مهران بیت

معرفی شبکه انتقال Omni

Omni به منظور ساخت توکن بر بستر بلاکچین بیتکوین است. تراکنش های …

مهدی محمدی
شبکه انتقال ارز دیجیتال
۲۵ آبان , ۱۴۰۰
1525 بازدید

Omni Layer  یک پروتکول به منظور ساخت توکن بر بستر بلاکچین بیتکوین است. تراکنش های Omni نسل بعدی تراکنش های بیت کوین هستند که سرعت و مقیاس پذیری بیشتر را تضمین می کنند. برای معاملات بر بستر بیت کوین می توانید به سایت مهران بیت مراجعه کنید.

 

Omni چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گسترش بازار ارزدیجیتال بیش ازانکه به دلیل حجم سرمایه سرازیر شده و معاملات رمزارزها باشد به جهت شبکه های قدرتمند بلاکچینی است که برخوردار از الگوریتم ها و شبکه های پیشرفته است. یکی از پروتوکل هایی که شبکه بلاکچین را قابل استفاده تر می کند Omni است که به وسیله آن می توان توکن های دارایی و یا سهمی را بر بستر بلاکچین بیتکوین ساخت.

Omni در نوامبر 2021  دارای رتبه 1628 در رده بندی ارزهای دیجیتال در بازار کریپنو کارنسی است. این ارز دیجیتال با نماد  Omni و با ارزش بازار دو میلیون دلار معامله می شود. تعداد توکن های ایجاد شده Omni در حدود620 هزار عدد است که ممکن است با توکن سوزی های مجدد کمتر شود.

توکن سوزی فرایند فریز کردن توکن های ایجاد شده توسط یک پروتکول است که به منظور اعمال یک سیاست انقباضی انجام می شود. این کیف پول ها توسط همه گره ها (Node) قابل مشاهده بوده، اما کاملا منجمد شده است. بنابراین وضعیت این کوین ها در بلاکچین مشخص می شود و می توان از توکن سوزی ها اطلاع پیدا کرد.

 

مهمترین ویژگی های Omni

ساز و کار ساخت توکن بر بستر بلاکچین بیت کوین در انواع کیف پول های تحت وب پشتیبانی می شود. نماد این استاندارد درتمام صرافی های پوشش دهنده بیت کوین و دیگر آلت کوین ها قابل مشاهده است و همچنین دیگر ویژگی Omni جفت شدم آن با استیبل کوین USDT می باشد که معاملات این نماد را آسان تر کرده است. تراکنش ها توسط یک آدرس عمومی که بلاک چین به فرد می دهد ثبت می شود و به دیگران نشان داده می شود. بنابر این در حالی که هویت واقعی فرد محفوظ مانده تمام معاملات انجام شده او با آدرس عمومی در معرض همگان قرار می گیرد. این آدرس عمومی همان آدرس والت یا کیف پول دیجیتالی است که در جا به جایی ارزهای دیجیتال استفاده می شود.

 

استیبل کوینUSDT

تتر (Tether) که با نماد USDT شناخته می شود یک استیبل کوین است که پایه معاملات رمزارز بر بستر شبکه ترون می باشد. هر کوین تتر دارای ارزش یک دلار آمریکا است، همانطور که پیشتر گفته شد قیمت تتر تغییر نمیکند و رمزارز پایه معاملاتی یا همان استیبل کوین می باشد. به عبارت دیگر بر خلاف دیگر رمزارزها مانند بیتکوین که بر اساس میزان عرضه و تقاضا دچار تغییر قیمت می شوند، قیمت یک تتر هیچگاه تغییر نمی کند و مانند ارزهای فیات وظیفه حفظ ارزش و همینطور پایه معاملات را دارد.   USDT توسط صرافی دیجیتال BitFinex طراحی و توسعه داده شد که از اکتبر 2021 تا کنون پنجمین ارز در رده بندی سایت کوین مارکت کپ در بازار کریپتو می باشد. سرمایه گذاری انجام شده در USDT بیش از 68 میلیارد دلار براورد شده است.

به دلیل پشتوانه دلاری این استیبل کوین قابل استخراج نیست و به سپرده گذاران دلاری که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند به عنوان سود USDT داده می شود. برای خرید تتر و ورود به بازار رمزارزها می توانید به سایت مهران بیت مراجعه کنید.

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت Omni

قیمت این ارزدیجیتال با قیمت بیت کوین دراری رابطه مستقیم است. ورود و خروج بیت کوین به صرافی ها به عنوان شاخص های عرضه و تقاضا می تواند بر قیمت Omni هم اثر گذار باشد.

ایجاد قرار دادهای هوشمند و همچنین تقاضای ساخت توکن با استفاده از این استاندارد یک دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت Omni است. همواره پذیرش و استقبال از ارزهای دیجیتتال در دنیای واقعی خبر بسیار مهم و مثبتی برای بازار خواهد بود.

رقابت دیگر عاملی است که بر قیمت Omni در بازار ارزهای دیجیتال اثر گذار است. همانطور که پیشتر گفته شد بیت کوین اولین سیستم پولی ایجاد شده در شبکه بلاک چین است که در ابتدا سرعت کند تراکنش ها و همچنین نقیاس پذیری کم از معایب این سیستم بود. با گسترش رمزارزهای و پیدایش ارزهایی مانند اتریوم برخی معایب سیستم بیت کوین برطرف شد. رقابت بین بیت کوین و دیگر رمزارزها در مورد عملکرد سیستم می تواند موجب تغییراتی در قیمت بیت کوین  و نیز قیمت Omni شود.

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
یک ارز دیجیتال جدید آسیایی فرصت های زیادی را برای چین به ارمغان می آورد

در اواسط ماه اکتبر ، سه دانشمند و مشاور ژاپنی (تایجی اینوی ، واتارو تاکاهاشی و مامورو ایشیدا) مقاله ای …

توکن‌های اینترنت کامپیوتر (Internet Computer) دفینیتی سرانجام پس از ۵ سال قابل معامله شدند !

اینترنت کامپیوتر یک پروژه بلاک چین غیرمتمرکز است که بنیاد دفینیتی ارائه کرده است. دفینیتی مأموریت این پروتکل را توسعه عملکرد اینترنت عمومی …

جایزه ده میلیونی برای سوت زنی مراکز استخراج ارز های دیجیتال

به گزارش مهران بیت و به نقل از تسنیم مدیرعامل شرکت توانیر از برنامه جدی این شرکت برای شناسایی …

تست نت چیست | در ذهن یک توسعه دهنده ی بلاکچین چه می گذرد؟

تست نت های بلاکچین موضوع جذابی برای بررسی هستند زیرا در اشکال و ابعاد مختلفی ظاهر می شوند …

الگوریتم اجماع بلاک چین چیست؟

اگر در مورد بلاک چینها مطالعه کرده باشید می دانید که یکی از تفاوت های اصلی بلاک چین های مختلف …

سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS)  درحال ماموریت مخفی برای جنایتکاران در بازار رمزنگاری

سرویس درآمد داخلی ایالات متحده Internal Revenue Service (IRS)  درحال تلاش است تا مجرمانی …