مهران بیت

هرم آنچین | بررسی سه لایه ی مختلف دیتا (بخش اول)

تحلیل آنچین، بررسی داده های مفید ثبت شده روی بلاک چینهای اصلی در جهت کسب دیدگاه های …

مهدی محمدی
تحلیل آنچین
۲۰ اسفند , ۱۴۰۰
1359 بازدید

تحلیل آنچین، بررسی داده های مفید ثبت شده روی بلاک چینهای اصلی در جهت کسب دیدگاه های پیش گویانه از آینده ی یک بلاکچین است. معامله گران، سرمایه گذاران، دارندگان رمزارز و حتی طراحان و برنامه نویسان هر یک به نوبه ی خود به تحلیل این داده ها نیاز دارند. یک تقسیم بندی برای بررسی بهتر و عمیق تر این داده ها، آنها را به صورت هرمی با سه لایه می بیند که لایه های پایین تر پیش نیازهای تحلیل لایه های بالاتر هستند.

قبل از بررسی مفصل تر باید بدانیم که پایین ترین لایه ی هرم، سلامت عمومی شبکه را مورد بررسی قرار می دهد: امنیت شبکه، یکپارچگی پولی، شفافیت و کاربردپذیری. هر موتور جستجوی بلاکچین به این داده ها دسترسی دارد، خام و مستقیم هستند و نیاز به پردازش کمی دارند. این داده ها یک فکت شیت اساسی در مورد شبکه می دهند که می تواند توسط همه ی ناظران بازار مورد استفاده قرار گیرد.

داده های لایه میانی تر عمیق تر می شوند: با آدرس کیف پول ها، موقعیت هر دارنده ی رمزارز شبکه و قیمت های تمام شده را در هر زمان آشکار می کنند. در بلند مدت قیمت رمزارز شبکه به سلامت پایه ای شبکه و داده های لایه اول حساسیت بیشتری دارد اما تجزیه و تحلیل رفتار خریدار و فروشنده در کوتاه مدت تا میان مدت برای قیمت گذاری و ارزشگذاری این دارایی ها ممکن است خیلی کارامد نباشد.

در نهایت بالاترین لایه ی داده ها از داده های دو لایه پایینتر خود استفاده می کند و معیارهای ارزیابی ای را ارائه می کند که ناکارآمدی لایه های پایینی در قیمت گذاری رمزارز را برطرف می کند. این لایه از داده ها سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال را فراهم می کنند.

پایگاه های داده ی تحلیل آنچین که در سایت مهران بیت مفصلا معرفی شده اند مثل گلسنود نشان می دهند که چگونه داده های آنچین چارچوب جدیدی را ارائه می دهند که در آن می توان دارایی های پولی نوظهور مانند بیتکوین را تحلیل کرد. هدف این تحلیل ها بازنمایی قدرت داده های آنچین و ایجاد ابزارهایی است که سرمایه گذاران را قادر می سازد تا داده های منبع باز خام را به تصمیم های سرمایه گذاری عملی تبدیل کنند.

بررسی سه لایه محتلف هرم آنچین

حالا در چند مقاله ی ادامه دار به بررسی دقیق تر این لایه های مختلف داده های آنچین با تمرکز بر شبکه ی بیتکوین می پردازیم.

بررسی کامل لایه های مختلف هرم آنچین

لایه ی اول: برآوردی از سلامت شبکه ی بیتکوین

با استخراج داده های خام از نودهای بیتکوین، سرمایه گذاران می توانند سلامت شبکه ی بیتکوین را به صورت آنی و در هر لحظه مورد ارزیابی قرار دهند. در ادامه سه راه ارزیابی سلامت شبکه ی بیتکوین را معرفی می کنیم.

