مهران بیت

استار اطلس (ATLAS | POLIS) چیست؟ جدیدترین بازی بلاکچینی

هیاهوی بسیاری حول بازی های چند نفره ی بلاکچینی شکل گرفته و همیشه پروژه های …

مهدی محمدی
یازی های بلاکچینی
۳۰ آذر , ۱۴۰۰
1343 بازدید

هیاهوی بسیاری حول بازی های چند نفره ی بلاکچینی شکل گرفته و همیشه پروژه های جدیدی هستند که با رو کردن برگ های برنده ی تازه، توجه ها را به خود جلب می کنند. در این مقاله به بررسی یکی دیگر از این تازه واردهای پرهیاهو به نام استار اطلس می پردازیم که یک بازی ویدیویی چند نفره مبتنی بر بلاکچین است و درون مایه ی فضایی و علمی تخیلی را برای خود برگزیده و در سال 2620 رخ می دهد.

می دانید که NFTها این جدیدترین وسوسه ی دنیای اینترنت قرار است تاثیر زیادی بر صنعت بازی بگذارند. این فناوری جدید می تواند پتانسیل اقتصادی صنعت بازی های ویدیویی آنلاین را متحول کند. ترکیب NFT با دنیای بازی های متاورسی همان تحولی است که دنیای تکنولوژی را تحت تاثیر قرار می دهد. Star Atlas یکی از این پروژه هاست که در حال تنظیم استانداردی جدیدی برای بازی هاست. این بازی یک اقتصاد دارای توکن های دوگانه دارد و در آینده ای دور اتفاق می افتد. بازیکنان Star Atlas می توانند در خلا وسیع فضا در جستجوی جواهرات گرانبها که همان NFTها هستند، سفر کنند.

استار اطلس (ATLAS و POLIS) چیست؟

استار اطلس یک بازی ویدیویی استراتژِیک و بر بستر بلاکچین و با درون مایه ای فضایی است که بر روی بلاکچین سولانا ساخته شده است. این پلتفرم بازی متاورسی از پیشرفت های فناوری اخیر با نام Unreal Engine 5 برای خلق بازی های ویدیویی با کیفیت و تجربیات بصری سینمایی استفاده می کند.

بازیکنان در متاورس Star Atlas می توانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را در جهان استار اطلس معامله کنند، بدست آورند یا ایجاد کنند. بنابراین در این بازی از اقتصادی برخوردار می شوند که نشان دهنده ملموس بودن، مالکیت و معادل دارایی های دنیای واقعی است.

Star Atlas بر روی بلاک چین Solana ساخته شده است و به همین خاطر از شبکه ای بهره می برد که از توان عملیاتی بسیار بالا یعنی 50 هزار تراکنش بر ثانیه پشتیبانی می کند.

سولانا یکی از سریع ترین، ایمن ترین و مقاوم ترین شبکه های بلاک چین است که یک زیرساخت باز را ارائه می کند و می توان روی آن برنامه های غیرمتمرکز ساخت. سولانا همچنین دارای کارمزد تراکنشی مقرون به صرفه است که به طور متوسط ​​حدود 0.00025 دلار در هر تراکنش است.

سبک بازی Star Atlas

دنیای این بازی بسیار گسترده است و بازیکنان باید با جمع آوری منابع و رقابت برای پیشی گرفتن از بازیکنان دیگر در متاورس، سفرهای تنهایی و چالش برانگیز با خطراتی بی شمار را آغاز کنند. بازیکنان می توانند کل شهرها را بسازند و مجموعه های اقتصادی کوچکی را در بازی پایه گذاری کنند یا حتی می توانند با همکاری هم سازمان های غیرمتمرکز خودگردانی (DAO) برای اداره ی برخی نواحی برپا کنند. بازیکنان همچنین می توانند از آیتم های مجازی  که درون بازی جمع آوری کرده اند پول واقعی دربیاورند. بر خلاف اکثر پلتفرم های بازی های متمرکز که فروش مجدد و مالکیت کامل آیتم های درون بازی را محدود می کنند، Star Atlas به طور کامل از تمرکززدایی استقبال می کند. بازیکنان مالکیت کامل دارایی هایی را خواهند داشت که در بازی جمع آوری کرده اند و این امکان را دارند که آن آیتم های درون بازی دارای NFT را در بازارهای ثانویه ی NFT بفروشند.

ایده ی کلی این بازی، تشویق به کسب درآمد از زمان صرف شده در بازی Star Atlas است، بنابراین امکان سود واقعی اقتصادی برای مشارکت فراهم می شود.

mehranbit

مشوق های بازی Star Atlas

اکوسیستم این بازی تقلیدی است از کارکرد خود بلاکچین و مشوق هایی که برای سرپا نگه داشتن و ایمن سازی آن استفاده می شود. بعنوان مثال جنبه ی استراتژیک بازی، بازیکنان را تشویق می کند که در جاهایی که خواستار سپرده گذاری (staking) هستند، با استفاده از برنامه های تاکتیکی تهاجمی و تدافعی امپراتوری خود را گسترش دهند. بدین شکل یک بازیکن هم در حال بازی است و هم با سپرده گذاری به امنیت شبکه کمک می کند.

این بازی دارای یک جنبه ی اکتشافی هم هست و در آن بازیکنان می توانند با یک سفینه ی فضایی دارای خدمه، به فضاهای تاریک و خالی وسیع دنیای استار اطلس پرواز کنند و به دنبال ادعاهای سرشار از ثروتی بگردند که قابلیت سپرده گذاری یا استخراج دارند. در فضاهایی دیگر، بازیکنان می توانند شگفتی های پنهانی را بیابند و در عین حال همین فعالیتها به ماینینگ و یافتن بلاکها کمک خواهد کرد.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
هش ریت بیت کوین چیست و چرا مهم است؟

اخیرا بیت کوین در بالاترین سطوح تاریخی هش ریت خود قرار گرفته است. اما هش ریت بیت کوین …

چطور هزینه‌های مبادله رمزنگاری را صرفه جویی کنیم؟

داشتن هزینه‌ در معاملات ارزهای رمزنگاری شده اجتناب‌ناپذیر است، همواره مردم مشتاق به این است …

ارزی که در عرض چند ساعت 2000 درصد رشد کرد!

چند ساعت پس از اینکه آندره کرونجی از توکن جدید خود رونمایی کرد؛ این ارز با افزایش قیمتی …

بانک های مرکزی برای دفع خطر ارزهای مجازی به پول دیجیتال روی می‌آورند

بزرگترین بانکهای مرکزی دنیا و حتی برخی از بانک‌های کوچکتر در فکر انتشار ارزهای دیجیتال هستند …

بازی Lightnite | شلیک کنید، بیتکوین بگیرید

یک بازی آنلاین چند نفره ی هیجان انگیز که در آن بازیکنان می توانند با شلیک به حریفان خود …

رئیس سابق بانک مرکزی می گوید ارز دیجیتال چین تهدیدی برای سیستم های پولی جهانی نیست

ژو شیاوچوان ، فرماندار سابق PBOC به انجمن شانگهای گفت ، پکن به دنبال جایگزینی ارزهای موجود …