مهران بیت

ریسک ها ومنافع سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال

اولین بار که واژه ارز دیجیتال را شنیدم خاطرات شرکت های پانزی و هرمی در ذهنم تداعی شد …

مهدی محمدی
مقالات
۰۶ آبان , ۱۳۹۹
1719 بازدید

اولین بار که واژه ارز دیجیتال را شنیدم خاطرات شرکت های پانزی و هرمی در ذهنم تداعی شد؛یک حس ترس توام با نیاز به تجربه ی جدید.

بعد چند سال دنیای ارز های دیجیتال خیلی بیشتری از چیزی که فکرش را می کردم گسترش یافت و شرکت های بزرگ فناوری رو به سمت سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال آوردند.

در این مقاله می خواهم ریسک ها و منافعی را که در دنیای ارزدیجیتال منتظر شماست را با شما در میان بگذارم.

مزایای ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند که فریدمن گفت: دارای توانایی ایجاد تحول در بازار مالی و موارد دیگر است. وی گفت: “فناوری بلاک چین که ستون فقرات ارز دیجیتال است ، می تواند با کاهش هزینه و پیچیدگی معاملات مالی ، ضمن افزایش شفافیت ، خدمات مالی را مختل کند.” “پیامدهای فناوری بلاکچین ، نه تنها در خدمات مالی ، بلکه در زمینه های دیگر مانند مراقبت های بهداشتی ، دولت ، قانون ، آموزش ، فناوری و موارد دیگر بسیار گسترده است.” بوارید گفت: یکی از بزرگترین مزایا این است که ارز رمزنگاری شده قابل جعل نیست و معاملات را نمی توان به طور خودسرانه توسط فرستنده معکوس کرد (همانطور که بازپرداخت کارت اعتباری می تواند). علاوه بر این ، معاملات ارزهای رمزپایه ناشناس است. کارتهای اعتباری به صورت کششی کار می کنند در حالی که فروشگاه معامله را مشخص می کند و مقدار فروش را از کارت “بیرون می کشد”. کریپنوکارنسی از یک مدل “push” استفاده می کند که دارنده ارز رمزنگاری را وادار می کند دقیقاً همان چیزی را که می خواهند بدون هیچ گونه اطلاعات دیگری برای فروشنده ارسال کند. یکی دیگر از مزایای این امر این است که چگونه ارز رمزنگاری شده به نرخ ارز ، نرخ بهره یا هزینه های معاملاتی متصل نیست. بعلاوه ، معاملات ارز دیجیتال بدون توجه به محل ارسال کننده و گیرنده ، با همان سرعت انجام می شوند. با خودم خندیدم: این قطعاً جلب نخواهد کرد. اکنون ، سالها بعد ، در حالی که ارزهای دیجیتال همچنان توسط مارک ها و سیستم عامل های آنلاین بصورت آنلاین تصویب می شوند ، کلماتم را می خورم. ارزهای دیجیتال از زمانی آغاز شد که ساتوشی ناکاموتو ، مخترع نام مستعار بیت کوین ، آرزو داشت که چیزی را ایجاد کند که هیچ شخص دیگری قبلاً آن را انجام نداده بود – یک شکل دیجیتال از جریان پول. می توانید از حساب بانکی خود به عنوان مثال استفاده کنید. می توانید به بانک بروید و سکه و اسکناس را خارج کنید ، که تعداد محدودی از آنها وجود دارد. پول همه چیز در مورد ورود تأیید شده به نوعی پایگاه داده حساب ها ، مانده ها و معاملات است. فقط “استخراج کنندگان” بیت کوین می توانند معاملات را تأیید کنند ، اگرچه در اصل ، همه می توانند استخراج کننده باشند. اما کار ماینر در محیط ارز رمزنگاری شده انجام معاملات و تأیید آنها است. با ارائه این سرویس ، ماینرها با رمزهای دیجیتالی پاداش می گیرند.

 

خطرات ارز دیجیتال

علی رغم محبوبیت و عملکرد مثبت قیمت، ارز دیجیتال بدون خطر نیست. فریدمن خاطرنشان می کند که سرمایه گذاران برجسته ای مانند ری دالیو، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری Bridgewater، بیت کوین را “حباب” خواندند، در حالی که جیمی دیمون، مدیر عامل JPMorgan، ارز رمزنگاری غیر تخت را که ارز مورد حمایت دولت نیست، مورد انتقاد قرار داده است. فریدمن قبل از سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه می گوید که سرمایه گذاران همچنین باید چندین ریسک از جمله نوسان قیمت و مداخلات نظارتی را در نظر بگیرند.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
یک قدم دیگر تا عرضه فایل کوین ؛ فاز دوم مسابقه ماینرها آغاز شد

فایل کوین از تمام ماینرهای دنیا خواسته است تا در فاز دوم آماده‌سازی شبکه اصلی خود که …

راه‌اندازی سهام توکنیزد(Tokenized) و مزایای استفاده و خرید آن

شرکت بیترکس گلوبال(Bittrex Global) به تازگی سهامی را به نام توکنیزد(Tokenized) راه‌اندازی و …

راه‌اندازی نسخه دوم اتر کارساز شد

به دنبال صعود اتر به بالاترین قیمت تاریخی خود در نزدیکی ۳,۰۰۰ دلار، تعداد آدرس‌های فعال اتریوم رشد چشم‌گیری را تجربه کرد …

Dhruv Mehta  و Rodrigez Jarol از حامیان توسعه دهنگان هسته بیت کوین هستند

خوشحالیم که امروز می‌توانیم مهتا و رودریگز را به عنوان حمایت کنندگان مالی و توسعه دهندگان …

دلار و یورو روی قیمت بیت کوین تاثیر میزارند؟

دلار و یورو تاثیری رو بیت کوین دارند؟ بله دارند بیت کوین تاثیری روی قیمت دلار ندارد بلکه دلار …

مخالفت اکثریت مردم السالوادور با قانون تصویب بیت کوین

نظرسنجی‌های هفته های اخیر حاکی از آن است که  قانون تصویب بیت کوین (BTC) با مخالفت …