مهران بیت

بازی بلاکچینی چیست و چگونه از آن پول در بیاوریم؟

در کوران سر و صدای معامله گران رمزارزها در مورد سیگنال های خرید و فروش و چارتهای قیمتی …

مهدی محمدی
یازی های بلاکچینی
۲۶ آذر , ۱۴۰۰
1519 بازدید
گیم

در کوران سر و صدای معامله گران رمزارزها در مورد سیگنال های خرید و فروش و چارتهای قیمتی، آرام آرام خبرهایی از دنیای گیمرها و بازی های بلاک چینی به گوش رسید که خبر از پا گرفتن و داغ شدن روش های درآمدی جدید در دنیای آنها می داد. بازی های درآمدزا (Play-to-earn) به کاربران اجازه می دهند تا رمزارزها و NFT هایی که می توان در بازار به فروش رساند را پرورش دهند یا جمع آوری کنند. با انجام منظم بازی، هر بازیکن می تواند آیتم ها یا نشانه های بیشتری برای فروش و کسب درآمد به دست آورد. برخی از بازیکنان حتی شروع کرده اند به این که کار و حقوق قبلی خود را با این بازی های بلاک چینی تکمیل یا جایگزین کنند. با این حال، چنین فعالیتی ریسک هم دارد، زیرا معمولاً برای انجام بازی نیاز به سرمایه گذاری اولیه برای خرید شخصیت ها و آیتم ها دارید.

چنین بازی هایی کم و بیش قبلا هم وجود داشتند اما بلاک چین به تضمین جمع آوری این موارد و ایجاد اقتصادهای دیجیتالی فعال کمک می کند. فناوری بلاک چین و NFT ها امکان ایجاد آیتم های دیجیتالی را فراهم می کند که تکرار آنها غیرممکن است. این موضوع مفهوم کمیابی دیجیتال را ایجاد کرد. این کمیابی آنجایی مهم است که بدانیم در دنیای دیجیتال می شد هر چیزی را میلیونها بار کپی کرد ولی بلاک چین باعث شده تا دارایی ای که شما در بازی کسب کرده اید را نتوان کپی کرد و فقط مال شخص شما باشد.

برای تبدیل دارایی های کسب شده در بازی به پول نقد، باید NFT یا ارز دیجیتال خود را به یک بازار NFT یا صرافی مانند بایننس یا اوپن سی منتقل کنید. بعید است که بتوانید مستقیما آن را به فیات یا پول عادی تبدیل کنید، بنابراین فروش آن در ازای یک استیبل کوین مثل تتر ایده خوبی است. بعد باید یک مرحله ی دیگر انجام دهید و در یک صرافی ایرانی مثل مهران بیت تتر خود را به ریال تبدیل کنید. در بعضی کشورهای دیگر همان استیبل کوین را می توانید در قالب کارتهای بانکی کریپتویی خرج کنید.

دریچه های جدید

بازی های بلاک چینی مثل Cryptokitties از خرید و فروش اقلام کلکسیونی ساده در قالب توکن های غیر قابل تعویض (NFT) شروع کردند و تا امروز راه زیادی را طی کرده و تغییرات زیادی را به خود دیده اند. حالا شما این امکان را دارید که در بازی های بلاک چینی درآمد کسب کنید حتی اگر NFTهای خیلی کمیاب را هم در کیف پول خود نداشته باشید.

این ایده جذاب نیست؟ قبلا در بازی های ویدیویی به ندرت به بازیکنان این شانس داده می شد که با فروش دارایی های دیجیتال درآمد واقعی داشته باشند. با استفاده از این مدل جدید بازی های درآمد زا حالا کاربران می توانند به بازی کردن به عنوان یک شغل درآمدزا نگاه کنند.

