتولوژی به کاربران امکان می‌دهد داده‌ها و معاملات پول را بدون نیاز به شخص ثالث انجام دهند. کلیه معاملات آن از طریق سازوکار اجماع منحصر به فرد (VBFT) تأمین می‌شود. علاوه بر پتانسیل بی حد و حصر خود، یکی از بزرگ‌ترین مزایای پلتفرم آنتولوژی پشتیبانی توسط تیمی از متخصصان آماده در پروژه است. آنتولوژی توسط متخصصین معتبری از شرکت OnChain ساخته شده است که مسئولیت موفقیت گسترده بلاکچین NEO را نیز بر عهده دارند. آنتولوژی، پتانسیل بسیار بالایی دارد و با کاربردی شدن آنتولوژی در مقیاس وسیع‌تر از جمله اضافه شدن بهسرویس ابری گوگل  و استفاده استیبل‌کوین پکسوس از استاندارد آنتولوژی موجبات رشد این ارز فراهم خواهد شد. این ارز دیجیتال از ابتدای سال 2021 تاکنون رشد خوبی را تجربه کرده است و با در نظر گرفتن شرایط تکنیکالی مناسب می‌تواند گزینه مناسبی برای تحقیق بیش‌تر و سرمایه گذاری باشد.

منبع : https://anycoindirect.eu

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
درباره کیف پول نرم افزاری تواست | Toast Wallet چه می‌دانید؟

یک شرکت نرم افزاری در نیوزلند در سال 2017 این پروژه را راه‌اندازی کرد. کیف پول تواست …

ثبت خروجی روزانه بیش از  1.2میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز

تنها در یک دوره 24 ساعته رقمی در حدود بیش از 1 میلیارد دلار اتر از صرافی‌های متمرکز خارج شده …

معرفی mobox| اول کسب درآمد، سپس بازی

عموم شرکت های سازنده ی بازی سال ها به ساخت و عرضه ی بازی مشغول بودند …

همه چیز در مورد صرافی Binance

صرافی Binance یک صرافی برترِ ارز دیجیتال است که در سال 2017 در هنگ کنگ تاسیس شد …

کوین بیس اکنون از پرداخت‌های دوج کوین پشتیبانی می‌کند

کوین بیس اکنون پرداخت‌های تجاری در دوج کوین را می‌پذیرد. با افزودن الگوی رفتاری تجارت رمزنگاری …

قیمت بیت کوین در حال آزمایش سطح حمایتی پایین‌تر

با تمام شدن ماه‌های آگوست و سپتامبر که به شکل معمول ماه‌های خوبی برای بازده قیمتی بیت کوین …