  • یکپارچگی پولی: پروتکل بیتکوین به تحلیلگران و سرمایه گذاران اجازه می دهد تا از یکپارچگی پولی از طریق رهگیری تمام عرضه ی در گردش بیتکوین و انتشار روزانه اطمینان حاصل کنند. کل عرضه ی در گردش تابعی از سیاست پولی تاریخی و انتشار روزانه مرتبط با سیاست پولی جاری است. از ابتدای پیدایش بیتکوین سیاست پولی از پیش تعیین شده و در پروتکل آن کدگذاری شده است و آن را قابل پیش بینی و تایید می کند. پیروی دقیق بیتکوین از یک سیاست پولی مبتنی بر قوانین که توسط یک سیستم قوی نظارتی تقویت شده، یکپارچگی آن را تضمین می کند.

بررسی لایه اول هرم آنچین

امنیت: امنیت بیتکوین توسط ماینرهایی تضمین می شود که تراکنش ها را تایید و غیرقابل دستکاری می کنند. هش ریت، قدرت پردازش ماینرها را ارزیابی می کند که در حال حفاظت شبکه از شر حمله ها هستند. اگر تمام عوامل دیگر ثابت بمانند، افزایش هش ریت امنیت شبکه را هم افزایش می دهد. از زمان آغاز به کار شبکه در 2011، هش ریت با نرخ چهار برابر سرعت رشد قیمت افزایش یافته است. پشتوانه ی افزایش چشمگیر هش ریت، پیشرفت های سخت افزاری و تقاضای ماینرها برای سرمایه گذاری بوده است زیرا همواره امید داشته اند که قیمت ها رو به بالا باشند. حتی پس از ممنوعیت سراسری ماینینگ رمزارز ها در چین در فصل دوم 2021، هش ریت به سرعت کاهش خود را جبران کرد و حتی 166 درصد بالاتر از زمان افت هش ریت هم رفت و سقف های جدیدی را ثبت کرد. لایه ی اول هرم آنچین چیست؟

  • کاربرد: سرمایه گذاران می توانند فعالیت شبکه ی بیتکوین و کاربردپذیری آن را با رهگیری شمار آدرس های فعال برای اثبات پذیرش کاربران و معیار حجم تراکنش ها را برای اثبات فعالیت اقتصادی شبکه بررسی کنند. دسته بندی آدرس های فعال در گروه های دقیقتر مثل آدرس هایی با کمتر از 10 بیتکوین، بین 10 تا 100، بین 100 تا هزار، بین هزار تا 10 هزار و بالاتر از ده هزار بیت کوین و ارزیابی آنها در طول زمان هم معیارهای دقیقتری از فعالیت کاربران شبکه ارائه می کند.

تعداد آدرس های فعال بیت کوین

کپی لینک
نظرت رو اینجا برامون کامنت بزار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه در “ هرم آنچین | بررسی سه لایه ی مختلف دیتا (بخش اول) ”

مطالب مرتبط
متاورس از راه رسیده است، اما این متاورس چیست؟

وقتی پسر کتی هاکل می خواست برای نهمین سالگرد تولدش جشنی ترتیب دهد، هیچ …

در بحران مشکلات مالی در جهان دانشجویان انگلیسی به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند

به تازگی دانشجویان انگلیسی برای تأمین مخارج  تحصیل و هزینه‌های زندگی خود به سرمایه‌گذاری …

تحلیل آنچین در دنیای کریپتو

احتمالا این اصطلاح نهنگ ها مقداری زیادی از یک رمزارز را خریدند یا فروختند را شنیده باشید …

چرا پیشنهاد می‌دهید کیف پول اکسودوس (به انگلیسیExodus)رانصب کنیم

کیف پول اکسودوس این امکان را به شما می‌دهد تا ثروت خود را در کیف پولی بلاکچین مدیریت …

ارز دیجیتال چین لینک ChainLink

چین لینک در سال ۲۰۱۷ توسط سرگئی نظروف معرفی شد. یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل …

تاریخچه بیت کوین کش

راجر ور به مسیح بیت کوین شهرت دارد، از همان اول در جامعه بیت کوین بود و در استارت آپ های بلاکچین …