اصولا یک بازی درآمد زا (Play-to-earn) چیست؟

در این نوع بازی ها بازیکنان می توانند به سادگی و همان طور که بازی می کنند جریان ثابتی از درآمد ارزهای دیجیتال را برای خود ایجاد کنند. مکانیسم هر بازی می تواند متفاوت باشد اما جوایز آن معمولا از سپرده گذاری، تولید ارز برای یک بازی یا تولید اقلام NFT قابل فروش به دست می آید. در مدل های قدیمی تر بازی های بلاک چینی، کاربران عمدتا با شانس های تصادفی به درآمد یا سود دست پیدا می کردند. اما حالا بازارها و اقتصادهای درون بازی شکل گرفته اند و مدل های تجاری به وجود آمده اند که بازیکنان می توانند از آنها برای کسب درآمد استفاده کنند.

یک مثال معروف در این زمینه بازی Axie Infinity است که روی بلاک چین اتریوم قرار دارد. این بازی عناصر بازی های ویدیویی و گیم پلی را با مدل قدیمی بازی های بلاک چینی ترکیب کرده است. مثلا بازی اکسی اینفینیتی حالتهای ماجراجویی، نبردهای PvP و مسابقات را از بازی های سنتی وام گرفته است.

اینفوگرافی گیم

بازی های درآمدزا چطور کار می کنند؟

به این بازی ها GameFi هم گفته می شود زیرا ترکیبی از بازی (Game) و امور مالی (finance) هستند. هر بازی یک سری انگیزه های مالی برای بازی و پیشرفت را در خود دارد. همانطور که گفته شد، معمولاً یک جنبه پر زحمت در این بازی ها وجود دارد که باید اقدامات خاصی را تکرار کرد و کاربران بدین ترتیب اجازه می یابند از دو طریق اصلی درآمد کسب کنند:

  1. کسب درآمد از رمزارزهای درون بازی. یک مثال می تواند معجون عشق پاک (SLP) از Axie Infinity باشد که با انجام ماموریت های روزانه یا مبارزه با هیولاها و بازیکنان به دست می آید.
  2. کسب درآمد یا تجارت NFT های درون بازی. هر NFT ممکن است نشان دهنده یک آیتم، شخصیت یا کلکسیون دیگری در بازی باشد. بسته به نوع بازی، این NFTها می توانند صرفاً جنبه زیبایی داشته باشند یا کاربرد یا هدفی را در بازی داشته باشند.

همچنین یک راه سوم برای کسب درآمد با بازی های درآمدزا وجود دارد: سپرده گذاری. برخی از بازی های NFT به کاربران اجازه می دهند تا NFT یا ارزهای دیجیتال را در قراردادهای هوشمند قفل کنند، که به نوبه خود باعث تولید سود یا پاداش می شود. به عنوان مثال، با سپرده گذاری توکن های MBOX، کاربران پاداش هایی به شکل جعبه های اسرارآمیز MOMO NFT دریافت می کنند. هر کدام از این جعبه ها شامل یک NFT تصادفی از موارد کمیاب متفاوتی است که می توان آن را در بازار ثانویه فروخت. اما این را هم بدانید که برای به دست آوردن پاداش های بزرگ، به یک سپرده اولیه بسیار بزرگ نیاز دارید.

 

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
معرفی mobox| اول کسب درآمد، سپس بازی

عموم شرکت های سازنده ی بازی سال ها به ساخت و عرضه ی بازی مشغول بودند …

بازارساز خودکار(AMM) چیست؟

زمانی که یونی‌سواپ در سال 2018 آغاز به کار کرد،‌ به اولین پلتفرم غیرمتمرکزی تبدیل شد …

با چه اصولی می‌توانید به موفقیت در تجارت ارزهای رمزنگاری شده برسید

درست است که سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بدون داشتن دانش و تجربه کافی …

در بازار توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT) باید به کدام گرایش‌ها توجه کنید؟

توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT)، برخلاف ارزهای رمزنگاری شده قابل تعویض نیستند. در مقابل …

چه عجیب، که Gemini هم‌اکنون از Dogecoin پشتیبانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند!!

ما خوشحالیم که به همگان اعلام کنیم جالب‌ترین و دوستانه‌ترین رمزنگاری در جهان معاملات …

کاربرد اندیکاتور در تحلیل تکنیکال

شما در هر شغل و حرفه‌ای که مشغول به کار باشید، نیاز به یک سری ابزار خاص دارید تا بتوانید کارتان …